een K of een R, that's the question?
Moderator: GVN
-
menno lesterhuis
een K of een R, that's the question?
Hallo luitjes,
Ik rijd een K 100 RS uit 1986 met een hoger stuur en een Aeroflow scherm. Rijdt op zich prima. Voor mijn werk moet ik vaak redelijke afstanden afleggen (100-200 km) Dat gaat op zich prima, maar toch zou ik nog wel iets meer bescherming tegen de wind willen hebben.
Wat is raadzaam? een motor uit de K of uit de R serie. Welke bieden de meeste windbescherming en zijn het betrouwbaarst en kostenvriendelijkst? Ik hoop niet dat ik verantwoordelijk wordt voor een enorme discussie onder de adepten van beide typen, maar ik neem het risico maar.
vriendelijke groeten uit Heiloo, Holland
Menno Lesterhuis
Ik rijd een K 100 RS uit 1986 met een hoger stuur en een Aeroflow scherm. Rijdt op zich prima. Voor mijn werk moet ik vaak redelijke afstanden afleggen (100-200 km) Dat gaat op zich prima, maar toch zou ik nog wel iets meer bescherming tegen de wind willen hebben.
Wat is raadzaam? een motor uit de K of uit de R serie. Welke bieden de meeste windbescherming en zijn het betrouwbaarst en kostenvriendelijkst? Ik hoop niet dat ik verantwoordelijk wordt voor een enorme discussie onder de adepten van beide typen, maar ik neem het risico maar.
vriendelijke groeten uit Heiloo, Holland
Menno Lesterhuis
-
Bananatuffer
-
John
- Contacteer:
Ik moet Danny bij treden. Ik heb ze beiden in mijn garage staan en eerlijkheidshalve gaat er niks boven een ouwe getrouwe K1100LT. Zelfs een oudere K100RT, maar dan met elektrisch verstelbaar scherm gemonteerd geeft nog steeds méér comfort dan een K1150RT. Ook in het rijden, met een vierpitter gaat het allemaal nét iets soepeler. Dus.... voor mij is de keuze snel gemaakt. 
-
brit
Re: een K of een R, that's the question?
ik zou een k1100lt kopen. niet nieuw maar hoeft ook niet, zéér degelijk. en als je zelf wat kan sleutelen ook zéér onderhoudsvriendelijk. ook de k75 zou tot de beste klas behoren...menno lesterhuis schreef:Voor mijn werk moet ik vaak redelijke afstanden afleggen (100-200 km) Dat gaat op zich prima, maar toch zou ik nog wel iets meer bescherming tegen de wind willen hebben.
als een bmw-mechanicien zegt dat de bmw-bikes na de k1100lt gelanceerd niet in zijn buurt komen qua betrouwbaarheid en degelijkheid, dan moet er iets van waar zijn.
-
jank1100lt
rij een viertal jaren met de lt en heb me bij de aankoop gebaseerd op twee feiten
een, de rijkwacht heeft jaren (en nog steeds) gereden de de k-lt
als je weet hoe dat deze mannen met hun bike omgaan dan moet de k wel goed zijn
twee, als je de groten wielerronden in europa volgt dan merk je dat de cameramannen steeds op een k zitten, wendbaar soepel en al de rest....
dit en door het feit na mijn eerste testrit met de k1100lt was ik meteen verkocht,
zelfs voor het onderhoud groot of klein en ik ben heus geen techneut (ben slager van beroep) ga ik graag aan de slag
beleef veel plezier aan mijn ka-tje en dit geld ook voor mijn vrouwtje en zeker op de jaarlijkse reizen, dit is pas genieten
een, de rijkwacht heeft jaren (en nog steeds) gereden de de k-lt
als je weet hoe dat deze mannen met hun bike omgaan dan moet de k wel goed zijn
twee, als je de groten wielerronden in europa volgt dan merk je dat de cameramannen steeds op een k zitten, wendbaar soepel en al de rest....
dit en door het feit na mijn eerste testrit met de k1100lt was ik meteen verkocht,
zelfs voor het onderhoud groot of klein en ik ben heus geen techneut (ben slager van beroep) ga ik graag aan de slag
beleef veel plezier aan mijn ka-tje en dit geld ook voor mijn vrouwtje en zeker op de jaarlijkse reizen, dit is pas genieten
dit is wat ik doe...rijden....
k 1100 lt red caynon 94'
k 1100 lt red caynon 94'
Re: een K of een R, that's the question?
Ik bol nu 20.000 km in minder dan een jaar met K100RT van 1988, ben zeer tevreden over bescherming tegen rijwind. Da's comfortabel in de winter, maar ik de zomerse zon zit ik wel te bakken (geen rijwind!). Maar je kan geen omelet bakken zonder eieren te breken hé.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid
awel, ik ben ook begonnen met nen K-LT. Heb die wel occasie gekocht op 18.000 km en mee gebold tot 87.000km. Hele goeie moto, heel goei bescherming, maar DE MIJNE (!) was wel duurder in onderhoud en verbruik dan mijnen R1150RT nu. Den RT heb ik nu 1 jaar en 48.000 km en daar is nog niks nul en de botte aangeweest. Den LT had bij mij toch wel wat zwakke puntjes (oa keerringen aan de voorvork, af en toe wel es stilgevallen dat alles gereset moest worden, ...).
Eerlijkheidshalve : het was nen '92-er, ik denk dat dat ong het eerste jaar was dat ze bestonden die K1100LT-ABS.
Eerlijkheidshalve : het was nen '92-er, ik denk dat dat ong het eerste jaar was dat ze bestonden die K1100LT-ABS.
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
K of R
heb zelf 6 jaar met K100RT (90.000km) en 11 jaar met K1100LT (van 92, 100.000 km) gereden. Daarnaast 2 jaar R1100R en nu 1 jaar 1150 GS. Heb heel lang getwijfeld om na mijn LT naar een 1150 RT te gaan (waaronder 3 keer 1 dag en 1 keer 2 dagen testgereden met een R1150RT maar niet tevreden). Ben zeer blij dat ik voor de GS gekozen heb (pure fun), maar als je zegt dat je komfortabel op langere afstand wil rijden, zou ik je toch de K1100LT aanraden wegens fantastische motor, grotere soepelheid en vergelijkbare handelbaarheid en naar mijn gevoel grotere betrouwbaarheid voor een duidelijk lagere prijs.
awel se ... daar ben ik dus ook vol verwachting naar ... ik heb een vaag vermoeden dat dat mijne volgende gaat zijn.
Volgend jaar staat er dus nen RT blackline te koop met ongeveer 90.000 km ... goed onderhouden, heel goed ingereden met hier en daar nog een optie-tje (voor zover dat op nen blackline kan
).
Reden van verkoop : mister fiscus !
Volgend jaar staat er dus nen RT blackline te koop met ongeveer 90.000 km ... goed onderhouden, heel goed ingereden met hier en daar nog een optie-tje (voor zover dat op nen blackline kan
Reden van verkoop : mister fiscus !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
ik denk dat dien nieuwe 1200 een boete machien gaat worden... die paar keer dat ik met een Pan reed had ik daar ook geweldig last van, 160, 170 op de snelweg en nog veel power over, precies stilstaan en geen toeren maken... hmm hmm ik zou hem is willen proberen... misschien eens met uw nummerplakske Xavier
?
YOO
Grtz, Philip!
Zeg Xa4, is da een typfout, of kent ge den Danny zóó goedXa4 schreef:zal wel zwijn !!!als ik betaal wil ik er zelf het plezier van gehad hebben
![]()
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Benny, neen, het enige wat ik weet is dat hij er aankomt.BennyVdV schreef:@Harald,Harald schreef:Wat ge ook kunt doen , is nog efkes wachten met een aankoop.
Binnen enkele maanden komt er een gloednieuwe uit.
Een 4 cilinder K1200GT/RT/LT mengeling
Heb je daar ergens meer info over ?
Wachten tot hij er is is de boodschap. (Vermoedelijk salon Brussel)
Wat ik wel weet is dat er al ergens een spionage foto is gepubliceerd en dat hij op basis is van de nieuwe 4Cyl in lijn motor met 160+Pk's.
Dus nog een hééééééél klein beetje vééél geduld
Ja, op http://www.k1200rt.de/ kan je die zien staan.
Dit belooft wel !
Dit belooft wel !
R1150RT (blauw) + Perfect Pilot (red)