Antwerp Moto Store stopt ermee

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door janl »

Op 1 december sluit Antwerp Moto Store de deuren, de brief zat vanmorgen in de bus (fotootje van de brief staat op https://www.facebook.com/JeanLeMotard.B ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;)

Spijtig nieuws, altijd content geweest van hun service.
Ze sluiten omdat de Jorssen boys blijkbaar voluit willen gaan voor hun autoactiviteiten.
Meeusen Motoren zorgt voor de opvolging, zij openen op een nieuwe locatie in Wijnegem.
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door WILBIKE »

De nieuwe locatie, Vosveld 11a te Wijnegem bevindt zich achteraan de winkel van Hein Gericke, Industriezone. Vermoedelijk zal de zaak niet te zien vanaf de verbindingsbaan Makro - Houtlaan. Deze plaats is te bereiken via Bisschoppenhoflaan/Merksemsebaan (verkeerslichten).

Met vriendelijke motorgroet :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
panneman.be
Berichten: 263
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door panneman.be »

Oeps, dat is onverwacht :shock:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Shulty »

Is dichter voor mij :grin:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door roadster »

balen...

Wijnegem is echt wel te vér voor mij voor een onderhoudje
dan maar naar BMW Brussels zeker... :-(
R1200GS LC
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door janl »

BMW Brussels zou voor mij ook een optie zijn, ik werk in de buurt.
Iemand ervaring met de Brusseleirs?
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door st1100 »

Dat is vlak aan mijn werk en heb daar voor het gemak eens 2 nieuwe banden laten leggen (mijne k had geen middenbok , ik had zelf nog geen paddockstands , en we gingen onverwachts op motoweekend gaan als ik aan nieuwe banden kon geraken) , pilot road 2.

Kon allemaal relatief snel , na een paar dagen mocht ik al komen.... Schade 800€ . Mijne maat had elders exact dezelfde banden maat en al laten leggen voor 300€ , ik voelde mij geript en ben er nooit meer binnen geweest.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door roadster »

mijne ketel is nu 6 jaar oud...
altijd zeer goed geholpen geweest bij AMS...
mss toch het moment om eens naar een onafhankelijke onderhoudsman over te stappen
senseozuiper heeft mij eens een goede referentie gegeven in de buurt van Grimbergen (maar die ben ik kwijt... :oops: )
R1200GS LC
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door ronnyb »

Moto Robby Bornem
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door p@rick »

st1100 schreef:Dat is vlak aan mijn werk en heb daar voor het gemak eens 2 nieuwe banden laten leggen (mijne k had geen middenbok , ik had zelf nog geen paddockstands , en we gingen onverwachts op motoweekend gaan als ik aan nieuwe banden kon geraken) , pilot road 2.

Kon allemaal relatief snel , na een paar dagen mocht ik al komen.... Schade 800€ . Mijne maat had elders exact dezelfde banden maat en al laten leggen voor 300€ , ik voelde mij geript en ben er nooit meer binnen geweest.
800 ipv 300 is inderdaad een mega-verschil. Doorgaans kosten banden bij de dealer zo'n 50% méér dan de gemiddelde prijs bij een gewone bandenboer.
Wellicht niet op voorhand naar de prijs geinformeerd ?
Vanuit Mechelen is GDF in Aartselaar een aanrader.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door janl »

Net ook een e-mail gekregen van AMS, die "Unstoppable" onderaan ... :-?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door PeterGT »

Spijtig. Ken ze sinds CenMoto in Lier. Nu dus een derde 'einde' en er op volgende verhuis ... :-(
Vandaag langs geweest : 25% korting op alle kledij en andere rijders-uitrusting in stock ... :grin:
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door TomVT »

Hoe zit het dan eigenlijk met garantie? :-?
Ik heb er afgelopen zomer een 2de hands motor gekocht.

Kijkend naar één van de verkopers kan ik mij perfect inbeelden dat hun strategische analyse uitwees dat ze beter stoppen.
Voor het andere personeel vind ik het spijtig, geen ervaring/aanvaring met hen gehad.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door GSMax »

TomVT schreef:Hoe zit het dan eigenlijk met garantie? :-?
Ik heb er afgelopen zomer een 2de hands motor gekocht.

Kijkend naar één van de verkopers kan ik mij perfect inbeelden dat hun strategische analyse uitwees dat ze beter stoppen.
Voor het andere personeel vind ik het spijtig, geen ervaring/aanvaring met hen gehad.
Redelijk kort door de bocht..... :roll:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Relax »

Dat is die mens zijn indruk hé Marc en schijnbaar niet de jouwe, maar evenveel waard.
I respect your opinion. But I don't give shit.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door TomVT »

Ik zie niet echt in waarom het kort door de bocht zou zijn?

Ze verwijzen naar een strategische analyse als reden van de sluiting.
Ik neem aan dat ze dan ook een hoop factoren samen bekijken alvorens ze beslissen over een hele hoop mensen hun baan en dat deze beslissing niet op één dag genomen wordt?
Hieronder zal waarschijnlijk de ligging (ook BMW dienstverleners in Bornem, Sint Niklaas, etc.), maar ook een analyse van de cijfers en een hoop andere zaken vallen.

Zowel persoonlijk als via mensen in mijn omgeving heb ik reeds een aantal keren negatieve ervaringen meegemaakt met één van de verkopers. Zijn gebrek aan commerciële houding werd ruimschoots gecompenseerd door zijn overmaatse arrogantie.
Ik heb deze nooit op een forum gepost gezien dit persoonlijke ervaringen waren over dienstverlening en commerciële houding van één persoon en dus ook niets zeggen over AMS in het geheel.
1) Toen ik die verkoper ontmoette en ik op zoek was naar een tweedehands GS1200 raadde hij mij gezien mijn jeugdige leeftijd een GS800 aan. "Deze was budgetvriendelijker en beter om op te leren rijden" Dat ik van een R1 kwam en een meer dan gemiddeld aantal kms deed wist hij niet maar toch was dit één van de eerste opmerkingen die hij maakte. GS ergens anders gekocht.
2) Toen ik hem 2 jaar later terug tegenkwam omdat ik naar een F800R op zoek was voor mijn vriendin en vroeg naar een testrit verwees hij mij naar het jaar garantie dat je krijgt bij aankoop van een tweedehands motor. "Je krijgt één jaar om test te rijden, dus dat is tijd genoeg." Uiteindelijk Triumph Street Triple gekocht.
3) Toen ik deze zomer nogmaals kwam kijken naar een tweedehands GSA en mijn GS1200 wilde inruilen kwam hij mee buiten zien. "Nadat ik de opmerking kreeg dat hij eruit zag alsof ik Dakar had gereden" verkrachtte hij ook nog eens de koppeling (10.000km oud) tot er een mechanieker kwam kijken die vaststelde dat er aan de koppeling niets aan te merken was.
Uiteindelijk heb ik de GS particulier verkocht een 3 dagen erna de GSA gekocht bij zijn rechtstreekse collega die ten minste gewoon vriendelijk en normaal deed.

Vind ik het aangenaam dat er mensen hierdoor hun job verliezen? Absoluut niet, zoals de e-mail vermeld zal een groot deel van het personeel mee kunnen overstappen naar de nieuwe locatie.
Denk ik bij het lezen van die mail en over de strategische analyse terug aan de allesbehalve professionele en neerbuigende houding van die verkoper en leg ik daarmee een link: absoluut.
Gezien bovenstaande zaken denk ik dus niet dat ik redelijk kort door de bocht ga. :roll:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Relax »

Marc daarentegen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Pol »

roadster schreef:mijne ketel is nu 6 jaar oud...
altijd zeer goed geholpen geweest bij AMS...
mss toch het moment om eens naar een onafhankelijke onderhoudsman over te stappen
senseozuiper heeft mij eens een goede referentie gegeven in de buurt van Grimbergen (maar die ben ik kwijt... :oops: )
Carlito's Motor Bikes BMW motorrad clinic :Groot-Bijgaardenstraat 67 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw. 0475771514
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door GSMax »

TomVT schreef:Ik zie niet echt in waarom het kort door de bocht zou zijn?

Ze verwijzen naar een strategische analyse als reden van de sluiting. :roll:
Inderdaad een strategische analyse. Heeft absoluut niets te maken met het soort verkopers dat er rond lopen in een winkel, maar des te meer de commerciële richting een bedrijf wenst uit te gaan. Mocht elke bedrijf zijn strategische analyse baseren op de kwaliteit van 1 van hun verkopers, dan denk ik dat er in België immens véél bedrijven hun deuren gaan sluiten... Dat gij een negatieve ervaring met één van die verkopers hebt gehad, is nog een reden om aan te nemen dat het juist daarom is dat een bedrijf sluit. Dus inderdaad véééééél te kort door de bocht.

@Dirk (Relax): ge weet wat ge kunt met uw commentaar ;)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Relax »

:-)

Stel je voor: een dealership sluiten omwille van één verkoper? Hoe zot kan je 't bedenken?
I respect your opinion. But I don't give shit.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door TomVT »

@ Marc:
Het is natuurlijk ook heel makkelijk om 2 zinnen uit een verhaal te nemen en u daar op te baseren. In de hoop dat je deze keer wel verder leest dan 2 zinnen:

"Ik zie niet echt in waarom het kort door de bocht zou zijn?

Ze verwijzen naar een strategische analyse als reden van de sluiting.
Ik neem aan dat ze dan ook een hoop factoren samen bekijken alvorens ze beslissen over een hele hoop mensen hun baan en dat deze beslissing niet op één dag genomen wordt?
Hieronder zal waarschijnlijk de ligging (ook BMW dienstverleners in Bornem, Sint Niklaas, etc.), maar ook een analyse van de cijfers en een hoop andere zaken vallen.

Zowel persoonlijk als via mensen in mijn omgeving heb ik reeds een aantal keren negatieve ervaringen meegemaakt met één van de verkopers. Zijn gebrek aan commerciële houding werd ruimschoots gecompenseerd door zijn overmaatse arrogantie.
Ik heb deze nooit op een forum gepost gezien dit persoonlijke ervaringen waren over dienstverlening en commerciële houding van één persoon en dus ook niets zeggen over AMS in het geheel."

--> Vermeld ik hierbij dat dit enkel en alleen aan de verkoper ligt? Ik zeg er juist expliciet bij dat dit de houding van één persoon is en mijns inziens niets zegt over AMS in het geheel.
Wel zeg ik dat ik bij het lezen van deze brief onmiddellijk aan die verkoper terugdenk, in mijn omgeving ben ik ook niet de enige met negatieve ervaringen met die persoon, net zoals er sommige mensen misschien juist positieve ervaringen mee hebben.

Verder denk ik niet dat een discussie tussen ons in dit topic bijdraagt aan de kwaliteit van dit forum waar het hoofdzakelijk om motoren dient te draaien ipv om hun dealers. Als je persé de nood voelt om hiermee verder te gaan wil ik gerust in pb verder discussiëren.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door GSMax »

Oeverloze discussie, niet nodig dus...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Dirk Pauwels »

Volledig off topic: Ik heb het vermoeden dat BMW motorrad dealer zijn tegenwoordig ook gene kadoo is....

Back on topic: Jorssen heeft destijds de moto's er bijgenomen wegens de goede (makkelijke) verkoop (zelfs met een eikel van een verkoper (volgens Tom) ) maar misschien hebben ze ondertussen door dat ze aan BMW 4 wielers (nog) meer verdienen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door GSMax »

Dirk Pauwels schreef:Volledig off topic: Ik heb het vermoeden dat BMW motorrad dealer zijn tegenwoordig ook gene kadoo is....

Back on topic: Jorssen heeft destijds de moto's er bijgenomen wegens de goede (makkelijke) verkoop (zelfs met een eikel van een verkoper (volgens Tom) ) maar misschien hebben ze ondertussen door dat ze aan BMW 4 wielers (nog) meer verdienen.....
Is idd de enigste reden om AMS van de hand te doen.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Antwerp Moto Store stopt ermee

Bericht door Freddie »

Ze hebben dus eigenlijk helemaal niks met motoren :-? Zijn gewoon koekblikjongens :cry:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Plaats reactie