R1200RTLC LED lampen voor grootlicht
Moderator: GVN
R1200RTLC LED lampen voor grootlicht
Hallo,
iemand een idee of het mogelijk is de grootlichten (enkel de lampen) te vervangen door LED lampen?
Vind het wit licht mooier dan de originele.
Er is reeds een Xenon geplaatst (voor dimlicht) maar er zou niet voldoende plaats in de kuip zijn om nog 2 xenon balasten te plaatsen.
En of waar ik verdere info zou kunnen krijgen.
Dit voor een R1200RTLC
Alvast mijn dank,wassie
iemand een idee of het mogelijk is de grootlichten (enkel de lampen) te vervangen door LED lampen?
Vind het wit licht mooier dan de originele.
Er is reeds een Xenon geplaatst (voor dimlicht) maar er zou niet voldoende plaats in de kuip zijn om nog 2 xenon balasten te plaatsen.
En of waar ik verdere info zou kunnen krijgen.
Dit voor een R1200RTLC
Alvast mijn dank,wassie
Re: R1200RTLC LED lampen voor grootlicht
Informeer eens bij http://www.SOL2.be" onclick="window.open(this.href);return false;
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
-
Was de Xenon van fabriek af of later ingebouwd? Indien later ingebouwd is deze niet conform met je EU gelijkvormigheidsattest en riskeer je een fikse boete en het risico dat je de motor mag laten staan tot de Xenon terug uitgebouwd is. Tevens voldoet je reflector dan ook niet ivm strooilicht. Zelfde voor je LED verlichting. Als die niet gekeurd geweest is voor je motor, zelfde verhaal.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
In ons landje wordt daar nooit of te nimmer op gecontroleerd. In andere landen ( vooral Duitsland is allergisch aan zulke dingen) wel en bestaat het risico op boete en als je echt een ambetanterik hebt mag je misschien uw motor laten staan.aantzeetje schreef:Was de Xenon van fabriek af of later ingebouwd? Indien later ingebouwd is deze niet conform met je EU gelijkvormigheidsattest en riskeer je een fikse boete en het risico dat je de motor mag laten staan tot de Xenon terug uitgebouwd is. Tevens voldoet je reflector dan ook niet ivm strooilicht. Zelfde voor je LED verlichting. Als die niet gekeurd geweest is voor je motor, zelfde verhaal.
Los darvan vraag ik me eigenlijk af waarom je eerst Xenon neemt om die er dan achteraf uit te gooien voor leds. Goedkoop zal dat ook wel niet zijn.
-
de politie in D, A, CH en F kan daar dus niet goed tegen.
Laat ons zeggen dat ze de wetgeving doen respecteren.aantzeetje schreef:de politie in D, A, CH en F kan daar dus niet goed tegen.
En iets strikter dan hier bij ons.
-
Juist. In NL zijn er ook al een paar tegen de lamp gelopen met 150€ boete en onmiddellijk aan te passen of laten staan. Zijn ze er nog verontwaardigd over ook !?
Zelfs je EU COC (certificate of conformity) dien je bij je te hebben. Daar staat het type verlichting op. Dus niet klagen achteraf.
Zelfs je EU COC (certificate of conformity) dien je bij je te hebben. Daar staat het type verlichting op. Dus niet klagen achteraf.
Bedankt Tommeken voor uw tip.
De RT LC wordt niet geleverd met xenon. Enkel halogeen is beschikbaar.Flat Twin Power schreef:Los darvan vraag ik me eigenlijk af waarom je eerst Xenon neemt om die er dan achteraf uit te gooien voor leds. Goedkoop zal dat ook wel niet zijn.
Ik heb op mijn vorige RT xenon gehad en was 1 van de redenen dat ik een upgrade naar een GT heb gedaan. Op mijn auto's heb ik ook xenon, en eens je dat gewoon bent, is halogeen echt wel ontoereikend. En ik wou niet meer prullen met ballasten en relais om xenon op een RT werkende te krijgen, dus heb de af-fabriek xenon van een GT genomen.
Ah dat wist ik niet. Ook ik heb xenon op mijn GT en inderdaad, eens je dit hebt wil je geen halogeen meer.wooter schreef: De RT LC wordt niet geleverd met xenon. Enkel halogeen is beschikbaar.
Ik heb op mijn vorige RT xenon gehad en was 1 van de redenen dat ik een upgrade naar een GT heb gedaan. Op mijn auto's heb ik ook xenon, en eens je dat gewoon bent, is halogeen echt wel ontoereikend. En ik wou niet meer prullen met ballasten en relais om xenon op een RT werkende te krijgen, dus heb de af-fabriek xenon van een GT genomen.