route exporteren basecamp

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
philson

route exporteren basecamp

Bericht door philson »

hallo,
ik probeer een zelfgemaakte route vanuit basecamp te verzenden via mail. Als ik de route aanklik en vervolgens via bestand en exporteren en dan de betreffende route aanklik dan zet ik die op mijn bureaublad.
Wanneer ik op mijn bureaublad het icoon van de route aanklik dan zie ik dat hij niet alleen de route maar ook mijn hele verzameling heeft overgezet en zelfs een kopie van de betreffende route :?:
Als ik dan terugkeer naar basecamp dan heeft hij die route ook nog eens erbij geplaatst.Weet iemand wat ik fout doe?
grt Philip
aantzeetje

Re: route exporteren basecamp

Bericht door aantzeetje »

de route niet in het bovenste deel selecteren om te exporteren, maar in het onderste deelvenster. Dus: route selecteren - File - export - export selection kiezen
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
p@rick

Bericht door p@rick »

Je hebt misschien een export gemaakt van de volledige verzameling in Basecamp ?
Je maakt in Basecamp beter een nieuwe lijst aan, daarin bewaar je alle waypoints, routes, eventueel tracks enz... van de betreffende rit.
Daarna klik je die specifieke lijst aan, en die exporteer je dan naar je bureaublad. Je kan daar dan een zelfgekozen naam aan geven.
Op je bureaublad verschijnt dan een gpx-bestand dat enkel de info van dat specifieke 'project' bevat en dat je dan ook probleemloos kan doormailen naar wie je wil.
Als je op een gpx-bestand dubbelklikt wordt automatisch Basecamp opgestart om het gpx-bestand te openen, tegelijk wordt die gpx-file opgenomen als nieuwe lijst in Basecamp.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
philson

Bericht door philson »

hallo,
ik heb beide al gedaan maar steeds hetzelfde resultaat, en telkens ik op mijn bureaublad de desbetreffende route aanklik komt deze route er telkens nog eens bij in de lijst zodat ik 1,2,3 keer dezelfde route krijg met daarachter het getal van het aantal keer openen van de route. :cry:
aantzeetje

de route blijft in BC zitten. Deze gaat dus niet controleren of de route al bestaat of niet maar importeert ze dus zoals je zelf gevraagd hebt en zet er een 1, 2, ... achter. Best dat je de route doorgestuurd hebt naar iemand die wat gewijzigd heeft en de route met zelfde naam terug gestuurd heeft.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Waarom wil je een route openen door dubbelklikken als die toch al in Basecamp staat?
Als je een route argens apart wil bewaren dan exporteer ze en gooi die in Basecamp eruit.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
philson

Bericht door philson »

hoe moet je dan een route die in je verzameling staat of in je mappen of lijsten versturen naar een vriend zodat hij enkel die route krijgt en niet de ganse verzameling zoals dit bij mij gebeurt?
p@rick

Bericht door p@rick »

philson schreef:hoe moet je dan een route die in je verzameling staat of in je mappen of lijsten versturen naar een vriend zodat hij enkel die route krijgt en niet de ganse verzameling zoals dit bij mij gebeurt?
Gewoon dat bestand op je bureaublad doorsturen ...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Als je in een map een lijst selecteert, dan zie je links onderaan welke waypoints en routes en tracks er in die lijst zitten.
(Kunnen meerdere ritten en/of tracks zijn)
Hier selecteer je de route die je wil exporteren en kies je boven bij bestand, de geselecteerde route exporteren, en kun je ze opslaan als GPX waar je ze wil hebben staan.
Dan heb je enkel de gekozen route en uiteraard ook de bijhorende waypoints die in de route zitten, al de rest niet.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
aantzeetje

philson schreef:hoe moet je dan een route die in je verzameling staat of in je mappen of lijsten versturen naar een vriend zodat hij enkel die route krijgt en niet de ganse verzameling zoals dit bij mij gebeurt?
- enkel route exporteren (zie mijn 2depost) naar desktop of een of andere map op je pc
- route als bijlage toevoegen in de email die je verstuurt
philson

Bericht door philson »

probleem opgelost. Ik deed het juist maar doordat ik op mijn bureaublad het bestand opende krijg je automatisch de hele verzameling te zien. Maar bij het verzenden van het bestand kreeg mijn vriend enkel de desbetreffende route die ik wilde versturen :grin:
bedankt iedereen voor de reacties
grt Philip
aantzeetje

doordat ik op mijn bureaublad het bestand opende krijg je automatisch de hele verzameling te zien.
Niet helemaal juist. Doordat je terug de route opent, start je dus BC op waar heel je verzameling in staat. En daar de route er al instond, werd er dus een 1 achter gezet.

't leven kan toch simpel zijn als men luistert :clown:
philson

Bericht door philson »

zal er in vervolg beter luisteren aantzeetje :lol: :lol:
Plaats reactie