Iemand ervaring met dit valbeugelset van Hepco-Becker op zijn GS 2004 tot 2007?
Bestaat uit twee stuks, onder en bovenbeugel,beiden apart te verkrijgen.
Eenvoudige plaatsing? Trillingen bij rijden?
Ik heb de set van Touratech op mijn GS staan, montage was eenvoudig zelf te doen.
Voordeel van de TT-beugels ten opzichte van de alternatieven was dat ik bij Touratech mijn originele led-stralertjes op hun originele houders kon laten staan, bij andere merken moest ik de bevestiging van de lampjes ook vervangen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Tof maar vind geen volledig set crash bars op de Touratech site voor een model gs 2007.
Enkel vanaf 2008.
Dus het zal de Hepco& Becker worden vrees ik.
Laat maar horen.
Bij TT schijnt de tankbescherming inderdaad maar beschikbaar voor de GS-modellen vanaf 2008.
Wunderlich heeft echter wel tank- en motorbescherming voor de modellen t/m 2007. Apart verkrijgbaar in zilver of zwart, en eventueel ook in combipakket :
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Ik had de onderste set op mijn GS van 2005 staan.
Op zich mooie valbeugels maar ondanks het feit dat ze erop stonden, was er toch schade aan het kleppen deksel bij die ene keer daat de GS omgevallen is.
Misschien had ik pech, want als je de GS op z'n zij legt zal hij wel steunen op de valbaren ...
Conclusie: deze valbaren zijn geen garantie tegen schade.
Volgens mij biedt geen enkele valbeugel 100% garantie tegen schade.
Op een vlakke ondergrond is de kans inderdaad klein, maar een steen of kei kan al genoeg zij natuurlijk.
Ik denk er ook aan om toch valbeugels op mijn model 2006 (géén Adventure) te plaatsen.
Ik heb die valbeugels van Hepco & Becker gehad, en tot mijn spijt ze ook moeten testen.
Tegen 60 km/u over de asfalt geschoven en ze hebben perfect gedaan wat ze moesten doen.
Niets schade aan de motor, valbeugel was voor de helft gewoon weggesleten. Volgens de man die achter mij reed vlogen de vonken hem rond de oren.
Zeker bij opletten dat die van Hepco & Becker ook onder de cilinderblok door lopen. Bij mij was het juist dit stuk dat helemaal opgesleten is, ik weet niet of Touratech dit ook heeft?
De originele van BMW niet.
Ondertussen na wat onderzoek toch de Hepco gekocht. De montage ging vlot en ben zeer tevreden! Thx Noek voor de hulp Zal er ook eens een fotoke van posten hier.