Duits Autowegenvignet
Moderator: GVN
Duits Autowegenvignet
Buitenlanders betalen
De regeling gaat normaal gezien begin 2016 in. Een wegenvignet voor tien dagen zal 10 euro kosten, voor twee maanden 22 euro. Wie geregeld naar Duitsland moet, koopt beter een jaarvignet. De kostprijs daarvan hangt af van de uitstoot van de auto. Wie met een motor rijdt, moet niets betalen.
(Bron : De Tijd)
De regeling gaat normaal gezien begin 2016 in. Een wegenvignet voor tien dagen zal 10 euro kosten, voor twee maanden 22 euro. Wie geregeld naar Duitsland moet, koopt beter een jaarvignet. De kostprijs daarvan hangt af van de uitstoot van de auto. Wie met een motor rijdt, moet niets betalen.
(Bron : De Tijd)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Duits Autowegenvignet
Hallo.
Zo is het goed,dat motoren niet moeten betalen,wij rijden de wegen niet kapot he?
Ik kom toch alleen maar met de motor in Duitsland,met de auto kom ik zo ver niet,
ja wat wilt ge,een Opel Agila 1000cc,ik heb nu op de snelweg al bijna 3 handen nodig
als ik wat zijwind krijg in dat ding,dus ikke blij dat wij als motorrijder niet moeten betalen.
Salu.
Chris.
Zo is het goed,dat motoren niet moeten betalen,wij rijden de wegen niet kapot he?
Ik kom toch alleen maar met de motor in Duitsland,met de auto kom ik zo ver niet,
ja wat wilt ge,een Opel Agila 1000cc,ik heb nu op de snelweg al bijna 3 handen nodig
als ik wat zijwind krijg in dat ding,dus ikke blij dat wij als motorrijder niet moeten betalen.
Salu.
Chris.
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Duits Autowegenvignet
Hallo.
Ik heb het gisteren gelezen op de site van Bild,de Duitsers moeten het ook betalen,
die kunnen het betalen via internet,of aan een tankstation,en via hun nummerplaat
wordt het geregistreerd,en via kamera,s kan men zien of men betaald heeft. Het
enige probleem is nog dat de Duitsers het bedrag zouden terugkrijgen via hun belastingen,
en dat kan niet van Europa,want volgens Europa betaald iedereen,of niemand,dus dat
is nog een probleem volgens Bild.Van motorrijders stond er niks op de site,maar we wachten af
wat Europa beslist. Wordt zeker vervolgd.
Salu.
Chris.
Ik heb het gisteren gelezen op de site van Bild,de Duitsers moeten het ook betalen,
die kunnen het betalen via internet,of aan een tankstation,en via hun nummerplaat
wordt het geregistreerd,en via kamera,s kan men zien of men betaald heeft. Het
enige probleem is nog dat de Duitsers het bedrag zouden terugkrijgen via hun belastingen,
en dat kan niet van Europa,want volgens Europa betaald iedereen,of niemand,dus dat
is nog een probleem volgens Bild.Van motorrijders stond er niks op de site,maar we wachten af
wat Europa beslist. Wordt zeker vervolgd.
Salu.
Chris.
Re: Duits Autowegenvignet
Dat is het plan, maar we zijn nog niet in 2016...GVN schreef:Buitenlanders betalen
De regeling gaat normaal gezien begin 2016 in. Een wegenvignet voor tien dagen zal 10 euro kosten, voor twee maanden 22 euro. Wie geregeld naar Duitsland moet, koopt beter een jaarvignet. De kostprijs daarvan hangt af van de uitstoot van de auto. Wie met een motor rijdt, moet niets betalen.
(Bron : De Tijd)
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Duits Autowegenvignet
Ik denk niet dat de Duitsers zich laten dicteren door Europa, zou mij ten zeerste verwonderen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Duits Autowegenvignet
Hallo.
Gisteren op het nieuws (VRT) zij de bevoegde Duitse minister,dat de hun omringende landen,
het ook doen,en daar heeft hij wel een punt.Oostenrijk,Zwitserland,Frankrijk en Tsjechië doen het
al,maar waar blijft België dan? Doorvoerland van Europa,en iedereen kan hier gratis onze wegen
gebruiken,zonder betalen. Alz ze het hier doen zoals ze willen doen in Duitsland,namelijk dat de
burgers het terugkrijgen via de wegenbelasting ben ik direct akkoord,maar het zal hier wel lopen
zoals enkele jaren geleden zeker,ze waren het van plan om tol te heffen op de Belgische snelwegeen
tot Nederland bezwaar aantekende,want dan konden de caravan-vakantiegangers niet meer via België
naar Spanje,en het plan werd afgeschoten. Dus als wij nu allemaal een goed protesteren bij Duitsland,
en hun vertellen dat we er niet meer op vakantie gaan,dan gaat het mischien ook niet door. ( Ik denk
niet dat de Duitsers er zich wat van aantrekken,van het protest).Dus vanaf 2016 alleen nog met de
motor op verlof naar Duitsland,en alleen in de week,want er zijn al veel wegen afgesloten in de week-ends
voor motorijders.
Salu.
Chris.
Gisteren op het nieuws (VRT) zij de bevoegde Duitse minister,dat de hun omringende landen,
het ook doen,en daar heeft hij wel een punt.Oostenrijk,Zwitserland,Frankrijk en Tsjechië doen het
al,maar waar blijft België dan? Doorvoerland van Europa,en iedereen kan hier gratis onze wegen
gebruiken,zonder betalen. Alz ze het hier doen zoals ze willen doen in Duitsland,namelijk dat de
burgers het terugkrijgen via de wegenbelasting ben ik direct akkoord,maar het zal hier wel lopen
zoals enkele jaren geleden zeker,ze waren het van plan om tol te heffen op de Belgische snelwegeen
tot Nederland bezwaar aantekende,want dan konden de caravan-vakantiegangers niet meer via België
naar Spanje,en het plan werd afgeschoten. Dus als wij nu allemaal een goed protesteren bij Duitsland,
en hun vertellen dat we er niet meer op vakantie gaan,dan gaat het mischien ook niet door. ( Ik denk
niet dat de Duitsers er zich wat van aantrekken,van het protest).Dus vanaf 2016 alleen nog met de
motor op verlof naar Duitsland,en alleen in de week,want er zijn al veel wegen afgesloten in de week-ends
voor motorijders.
Salu.
Chris.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Duits Autowegenvignet
misschien het moment om ook in te voeren in België, dan kunnen de Hollanders toch niet meer gratis via Duitsland
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Duits Autowegenvignet
Economisch vind ik het oké enkel voor privé auto's
Vrachtvervoer is economisch geen goed idee?
VB. producten van Aldi worden iets duurder omdat vervoerbedrijven en fabrikanten deze meerkost doorrekenen aan klant.
Voor Duitse vervoer bedrijven is dit een aftrekpost bij (voor het spekken van hun Duitse staatskas heeft dit weinig meerwaarde )
Buitenlandse vervoersbedrijven (vb. BELGIE)geven vignet inkomsten aan Duitse staatskas , maar halen met aftrekpost dit gedeeltelijk terug uit Belgische staatskas.
Hier moet het Europees parlement dringend ingrijpen .
Landen zonder vignet zijn economisch "gediscrimineerd" tegen over landen met een vignet .
Stoppen met die handel en andere Europese uitwerking.
Vrachtvervoer is economisch geen goed idee?
VB. producten van Aldi worden iets duurder omdat vervoerbedrijven en fabrikanten deze meerkost doorrekenen aan klant.
Voor Duitse vervoer bedrijven is dit een aftrekpost bij (voor het spekken van hun Duitse staatskas heeft dit weinig meerwaarde )
Buitenlandse vervoersbedrijven (vb. BELGIE)geven vignet inkomsten aan Duitse staatskas , maar halen met aftrekpost dit gedeeltelijk terug uit Belgische staatskas.
Hier moet het Europees parlement dringend ingrijpen .
Landen zonder vignet zijn economisch "gediscrimineerd" tegen over landen met een vignet .
Stoppen met die handel en andere Europese uitwerking.
Laatst gewijzigd door alfa op 03 nov 2014, 13:08, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Duits Autowegenvignet
Dacht ook ergens gehoord te hebben dat het enkel verplicht is op de 3-4 vaksbanen? Ik moet regelmatig(keer of 10/jaar) naar Aken met de auto, voor dat stukse ga ik geen tol betalen voor een heel jaar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Duits Autowegenvignet
Maandenlang zag het ernaar uit dat mensen die met de auto naar Duitsland willen, vanaf 1 januari 2016 een tolvignet voor op hun voorruit moeten aanschaffen.
Volgens het wetsontwerp dat de Duitse minister Alexander Dobrindt (CSU) van Verkeer donderdag naar het kabinet heeft gestuurd, hoeft dat niet meer.
De tol moet elektronisch van tevoren worden betaald via internet of bij een tankstation. Dat kan in Duitsland en ook vlak over de grens in Nederland en andere buurlanden. De Duitse autoriteiten controleren dan op snelwegen de kentekens van langsrijdende auto's en vergelijken die met digitaal opgeslagen gegevens.
Wie niet betaald heeft, krijgt een boete van 150 euro. Mensen die herhaaldelijk in de fout gaan, krijgen boetes tot 390 euro.
Jaartol
Naast een 'jaartol', al naargelang het type auto 74 à 130 euro, bestaat er voor Nederlanders de mogelijkheid 10 euro 'entreegeld' te betalen voor tien dagen of 22 euro voor twee maanden. De tolheffing voor buitenlandse automobilisten moet 700 miljoen euro per jaar opleveren.
Het innen van de tol gaat naar schatting 195 miljoen kosten. Zo worden er 74 nieuwe medewerkers aangenomen om de tol te innen en vierhonderd om te handhaven.
Het half miljard dat overblijft, moet worden geïnvesteerd in de infrastructuur, aldus de minister. Critici zeggen dat er waarschijnlijk niets overblijft en het een vestzak-broekzakverhaal wordt.
Wegenbelasting
Automobilisten die in Duitsland wonen, worden via de wegenbelasting gecompenseerd voor de tolheffing. De middenstand in de grensstreek vreest dat buitenlandse klanten wegblijven als er 'entreegeld' wordt geheven voor Duitsland.
Duitsland gaat controleren of buitenlandse automobilisten de Autobahnen mijden om de tolheffing te ontlopen. Als dat zo is, worden desnoods ook gewone wegen 'tolplichtig' gemaakt.
Overzicht verplichte vignetten en tolwegen
Bron: ANP
Volgens het wetsontwerp dat de Duitse minister Alexander Dobrindt (CSU) van Verkeer donderdag naar het kabinet heeft gestuurd, hoeft dat niet meer.
De tol moet elektronisch van tevoren worden betaald via internet of bij een tankstation. Dat kan in Duitsland en ook vlak over de grens in Nederland en andere buurlanden. De Duitse autoriteiten controleren dan op snelwegen de kentekens van langsrijdende auto's en vergelijken die met digitaal opgeslagen gegevens.
Wie niet betaald heeft, krijgt een boete van 150 euro. Mensen die herhaaldelijk in de fout gaan, krijgen boetes tot 390 euro.
Jaartol
Naast een 'jaartol', al naargelang het type auto 74 à 130 euro, bestaat er voor Nederlanders de mogelijkheid 10 euro 'entreegeld' te betalen voor tien dagen of 22 euro voor twee maanden. De tolheffing voor buitenlandse automobilisten moet 700 miljoen euro per jaar opleveren.
Het innen van de tol gaat naar schatting 195 miljoen kosten. Zo worden er 74 nieuwe medewerkers aangenomen om de tol te innen en vierhonderd om te handhaven.
Het half miljard dat overblijft, moet worden geïnvesteerd in de infrastructuur, aldus de minister. Critici zeggen dat er waarschijnlijk niets overblijft en het een vestzak-broekzakverhaal wordt.
Wegenbelasting
Automobilisten die in Duitsland wonen, worden via de wegenbelasting gecompenseerd voor de tolheffing. De middenstand in de grensstreek vreest dat buitenlandse klanten wegblijven als er 'entreegeld' wordt geheven voor Duitsland.
Duitsland gaat controleren of buitenlandse automobilisten de Autobahnen mijden om de tolheffing te ontlopen. Als dat zo is, worden desnoods ook gewone wegen 'tolplichtig' gemaakt.
Overzicht verplichte vignetten en tolwegen
Bron: ANP
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Re: Duits Autowegenvignet
Enkel voor Nederlanders??Freddie schreef:Naast een 'jaartol', al naargelang het type auto 74 à 130 euro, bestaat er voor Nederlanders de mogelijkheid 10 euro 'entreegeld' te betalen voor tien dagen of 22 euro voor twee maanden.
Re: Duits Autowegenvignet
Lijkt mij dat dit voor alle buurlanden moet gelden.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 mar 2009, 10:58
- Woonplaats: Vorselaar
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Duits Autowegenvignet
Allen,
wat inzake grotere aanhangwagens (MTM > 750 Kg)? Is hier al enige informatie rond bekend? We hebben diverse aanhangwagens te huur, die regelmatig door Duitsland getrokken worden.
Groet
Pascal
wat inzake grotere aanhangwagens (MTM > 750 Kg)? Is hier al enige informatie rond bekend? We hebben diverse aanhangwagens te huur, die regelmatig door Duitsland getrokken worden.
Groet
Pascal
http://www.vsc.be - Verhuur van motor aanhangwagens