waterpomp

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

waterpomp

Bericht door vasco66 »

heeft er hier nog iemand last dat de waterpomp lekt
mijne gs van verleden jaar had dit niet
nu een gsa van dit jaar en pomp lekt
en ik heb nog twee kameraden met een rt eentje er van lekt ook de andere dan weeral niet
wie heeft hier nog last van
maddymertens
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2014, 14:07
Woonplaats: 1730

Re: waterpomp

Bericht door maddymertens »

Hallo .mijne is van 08/2014 gs adventure en heb reeds waterverlies naast oliefilter is een klein gaatje ??? Na kontakt te hebben gehad met dealer zou dit normaal zijn ontluchting van radiator raaaaaaar nietwaar.groetjes :shock: :shock:
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: waterpomp

Bericht door easyboy »

man.... mijn eerste bmw staat pas deze week in de garage... en ik moet al denken op mogelijke negatieve punten. en normaal? zou me toch ook verwonderen... geen zin voor plassende gsa
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: waterpomp

Bericht door vasco66 »

sorry maar mij hebben ze toch iets anders vertelt
dit mag niet lekken
dit komt wel van de pomp en niet van de ontluchting
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: waterpomp

Bericht door Michelleke »

Als er water uit de boring in het blok juist boven het oliefilter komt, is dit wel degelijk een teken dat de keerring van de waterpomp lekt.
Gekend probleem in, zie ook:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=60703
R1200GSLC / K1200RS
maddymertens
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2014, 14:07
Woonplaats: 1730

Re: waterpomp

Bericht door maddymertens »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Beste allen hier ben ik nog maar eens terug na een rondje van 30 km vandaag ziehier het resultaat van waterverlies bij mijn nieuwe GSA van 08/2014 nogmaals gebeld met Bmw na dat ik vorige week was binnengeweest met de motor en wat is het resultaat NORMAAL hoe kan dit voor een nieuwe motor zie fotos die spreken voor zichzelf alvast groeten en hou jullie op de hoogte
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: waterpomp

Bericht door RC30 »

toch beter 3 foto's minder en in plaats daarvan leestekens gebruiken. En dan natuurlijk op de juiste plaats en hoofdletters enz enz ...
Leest echt zeer lastig hoor.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: waterpomp

Bericht door RBee »

RC30 schreef:toch beter 3 foto's minder en in plaats daarvan leestekens gebruiken. En dan natuurlijk op de juiste plaats en hoofdletters enz enz ...
Leest echt zeer lastig hoor.
Gaat om de inhoud.
We maken allemaal al wel eens een foudje zeker. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: waterpomp

Bericht door RC30 »

:roll:
GSA-erke
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:43
Woonplaats: lovendegem

Re: waterpomp

Bericht door GSA-erke »

Is zeer zeker de waterpomp. heb ik ook gehad op mn GSA na een 7000 km. het verlies en de daar bijbehorende groene sporen waren wel veel duidelijker aanwezig. dat gaatje dient om eventueleve verliezen aan de keering van de pomp naar buiten af te voeren ipv in het blok. pomp werd netjes vervangen onder waarborg en van de groene aanslag was niks meer te zien.
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: waterpomp

Bericht door easyboy »

hoeveel procent gemiddeld zou daar last van hebben? vanaf hoeveel kilometer kan je het reeds voorhebben denken jullie? kwestie dat ik het vlug in de gaten heb, toch hoop ik op enig geluk, uiteraard wens ik iedereen geluk :wink:
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: waterpomp

Bericht door Prince »

GSA-erke schreef:Is zeer zeker de waterpomp. heb ik ook gehad op mn GSA na een 7000 km. het verlies en de daar bijbehorende groene sporen waren wel veel duidelijker aanwezig. dat gaatje dient om eventueleve verliezen aan de keering van de pomp naar buiten af te voeren ipv in het blok. pomp werd netjes vervangen onder waarborg en van de groene aanslag was niks meer te zien.
En waar is die waterpomp op de GSA te vinden ?

Thx
A Saint has a past... a Sinner has a future...
GSA-erke
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:43
Woonplaats: lovendegem

Re: waterpomp

Bericht door GSA-erke »

de waterpomp zit achter de frontcover van het motorblok. Het deel dus waar het opspattend vuil van je voorwiel op terechtkomt.
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: waterpomp

Bericht door Michelleke »

easyboy schreef:hoeveel procent gemiddeld zou daar last van hebben? vanaf hoeveel kilometer kan je het reeds voorhebben denken jullie? kwestie dat ik het vlug in de gaten heb, toch hoop ik op enig geluk, uiteraard wens ik iedereen geluk :wink:
Bij die van mij (04/14) is het rond 3000km begonnen.
Eigenaardig genoeg lekt er niets tijdens het rijden, maar na het stilleggen voor een korte pauze, lekken er na terug opstarten wel enkele druppels. Op buitenlandse fora (Nl & Duitsl) vind je hierover ook meerdere meldingen; er zijn verschillende eigenaars die al de 2e of 3e pomp hebben zonder beterschap.

Uitleg van de dealers over normaal tot mag niet.
Ik denk dat BMW hier een nieuw probleem heeft waar ze nog niet direct een oplossing voor hebben.
Mijn dealer vindt het binnen tolerantie, en raad aan het in het oog te houden. Vermits ik nog garantie heb wacht ik nog even af op hoop dat er ondertussen een verbeterde pomp is.
Ik laat ze in ieder geval volgend jaar vervangen, normaal vind ik dat niet anders moet er in de handleiding iets over vermeld staan.
R1200GSLC / K1200RS
Merlin
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2014, 16:56
Woonplaats: Oostende
Locatie: West-Vlaanderen

Re: waterpomp

Bericht door Merlin »

Mijne GSA is van 07/2014, geen last van lekkende waterpomp tot nu toe, al 6500 zorgeloze km gereden. Hopelijk blijft het zo!
Plaats reactie