Door misverstand of slechte afspraken ?

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Relax

Re: Door misverstand of slechte afspraken ?

Bericht door Relax »

antonio schreef:
Bob schreef:Maar verwacht je nu dat het forum scheidsrechter gaat spelen ? Sjot A en B eens onder hun gat en zorg ervoor dat een partner van C, D, E of Z madam A een muilpeer verkoopt (want een man mag zoiets niet doen), en dat ze 't daarna zelf oplossen op straffe van niet meer met de groep mee te mogen. Korte metten met zo'n zeveraars.
Is dat een positieve reactie of is dat uw mening.
Lees eens bovenaan de laatste regels dan zal je zien dat het niet de bedoeling is om kamp te kiezen ,maar wel onder de komentaar een volwassen oplossing terug te vinden die onze vrienden terug tot reden brengt.Opruiende komentaar is niet helend.Niet tegenstaande dit hele gedoe en hoe onze groep er tegenover staat met eigen ideen ,blijven ze allebei met hun goede kwaliteiten en gebreken onze vrienden.Daarom deze oproep langs het forum om geen olie op het vuur te gooien maar volwassen initiatieven aanbrengen om een banale ruzie bij te leggen zonder één van bijde gezichtverlies hoeft te hebben.
Bob heeft gelijk. Je moet dan wel tussen de lijntjes kunnen lezen.
Als dat vrienden zijn, dan mag je daar best stevige taal tegen gebruiken zonder dat ze gaan jammeren. Gezien hun reactie op elkaar waag ik dat te betwijfelen, maar je weet maar nooit.
I respect your opinion. But I don't give shit.
duveltje

Bericht door duveltje »

Wat ik wel jammer vind is de spanning in de groep !Ik ben 2 jaar geleden bij de club gekomen ,we hebben allemaal de zelfde hobby en we komen om ons te ontspannen !
2 kinderen kun je verplichten elkaar de hand te geven ! Maar war doe je met 2 volwassen zestigers ?
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

duveltje schreef:Wat ik wel jammer vind is de spanning in de groep !Ik ben 2 jaar geleden bij de club gekomen ,we hebben allemaal de zelfde hobby en we komen om ons te ontspannen !
2 kinderen kun je verplichten elkaar de hand te geven ! Maar war doe je met 2 volwassen zestigers ?
Simpel. Of ge komt overeen of ge bolt het af. Als zij kinderachtig willen doen dat ze het dan doen op een ander. Neem het van me aan dat als dit niet binnen de kortste keren opgelost is heel uw groep uit elkaar gaat vallen. Het beste is dus de kankerplek wegsnijden voor die begint uit te zaaien. De volgende stap is immers dat ze medestanders gaan beginnen zoeken om die te overtuigen van hun gelijk en dan is de boel om zeep.
antonio

Bericht door antonio »

Flat Twin Power schreef:
duveltje schreef:Wat ik wel jammer vind is de spanning in de groep !Ik ben 2 jaar geleden bij de club gekomen ,we hebben allemaal de zelfde hobby en we komen om ons te ontspannen !
Simpel. Of ge komt overeen of ge bolt het af. Als zij kinderachtig willen doen dat ze het dan doen op een ander. Neem het van me aan dat als dit niet binnen de kortste keren opgelost is heel uw groep uit elkaar gaat vallen. Het beste is dus de kankerplek wegsnijden voor die begint uit te zaaien. De volgende stap is immers dat ze medestanders gaan beginnen zoeken om die te overtuigen van hun gelijk en dan is de boel om zeep.
Kan juist zijn ,maar vrienden helpen elkaar ,ook in moeilijke tijden.
Vergeet de Peter's Biker Bar niet de eerste donderdag van de maand.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Ga verder niet in op uw bevindingen. daar kan ik toch niks goeds tussen krijgen.

De voor rijder heeft de route bepaald die de groep gaat volgen, da's de afspraak.
Zijn er afwijkingen, kan de groep afwijken en daar afspraken over maken op 'n parkeerplaats.

Als ik ooit met 'n groep mee rijdt, is de eerste gedachte om in blokvorm te rijden.
Die voor me rijdt gaat links rijden, ga ik automatich rechts en andersom.
Dit geeft heel erg veel zicht over hoe de rit gereden word en op welke plaats je thuis hoord.

Ben zelf ooit lang geleden met de GPX mee gereden, waren meer dan 120motoren, gewoon 2 groepjes.
Gaat perfect totdat je 'n verkeerslicht tegenkomt, plakken die groepen weer aan elkaar, en daar onstaat 'n raadsel ?

Hoe los je dat dan op ''n nette manier op, want je wil toch niemand beschadigen, zowel fysiek als mentaal.....
MG Breva 850
Bob

Bericht door Bob »

antonio schreef:Is dat een positieve reactie of is dat uw mening.
Dat is mijn mening, die bedoeld is als positieve reactie ten voordele van het forum van BMW MC Vlaanderen. Dat jij dat niet als positieve reactie ervaart, dat kan ik me voorstellen. Nogal raar om hier medestanders te komen zoeken.

't Is al erg genoeg dat die kleine kinderen het niet zelf kunnen oplossen, denk je dan echt dat zij gaan zeggen : "Ha, maar als de goede mensen van 't forum schrijven dat we flink moeten zijn zullen we het eens rap gaan bijleggen". Kortom : wat een idee om de vraag hier te komen stellen :roll:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
antonio

Bericht door antonio »

Bob schreef:
antonio schreef:Is dat een positieve reactie of is dat uw mening.
Dat is mijn mening, die bedoeld is als positieve reactie ten voordele van het forum van BMW MC Vlaanderen. Dat jij dat niet als positieve reactie ervaart, dat kan ik me voorstellen. Nogal raar om hier medestanders te komen zoeken.

't Is al erg genoeg dat die kleine kinderen het niet zelf kunnen oplossen, denk je dan echt dat zij gaan zeggen : "Ha, maar als de goede mensen van 't forum schrijven dat we flink moeten zijn zullen we het eens rap gaan bijleggen". Kortom : wat een idee om de vraag hier te komen stellen :roll:
Dat is niet mijn bedoeling om uw welgemeende mening in twijfel te trekken,maar ge hebt gelijk ze zouden beter moeten weten.
Indien er nog wat aangemodderd word maak ik de namen bekend en dan zal je zien of je nog respect kunt opbrengen voor de flauwe gepensioneerde kinderen van boven de 60 .
Toch bedankt om uw reactie ter rechtzetting van uw mening.
Vergeet de Peter's Biker Bar niet de eerste donderdag van de maand.
Nick

Bericht door Nick »

antonio schreef: Indien er nog wat aangemodderd word maak ik de namen bekend en dan zal je zien of je nog respect kunt opbrengen voor de flauwe gepensioneerde kinderen van boven de 60 .
Zoveel 60 plussers zitten hier uiteindelijk ook niet hé ... :wink:
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Pfff wat een gelul.
1 vrienden zijn pas vrienden als je es goed ruzie kan maken EN bijleggen.
2 afspraken maken bij de start en je er aan houden.
3 rap berichtje sturen van 'ga maar ik kom er wel' of 'ik wacht daar' is een kleintje.
Maar das hier al paar keer gezegd.

Mss is echt op de vuist gaan en dan bijleggen? :) ;)
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Walter Gaas

Bericht door Walter Gaas »

Ik zou aanraden om een nieuw groepje te starten, "die Prinzipienreiters" of zo.
Aan diegene die het topic lanceerde zou ik zeggen: kies geen kant, doe gewoon en jouw "probleem" is opgelost.
Zie hoe de anderen hun probleem aanpakken en trek je conclusies. Tegen koppigheid en dommigheid is toch geen remedie.
't Is voor 't PLEZIER hé!
J
Contacteer:

Bericht door J »

Afbeelding
't vollek va Gùùk red ùùk........
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

J op tijd ne keer drinken he! ge gaat uitdrogen :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
J
Contacteer:

Bericht door J »

Afbeelding

thx Tweecylinderke
't vollek va Gùùk red ùùk........
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

:mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
KeeS16

Bericht door KeeS16 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Sluikreclame voor Pepsi, ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jakke

Bericht door jakke »

Dus, als ik goed gelezen heb wil er ene asociale een rit alleen rijden. Tijdens de beide ritten komen ze elkaar tegen en gaat die ene asociale aan kop van de andere groep rijden. Vervolgens heeft die andere groep niets anders gedaan dan hun eigen vooropgestelde rit gereden. En dan heeft dienen asociale nog het lef om van zijnen tak te maken, wat jij dan noemt "gedeeltelijk terecht" omdat de anderen niet volgen?
Daar ga ik toch eens efkens moeten over bezinnen hoor. :roll: 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
alfa

Bericht door alfa »

https://www.google.be/search?q=driewiel ... 80&bih=685" onclick="window.open(this.href);return false;

Antonio,
Als uw "vrienden" het niet bijleggen kunnen zij in het vervolg hier met rijden :lol:
Koppel ze allemaal aan elkaar zodat iedereen bij elkaar blijft.
Laatst gewijzigd door alfa op 26 aug 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Relax

Bericht door Relax »

Niet op letten, de Jakke is ook zo'n 60+er.
I respect your opinion. But I don't give shit.
RBee

Bericht door RBee »

:shock: :shock: Km/h
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke

Bericht door jakke »

Relax schreef:Niet op letten, de Jakke is ook zo'n 60+er.
Nog tien (10) jaar hé Bompa! :bom:
Maar da's nie erg zolang ik niet asociaal ga worden. :wink:
Afbeelding
Mil

Bericht door Mil »

Ik zennet ni zenne :lol:
Leven is het meervoud van lef...
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

De ene die begon kop te rijden is gewoon in de fout vermits hij de originele route niet had. Hij had de originele voorrijder zijn plaats moeten laten innemen.

Degene die volgden zijn een beetje laks geweest en moesten beter weten, de originele kopman diende gevolgd te worden. Deze laatste had de occasionele kopman moeten aanmanen om te stoppen samen met de rest van de groep om dan duidelijk af te spreken ivm het verdere verloop.

In onze groep ben ik de persoon die de ritten maakt en de kop trekt. Het kan al eens gebeuren dat door het missen van een afslag de anderen direct op de route zitten en ik mij moet omkeren. Dan rijden zij rustig en traag verder tot ik erbij ben om mijn 1e positie opnieuw over te nemen.
Ook gebeurt het soms bij een ritje in de bergen, op de passen dus dat ik door een mindere dag, een inschattingsfout in de bocht etc. mijn kop positie kwijt ben. We durven er dan al eens een haantjesgevecht van maken en de eerste proberen te zijn die boven of beneden komt.

De afspraak is dan: of je wacht even op de top, of je wacht aan het eerstvolgend kruispunt.

Zoals ze zeggen: goede afspraken maken goede vrienden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
jakke

Bericht door jakke »

Mil schreef:Ik zennet ni zenne :lol:
Zeker? :lol:
Afbeelding
roadster

Bericht door roadster »

GSrijder schreef:De ene die begon kop te rijden is gewoon in de fout vermits hij de originele route niet had. Hij had de originele voorrijder zijn plaats moeten laten innemen.

Degene die volgden zijn een beetje laks geweest en moesten beter weten, de originele kopman diende gevolgd te worden. Deze laatste had de occasionele kopman moeten aanmanen om te stoppen samen met de rest van de groep om dan duidelijk af te spreken ivm het verdere verloop.

In onze groep ben ik de persoon die de ritten maakt en de kop trekt. Het kan al eens gebeuren dat door het missen van een afslag de anderen direct op de route zitten en ik mij moet omkeren. Dan rijden zij rustig en traag verder tot ik erbij ben om mijn 1e positie opnieuw over te nemen.
Ook gebeurt het soms bij een ritje in de bergen, op de passen dus dat ik door een mindere dag, een inschattingsfout in de bocht etc. mijn kop positie kwijt ben. We durven er dan al eens een haantjesgevecht van maken en de eerste proberen te zijn die boven of beneden komt.

De afspraak is dan: of je wacht even op de top, of je wacht aan het eerstvolgend kruispunt.

Zoals ze zeggen: goede afspraken maken goede vrienden.
zo moet het inderdaad.
eenvoudig en duidelijk.
R1200GS LC
Plaats reactie