R of RT
Moderator: GVN
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:24
- Woonplaats: Oostende
- Locatie: West Vlaanderen
Re: R of RT
Ja , jullie hebben eigenlijk gelijk , beter nog wat rondkijken .
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt >
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Re: R of RT
Als het de bedoeling is om veel (meer) te rijden in het zuiden dan in den Belgique zou ik toch opteren voor de R.
Heb vroeger hier een 15j rondgereden met een R100RT en vond dat prima in dat weer, enkel bij de warme
dagen was het puffen achter die kuip.
Rij nu met een GS in het zuiden, en dat is echt fun, en bij warm weer (+30°) is dat zeker nog te doen, met een RT
daarentegen ???
Mvg Motard de l'Allier
Heb vroeger hier een 15j rondgereden met een R100RT en vond dat prima in dat weer, enkel bij de warme
dagen was het puffen achter die kuip.
Rij nu met een GS in het zuiden, en dat is echt fun, en bij warm weer (+30°) is dat zeker nog te doen, met een RT
daarentegen ???
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Re: R of RT
Véééél plezier beleefd aan mijn R1100RT, zeker geen foute keuze ! Ik vond 'm dan weer leuker dan mijn R1150R.
In het Zuiden een doorwaaivest aan en even op het knopje duwen om het windscherm in de laagste stand te zetten, dan zweet je alleen als je stilstaat voor rood licht (net zoals op een R dus). Maar op weg naar het Zuiden tegen een mooie kruissnelheid heb je geen krampen in nek of schouders omdat je 1000 km lang vol in de wind zit, en als het regent blijf je quasi droog zolang je rijdt. Bovendien verbruikte mijn RT op de lange afstand opmerkelijk minder benzine dan mijn R, allicht vanwege de stroomlijn.
In het Zuiden een doorwaaivest aan en even op het knopje duwen om het windscherm in de laagste stand te zetten, dan zweet je alleen als je stilstaat voor rood licht (net zoals op een R dus). Maar op weg naar het Zuiden tegen een mooie kruissnelheid heb je geen krampen in nek of schouders omdat je 1000 km lang vol in de wind zit, en als het regent blijf je quasi droog zolang je rijdt. Bovendien verbruikte mijn RT op de lange afstand opmerkelijk minder benzine dan mijn R, allicht vanwege de stroomlijn.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: R of RT
En zo is de keuze weer een pak makkelijker geworden.
Re: R of RT
Hallo
Zelf sta ik op het punt om een 1200rt van 2005 aan te kopen met 75000 km
Heb nog een naked bike waarik heel graag mee rij,maar voor de verre en vlugge verplaatsingen mis ik toch wat comfort
Vandaar een rt ,het is de eerste maal dat ik een tweedehands koop omdat ik er niet zoveel km zal meedoen,denk ik ,
Weet niet of ik hier mag vragen waar je moet op letten bij een rt met deze km stand ,volgend weekend ga ik proef rijden
Groeten jowan
Zelf sta ik op het punt om een 1200rt van 2005 aan te kopen met 75000 km
Heb nog een naked bike waarik heel graag mee rij,maar voor de verre en vlugge verplaatsingen mis ik toch wat comfort
Vandaar een rt ,het is de eerste maal dat ik een tweedehands koop omdat ik er niet zoveel km zal meedoen,denk ik ,
Weet niet of ik hier mag vragen waar je moet op letten bij een rt met deze km stand ,volgend weekend ga ik proef rijden
Groeten jowan
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R of RT
kan enkel aanraden om abs zeer goed te testen. een rt met de 2de generatie i abs is makkelijker/goedkoper te herstellen. verder goed checken op speling cardan, olielekken. achterste schokdemper en schijven. via dealer kan je op chassisnr laten nakijken of de motor alle updates, terugroepakties gehad hft.Jowan(1) schreef:Hallo
Zelf sta ik op het punt om een 1200rt van 2005 aan te kopen met 75000 km
Heb nog een naked bike waarik heel graag mee rij,maar voor de verre en vlugge verplaatsingen mis ik toch wat comfort
Vandaar een rt ,het is de eerste maal dat ik een tweedehands koop omdat ik er niet zoveel km zal meedoen,denk ik ,
Weet niet of ik hier mag vragen waar je moet op letten bij een rt met deze km stand ,volgend weekend ga ik proef rijden
Groeten jowan
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
- Woonplaats: Sint-Joris-Weert
- Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)
Re: R of RT
Als er nog terugroepakties open staan zullen die uiteraard kosteloos door de dealer worden uitgevoerd...Dirk Pauwels schreef:via dealer kan je op chassisnr laten nakijken of de motor alle updates, terugroepakties gehad heeft.
suc6 met de aankoop !
grtz, YOwan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Re: R of RT
Hallo Michiel54,
Ik heb voor 2,5 jaar ook 10 jaar met een Deau , 90 D km gereden, idd was deze gevoelig voor zijwind.
Ik heb nu een RT, heb er meer plezier van, in de zomer de ruit omlaag en genieten van de wind.
Als het regent bijna geen natte voeten, een redelijk verbruik, tussen de 450 en 480 km met 25 lt.
Heb succes met zoeken en doe zeker een testrit
Ik heb voor 2,5 jaar ook 10 jaar met een Deau , 90 D km gereden, idd was deze gevoelig voor zijwind.
Ik heb nu een RT, heb er meer plezier van, in de zomer de ruit omlaag en genieten van de wind.
Als het regent bijna geen natte voeten, een redelijk verbruik, tussen de 450 en 480 km met 25 lt.
Heb succes met zoeken en doe zeker een testrit
Greetz, Lieven
BiezonderMooieWege in men drome
BiezonderMooieWege in men drome