BMW Assistence Card

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chris Wils

BMW Assistence Card

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik was vandaag bijn mijne maat,die net een R nine T gekocht heeft.
Hij liet mij een kaartje zien van BMW,zo,n soort afsleepdienst,a la
Touring Wegenhulp,en een brief. Dat kaartje is 5 jaar geldig,en
overdraagbaar indien men de BMW verkoopt binnen de termijn
van die 5 jaar.Nu is mijn vraag,ik heb in 2013 een tweedehandse R 1200 RT
gekocht van 1 jaar oud (Juli 2012) en er zat geen Assistance kaartje bij,
maar eigenlijk heb ik daar nog recht op tot 2017,dus hoe,en waar moet ik zo,n
kaartje aanvragen? Direct in Bornem,of via mijn dealer(Meeusen),of via de dealer waar de
vorige eigenaar hem nieuw gekocht heeft?( BMW Brussel)
Salu.
Chris.
baha

Re: BMW Assistence Card

Bericht door baha »

Volgens mij is dat kaartje alleen geldig voor de eerste eigenaar...
Althans, dat was zo toen ik die van mij vorig jaar bestelde. En het was toen 'levenslang' voor de eerste eigenaar, maar dat hebben ze onlangs herzien naar 5 jaar.
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
Chris Wils

Hallo?
Op de bijbehorende brief stond wel degelijk dat het overdraagbaar was,
naar de volgende eigenaar,indien men de motor verkocht binnen de
termijn(mischien was dat nog niet in 2012).
We zien wel.
Salu
Chris.
p@rick

Bericht door p@rick »

Chris Wils schreef:Hallo?
Op de bijbehorende brief stond wel degelijk dat het overdraagbaar was,
naar de volgende eigenaar,indien men de motor verkocht binnen de
termijn(mischien was dat nog niet in 2012).
We zien wel.
Salu
Chris.
Bij mijn weten is enkel de 2+2 garantie overdraagbaar. Als de servicekaart nu beperkt in tijd is geworden (sinds wanneer ?) zijn misschien ook de voorwaarden i.v.m. de overdraagbaarheid versoepeld.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
luc.w

Bericht door luc.w »

Is inderdaad overdraagbaar naar volgende eigenaars. Dit was vroeger niet zo, is blijkbaar vanaf dit jaar veranderd.
Wat betreft een model van bvb. 2012, is dat helaas niet van toepassing :-( , maar een begripvolle dealer lost dat wel graag op :grin: .

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
p@rick

Bericht door p@rick »

luc.w schreef:Is inderdaad overdraagbaar naar volgende eigenaars. Dit was vroeger niet zo, is blijkbaar vanaf dit jaar veranderd.
Wat betreft een model van bvb. 2012, is dat helaas niet van toepassing :-( , maar een begripvolle dealer lost dat wel graag op :grin: .

Groeten,

Luc
Toen ik mijn huidige moto kocht (september 2012) was de bijhorende servicekaart nog geldig zolang ikzelf eigenaar van het voertuig zou blijven. Als ik vandaag mijn moto particulier zou verkopen, ik weet niet of een dealer dan iets kan doen om de kaart op naam van de nieuwe eigenaar te krijgen. Misschien als ik de moto nu zou overlaten aan de dealer bij aankoop van een nieuwe dat hij iets méér kan doen voor de volgende eigenaar, maar als de moto drie, vier jaar oud is... 'k weet niet of ze dan nog zo'n kaart gaan uitreiken. Just when you'll need it most :wink:
Ik herinner me, toen ik in 2004 mijn toenmalige auto (BMW 316i) overzette op naam van mijn vrouw omdat ikzelf toen een 320d had gekocht heeft BMW wel een nieuwe servicekaart aangemaakt voor de 316 op z'n nieuwe nummerplaat. Dat was een uitzondering die wel vaker werd toegestaan wanneer een wagen binnen het gezin bleef.
Dat de kaart nu vijf jaar geldig blijft is goed nieuws voor iemand die een jonge tweedehandse moto koopt. Wie echter lang met z'n moto wil blijven rijden moet na dat vijfde jaar op zoek naar een andere oplossing (VTB-VAB, Touring, Europ Assistance...)
Greetz,

P@trick
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

De mijne is nu 10 jaar oud en die assistentie is nog steeds geldig!
Levenslang voor de eerste gebruiker.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Onderstaande komt uit de algemene voorwaarden.
1.9. Geldigheidstermijn
Ongelimiteerd, zolang dat het gedekte voertuig eigendom
blijft en ingeschreven is op de eerste eigenaar. Bij
jaarlijkse contracten, tot de vervaldatum vermeld op de Service Card.

Te bekijken op volgende link

http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/servic ... _A6_Nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Chris Wils

Hallo.
OK,nu weet ik het,de kaart is niet overdraagbaar,maar als eigenaar
van een 2de hands motor,kan ik een kaart aanvragen ik elk jaar verlengen,
maar ik ben al verzekerd voor mijn motoren in het buitenland bij Touring,
en het adres is hetzelfde,dus dat heb ik al.
Bedankt allemaal voor de info.
Salu.
Chris.
Pol

Bericht door Pol »

hla schreef:De mijne is nu 10 jaar oud en die assistentie is nog steeds geldig!
en euh...is die geldige bijstandkaart niet gekoppeld aan de nodige stempelkes in uw onderhoudsboekje ?
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Pol schreef:
en euh...is die geldige bijstandkaart niet gekoppeld aan de nodige stempelkes in uw onderhoudsboekje ?
Volgens mij niet.
Ik heb hem 1 keer nodig gehad in Frankrijk met een lekke band. Er werd mij niet gevraagd om een onderhoudshistoriek.
En ik had geen stempels in mijn boekje want ik deed mijn onderhoud op een ander.
st1100

Bericht door st1100 »

Ik heb hier (denk ik) ooit eens een verhaal gelezen van iemand die ze z'n Bmw motor , in het buitenland ergens , slechts wilden slepen naar de dichtsbijzijnde bmw garage. Een auto garage in dat geval. Dus al je echt zeker wil zijn zou ik toch maar een echte reisbijstand afsluiten ipv te rekenen op total of bmw , zeker in het buitenland.....
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Pol schreef:
Neen! Maar dat wil niet zeggen dat ik die stempels niet heb!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Chris Wils

Hallo.
Ik heb Touring Wegenhulp,vaar het buitenland,en die zijn goed. Ge moet er wel wat voor rondbellen,
maar ik heb ze in 30 jaar 4 keer nodig gehad,2 keer met de BMW,en 2 keer met de Harley.
Met de BMW R 100 GS op de terugwefgvan het Elefantentreffen,mijn batterij overladen,en in brand
gevlogen. Ik stond op een parking op da A6 in Duitsland,de ADAC opgebeld,afgesleept naar een auto
garage en daar opgehaald door Touring,en thuis voor de deur afgezet.Ik met de trein naar huis,
en de kosten van de trein allemaal terug gehad.,plus nog een overnachting in een hotel.
Met de Harley,problemen in Malaga,niet te herstellen binnen 14 dagen (anders sturen ze een trein-
ticket) en ikke met het vliegtuig naar huis,naar Zaventem,en van daaruit net de taxi tot voor de deur,
koste mij ook niks.
3 weken later stond de Harley bij de dealer op de bank.Ik heb er dus geen klagen van.Het is
zelfs zo,dat, als de telefoonrekening wat te hoog wordt,ze vragen waar u zit, ge moet inleggen,
en ze bellen u zelf terug,zodat de telefoonrekening voor hun is.
Salu.
Chris.
p@rick

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:Onderstaande komt uit de algemene voorwaarden.
1.9. Geldigheidstermijn
Ongelimiteerd, zolang dat het gedekte voertuig eigendom
blijft en ingeschreven is op de eerste eigenaar. Bij
jaarlijkse contracten, tot de vervaldatum vermeld op de Service Card.

Te bekijken op volgende link

http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/servic ... _A6_Nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het kaartje sinds dit jaar beperkt zou zijn tot vijf jaar wordt het tijd dat BMW de info op z'n eigen website aanpast, volgens de info achter deze link blijft de kaart immers geldig zolang de moto bij de eerste eigenaar blijft.
Greetz,

P@trick
Pol

Bericht door Pol »

Chris Wils schreef:Hallo.
Ik heb Touring Wegenhulp,vaar het buitenland,en die zijn goed. Ge moet er wel wat voor rondbellen,
maar ik heb ze in 30 jaar 4 keer nodig gehad,2 keer met de BMW,en 2 keer met de Harley.
Met de BMW R 100 GS op de terugwefgvan het Elefantentreffen,mijn batterij overladen,en in brand
gevlogen. Ik stond op een parking op da A6 in Duitsland,de ADAC opgebeld,afgesleept naar een auto
garage en daar opgehaald door Touring,en thuis voor de deur afgezet.Ik met de trein naar huis,
en de kosten van de trein allemaal terug gehad.,plus nog een overnachting in een hotel.
Met de Harley,problemen in Malaga,niet te herstellen binnen 14 dagen (anders sturen ze een trein-
ticket) en ikke met het vliegtuig naar huis,naar Zaventem,en van daaruit net de taxi tot voor de deur,
koste mij ook niks.
3 weken later stond de Harley bij de dealer op de bank.Ik heb er dus geen klagen van.Het is
zelfs zo,dat, als de telefoonrekening wat te hoog wordt,ze vragen waar u zit, ge moet inleggen,
en ze bellen u zelf terug,zodat de telefoonrekening voor hun is.
Salu.
Chris.
Sinds 1970 ook aanfesloten bij T.W.
In Italië een spoedopname met een van de kids en bijzonder goed bijgestaan en alle kosten op zich genomen. Met de auto in Polen in panne in de jaren 70 en daar ook volle medewerking. Nu,ja ,das een ander verhaal. Niets dan lof voor de Poolse T.W. , de Pools spoorwegen., de Poolse douane en het begrip van de Poolse veiligheidsdiensten (met een transit van 48 uren om de Russische grens te bereiken en 5 dagen op hun grondgebied "rondhangen " was vragen om dikke miserie).In die tijd wou da wel wat zeggenI Bij Touring begrepen ze niet zo direct hoe ik er in geslaagd was om ons voertuig op een Poolse open goederenwagon in het rangeerstation in de Picardstraat te Molenbeek te krijgen zonder hun toedoen.'k Zat er voor niks tussen,de Polen hebben dat allemaal zelf gefikst.
Plaats reactie