zadel gs lc

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

zadel gs lc

Bericht door melis luc »

Ik ben aan het uitkijken om een vervangzadel voor mijn GS LC omdat het origineel veel te zacht is voor mij. Via mijn dealer heb ik al eens een zadel van Touratech kunnen testen maar ik vind dat nog aan de zachte kant , op mijn vorige motor had ik een corbinzadel , zo hard als been , maar dat had ik graag ! enige nadeel aan dit zadel is de prijs!! +- 650€ !Voor ik er zo een aanschaf zou ik nog eerst eens willen weten of er hier ook mensen zijn die met het zadel van "Wunderlich" rijden en welke hun mening daar over is ? Alvast bedankt !!
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: zadel gs lc

Bericht door Man in Black »

Ik heb een Wunderlich zadel, wel verlaagde versie, veel harder dan het originele.
Nu zo'n 1500km mee gedaan en ik moet er nog aan wennen, al reeds 6000 gedaan met het origineel.
Het gewone zadel heb ik kunnen voelen in Francorchamps, was ook even hard als ik nu heb.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: zadel gs lc

Bericht door Herman1200RT »

Op mijn RT rijd ik met het comfortzadel van Baehr, ben ik zeer tevreden van en is ook nog betaalbaar. Hopelijk hebben ze dit volgend jaar in het assortiment voor de nieuwe RT LC, ik ga dan zeker niet twijfelen om me dit opnieuw aan te schaffen.

http://www.baehr.net/komfortsitze/produkte.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: zadel gs lc

Bericht door RC30 »

Man in Black schreef:Ik heb een Wunderlich zadel, wel verlaagde versie, veel harder dan het originele.
Nu zo'n 1500km mee gedaan en ik moet er nog aan wennen, al reeds 6000 gedaan met het origineel.
Het gewone zadel heb ik kunnen voelen in Francorchamps, was ook even hard als ik nu heb.
Dit mag je voor mij eens wat duidelijker maken.

Je hebt een Wunderlich zadel dat veel harder is dan het originele. Je hebt er nu zo'n 1500km mee gereden.
Met het originele had je 6000km gedaan.
Het "gewone" zadel heb je eens kunnen voelen in Francorchamps wat ook even hard is als het gene je nu hebt.

Wat is het "gewone" zadel dan? Niet het originele, want daar had je al 6000km mee gereden.

Wat zie ik over het hoofd hier?
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: zadel gs lc

Bericht door melis luc »

Hij bedoeld het gewone , dus NIET verlaagde zadel van Wunderlich ! :idea:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: zadel gs lc

Bericht door Man in Black »

Ik bedoelde inderdaad het "gewone" wunderlich zadel niet verlaagd.
Het zou kunnen dat het verlaagde zadel harder was omdat de vulling minder dik is, maar dat is dus niet zo.
Het verlaagde zadel heeft enkel een diepere kuipvorm.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: zadel gs lc

Bericht door RC30 »

Thanks :wink:
Gerrit
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2004, 21:35
Woonplaats: Tielt-Winge
Locatie: Vl-Brabant

Re: zadel gs lc

Bericht door Gerrit »

Luc,
Ik heb een nieuw verhoogd Touratech zadel en het is keihard !??
Op m'n oude GS heb ik ook 8 jaar gereden met Corbin, dit was gewoon subliem. Het Touratech zadel is niet slecht, maar toch niet te vergelijken met Corbin. De Corbin is,voorzover ik weet, enkel in 1stuk te krijgen, niet verhoogd (voor mij een must). Een collega heeft er 1besteld met verwarming, kostprijs meer dan 1000 euro !! Ik hoop dat Corbin z'n gamma wat uitbreid in de nabije toekomst, zodat enkel de bestuurderszit en in verhoogde uitvoering kan besteld worden.
Vg
Gerrit
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: zadel gs lc

Bericht door Den Woesten »

Corbin bestaat in twee delige uitvoering, maar weet of reeds voor LC bestaat.

Afbeelding
zadel in bruikleen van J.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: zadel gs lc

Bericht door Den Woesten »

heb nu Sargent zadel 2dehands aangekocht , tevreden maar natuurlijk in samen werking met Esa.
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Gerrit
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2004, 21:35
Woonplaats: Tielt-Winge
Locatie: Vl-Brabant

Re: zadel gs lc

Bericht door Gerrit »

Corbin zadel in 2 delen is NIET beschikbaar voor de LC !! Enkel in 1 stuk en basis prijs is > 800 Euro (in Duitsland 780 Euro) !
VG
Gerrit
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: zadel gs lc

Bericht door Man in Black »

Foto's voor Luc
Afbeelding Afbeelding
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: zadel gs lc

Bericht door melis luc »

Man in Black
ziet er heel mooi uit ,past precies ook perfect , zal waarschijnlijk zo een worden .Nog eens rond neuzen hoe en waar ik het best kan bestellen ! Alvast bedankt om die foto's te plaatsen ! :grin:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: zadel gs lc

Bericht door Man in Black »

Past idd perfect en kwaliteit ziet er goed uit, begin stilaan te wennen aan de hardheid, gisteren nog 4u of 240km aan één stuk gedaan zonder noemenswaardige gatzeer.
Dat lukt mij met het originele zadel zeker niet.
Bij Wunderlich verzendkosten voor België is 14,90- euro, de kop niet af op een zadel van 350,- euro
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: zadel gs lc

Bericht door J@n »

In de optielijst van de R1200GS LC is er sprake van een berijdersbuddy "Exclusive". Is er iemand die daar al mee/op gereden heeft :?:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: zadel gs lc

Bericht door Man in Black »

J@n schreef:In de optielijst van de R1200GS LC is er sprake van een berijdersbuddy "Exclusive". Is er iemand die daar al mee/op gereden heeft :?:
Voor 2015 model zeker? Kan mij niet herinneren dat dit op 2014 al was.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: zadel gs lc

Bericht door melis luc »

Ik heb de keuze gekregen tussen een gewoon of verlaagd zadel ,Dat was in jan 2014 ! :-P
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: zadel gs lc

Bericht door snoepje »

Ik heb ook altijd al 'last' gehad met mijnen derierre. Op mijn vorige motor (r1200rt) een corbin, en dit was zalig. OP de GS LC was dit echter niet beschikbaar, en op het originele zadel kon ik het welgeteld 2 uur uithouden. En alhoewel ik niet van de grootste ben (1.83), voelde ik me op de hoogste stand nog erg laag zitten. Heb dan een Touratech verhoogd zadel besteld. Hoogte prima, zitcomfort beter als op het originele zadel, maar nog niet wat het zou moeten zijn. Ben zo één van die doorrijders die enkel stopt als zijn tank leeg is. Heb nu een Airhawk kussen op mijn touratech zadel, en deze combinatie heeft de goedkeuring gekregen van mijnen derierre. Eergisteren nog een ritje van meer dan 800 km, meer dan 9 uur op de motor gezeten, en geen probleem. Ik was er van overtuigd dat ik terug een Corbin zou kopen als deze beschikbaar kwam, maar de huidige uitvoering in één stuk, wat dan al zou betekenen dat ik terug vrij laag zou zitten, en zijn prijs, hebben me doen besluiten dat de huidige combinatie van verhoogde touratech/kahedo, met de airhawk zeer goed is, en dus behouden blijft.
Voordeel van die airhawk is dat je hele achterwerk ondersteund wordt. Deze techniek wordt ook veel toegepast in rolstoelen, om doorzitwonden te voorkomen. Ik ben er in ieder geval reuze blij mee. Wel zien dat er niet te veel lucht in zit, want dan ga je je voelen alsof je op een waterzak rijdt, wat je rijvaardigheid zeker niet ten goede komt.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: zadel gs lc

Bericht door snoepje »

Toch nog één klein nadeel (om dan niet al te positief over te komen). Als je motor in de regen heeft gestaan, dan is dat airhawk kussen wel nat, en je krijgt dat zeer moeilijk droog. Met een waterdichte broek mag dat geen probleem zijn, maar als je in de zomer met geventileerde kledij rijdt, dan kan dat wel eens voor een fris pietje zorgen.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Vince196711
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:44
Woonplaats: Tienen
Locatie: Brabant

Re: zadel gs lc

Bericht door Vince196711 »

Waar zijn die wunderlich voor r1150rt te vinden in /of rond brabant te vinden,alvast bedankt
mservot
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2014, 19:55
Woonplaats: Steendorp

Re: zadel gs lc

Bericht door mservot »

Ik heb nu ondertussen een trip naar Firenze achter de rug met het nieuwe Wunderlich zadel en ben daar zeer tevreden over ,het origineel was veel te zacht voor mij.
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: zadel gs lc

Bericht door Danny »

Vince196711 schreef:Waar zijn die wunderlich voor r1150rt te vinden in /of rond brabant te vinden,alvast bedankt
Bij wunderlich online...
marray
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2007, 21:57
Locatie: Lummen

Re: zadel gs lc

Bericht door marray »

Vorig jaar de nieuwe gs gekocht; van de dealer er een gs comfort zadel bij gekregen voor 35€. Ik ben pas terug van een tripje Pyreneeen en heb eigenlijk niet geweten dat ik op de motor zat.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd leder draag omdat dit bij langere ritten veel meer vocht opneemt en daardoor de pijn aan de poep serieus beperkt.
Marray
Plaats reactie