startmotorproblemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chris B

startmotorproblemen

Bericht door Chris B »

Deze week merkte ik bij het starten van de motorfiets 's morgens dat de starter eventjes meedraaide. Deze voormiddag heb ik de starter gedemonteerd, volledig gereinigd en opnieuw gemonteerd. Ik heb alles correct terug aangekoppeld maar bij het starten van de motor bleef de starter meedraaien. Contact uitgezet, motor viel uit, maar dit had geen effect op de starter die bleef draaien. Batterij afgekoppeld, starter terug gedemonteerd, alles nogmaals nagekeken en opnieuw gemonteerd. Bij het starten van de motor echter, deed zich hetzelfde probleem voor, ook nu bleef de starter draaien, niettegenstaande het contact volledig uitgeschakeld was. Hierbij wil ik wel vermelden dat, bij het loskoppelen van de starter, de startmotoroverbrenging terug naar achter was geschoven, weg van de startkrans
Weet iemand raad met dit probleem?
Walt

Re: startmotorproblemen

Bericht door Walt »

Chris B schreef:Deze week merkte ik bij het starten van de motorfiets 's morgens dat de starter eventjes meedraaide. Deze voormiddag heb ik de starter gedemonteerd, volledig gereinigd en opnieuw gemonteerd. Ik heb alles correct terug aangekoppeld maar bij het starten van de motor bleef de starter meedraaien. Contact uitgezet, motor viel uit, maar dit had geen effect op de starter die bleef draaien. Batterij afgekoppeld, starter terug gedemonteerd, alles nogmaals nagekeken en opnieuw gemonteerd. Bij het starten van de motor echter, deed zich hetzelfde probleem voor, ook nu bleef de starter draaien, niettegenstaande het contact volledig uitgeschakeld was. Hierbij wil ik wel vermelden dat, bij het loskoppelen van de starter, de startmotoroverbrenging terug naar achter was geschoven, weg van de startkrans
Weet iemand raad met dit probleem?
Chris,

Probeer eens met een ander startrelais.
Waarschijnlijk blijven de kontakten soms tegen elkaar door inbranding.

Veel succes
Walt
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
sprint

Bericht door sprint »

Ik heb het voor gehad met mijn K100.
Gewoon een tikje geven met de achterkant van een grote schroevendraaier op de startrelais en klaar was k......
Dit kwam bij mij na plaatsing van een nieuwe batterij, doordat er te weinig stroom op de relais kwam bij gebruik van de oude batterij.
Marnix.

Afbeelding
Chris B

Bericht door Chris B »

@ Walt: Ik heb vandaag een nieuw startrelais geplaatst. Daarmee is het probleem opgelost. Bedankt voor de tip.
Chris
sprint

Bericht door sprint »

Ja, een nieuwe is natuurlijk altijd beter dan een oude waar een tikje is op gegeven.
Je weet nooit hoelang deze het nog uithoud, misschien moet er bij mij ook snel een nieuwe in, maar misschien ook niet.
Afwachten dus....
Marnix.

Afbeelding
Walt

Bericht door Walt »

Chris B schreef:@ Walt: Ik heb vandaag een nieuw startrelais geplaatst. Daarmee is het probleem opgelost. Bedankt voor de tip.
Chris
Waar een forum goed voor is :wink:
Steeds welkom

Walt
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Plaats reactie