vraagje topkoffer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

vraagje topkoffer

Bericht door easyboy »

hallo, min 2014 nieuwe adventure is een full option, buiten de topkoffer die ik niet kocht. ik vond hem niet echt nodig, toch heeft de vrouw des huizes niet echt veel zin meer mee te gaan zonder rug steun, met andere woorden, ze zat comfortabelder op de pan.
nu...wel, eerlijk ik had het niet anders verwacht :lol: 't is en blijft enduro, maar voor de weinige keren dat mee mee gaat...
m'n vraag nu... kan ik eeen topkoffer kopen in 2de hands van een bvb lucht gekoelde 1200? of past het niet op het kader?
of moet ik wel degelijk voor een nieuwe gaan? of is er geen verschil?
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: vraagje topkoffer

Bericht door easyboy »

niemand?
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: vraagje topkoffer

Bericht door melis luc »

Ik denk niet dat dat gaat passen , je kan ook nog voor een Givi of iets dergelijks uitkijken , maar ik vind dat da niet mooi gaat zijn op een fonkel nieuwe GS A , je hebt dus 2 opties ,1é Een nieuwe BMW topkoffer kopen , 2é optie het vrouwtje thuis laten !! :lol: :lol: :lol:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: vraagje topkoffer

Bericht door Man in Black »

De topkoffer past op het rek dus ik denk niet dat een andere koffer gaat passen.
Het rek voor de topkoffer is die standaard of zit die bij de optie voorzieningen koffers?
Ik rij met duo ook altijd met topkoffer, hoef je niet zo op te letten met optrekken 8-)
Er is vast wel een koffer tweedehands te vinden.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door roadster »

de variokoffers voor de 1200GS en de 1200GS LC zijn verschillend.
je kan wslk wel een baseplate voor de gewone GS op een LC monteren en zo toch nog de 'oude' variokoffer op de LC gebruiken
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: vraagje topkoffer

Bericht door p@rick »

Op het standaard aanwezige bagagerek moet zowiezo eerst nog een topkoffer-specifieke montageplaat bevestigd worden, waarop je dan uiteindelijk de topkoffer kan bevestigen.
Even gekeken op internet : zowel bagagerek als montageplaat hebben voor de LC's een ander partnummer dan voor de "gewone" 1200GSA's. Je ziet daar ook duidelijk dat de bouwvorm van de bewuste onderdelen voor beide GSA-modellen afwijkend is.
Het zou natuurlijk kunnen (alhoewel, BMW kennende die kans vrij klein is) dat de oude topkoffer alsnog op zo'n nieuwe montageplaat past. De bouwvorm mag dan wel anders zijn, 't zou kunnen dat de effectieve bevestigingspunten voor de topkoffer wél nog overeenkomen. Uitproberen is dus de boodschap...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: vraagje topkoffer

Bericht door pvde »

Yep,
Je kan ook kiezen voor koffers van Touratech of andere aftermarket merken.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: vraagje topkoffer

Bericht door p@rick »

pvde schreef:Yep,
Je kan ook kiezen voor koffers van Touratech of andere aftermarket merken.
Houdoe
In combinatie met de reeds aanwezige originele BMW-zijkoffers zou ikzelf toch voor een originele BMW-topkoffer kiezen, een tweedehandse als het kan, een nieuwe als het moet.
Touratech zit qua looks nog wel in dezelfde lijn (qua prijs spijtig genoeg ook, beetje afhankelijk van het model), Givi en andere tupperware is dan wel weer goeiekoper maar je moto wordt er zeker niet mooier mee.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door roadster »

p@rick schreef:
pvde schreef:Yep,
Je kan ook kiezen voor koffers van Touratech of andere aftermarket merken.
Houdoe
In combinatie met de reeds aanwezige originele BMW-zijkoffers zou ikzelf toch voor een originele BMW-topkoffer kiezen, een tweedehandse als het kan, een nieuwe als het moet.
Touratech zit qua looks nog wel in dezelfde lijn (qua prijs spijtig genoeg ook, beetje afhankelijk van het model), Givi en andere tupperware is dan wel weer goeiekoper maar je moto wordt er zeker niet mooier mee.
Die Trekker serie van Givi vind ik anders toch niet mis...
R1200GS LC
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: vraagje topkoffer

Bericht door Alain GT »

In januari ga ik voor de topkoffer van Givi Trekker Outback kiezen (52 l) als de nieuwe GSA geleverd wordt. In deze koffer kunnen 2 helmen en de binnentas die ik gehouden heb van de K1600 past hier mooi in. De topkoffer van BMW is kleiner en ik wou niet inboeten aan bagageruimte als we met 2 op vakantie vertrekken. Afbeelding
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: vraagje topkoffer

Bericht door ®win »

easyboy schreef:hallo, min 2014 nieuwe adventure is een full option, buiten de topkoffer die ik niet kocht. ik vond hem niet echt nodig, toch heeft de vrouw des huizes niet echt veel zin meer mee te gaan zonder rug steun, met andere woorden, ze zat comfortabelder op de pan.
nu...wel, eerlijk ik had het niet anders verwacht :lol: 't is en blijft enduro, maar voor de weinige keren dat mee mee gaat...
m'n vraag nu... kan ik eeen topkoffer kopen in 2de hands van een bvb lucht gekoelde 1200? of past het niet op het kader?
of moet ik wel degelijk voor een nieuwe gaan? of is er geen verschil?

Gaat niet passen:

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door roadster »

®win schreef:

Gaat niet passen:

Afbeelding
dat onderste rekje op die AC GS is toch niet standaard?
maar als het bovenste het standaard rek van de LC dan gaat het inderdaad niet 'zomaar' passen...
R1200GS LC
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: vraagje topkoffer

Bericht door easyboy »

super veel dank voor al jullie info.... heb weer bijgeleerd! :razz:
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: vraagje topkoffer

Bericht door ®win »

roadster schreef:
®win schreef:

Gaat niet passen:

plaatje
dat onderste rekje op die AC GS is toch niet standaard?
maar als het bovenste het standaard rek van de LC dan gaat het inderdaad niet 'zomaar' passen...
Dat is het OEM rek voor de GSA '06-'13.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: vraagje topkoffer

Bericht door p@rick »

roadster schreef: dat onderste rekje op die AC GS is toch niet standaard?
Dacht wel dat dit bagagerek af-fabriek op elke luchtgekoelde 1200GSA gemonteerd werd. Let wel : op de GSA, niet op de GS. Het past echter wel op een gewone 1200GS (weet ik uit ondervinding, heb mijn vario's vervangen door alu's)
Soit, als je op dat bagagerek dan een topkoffer wil zetten moet er eerst op dat bagagerek nog een aparte montageplaat bevestigd worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door roadster »

dit is de baseplate voor de vario topkoffer van de AC 1200GS
het model is om op de plaats van het duo zadel te monteren en verschilt dus iets van het model om op het bagagerek te plaatsen, maar de bovenzijde is hetzelfde, ik vond even geen betere foto... :oops:

Afbeelding

als je dat op het bagagerek van een LC gemonteerd krijgt, dan kan je de 'oude' vario topkoffer gebruiken
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: vraagje topkoffer

Bericht door p@rick »

roadster schreef:...als je dat op het bagagerek van een LC gemonteerd krijgt, dan kan je de 'oude' vario topkoffer gebruiken
TS heeft naar eigen zeggen een nieuwe full option 1200GSA, dan ga ik er van uit dat daar de alu-zijkoffers aanhangen. Die alu's combineren met een vario-topkoffer zal wellicht wel mogelijk zijn, maar of dat mooi is laat ik hier in't midden...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door roadster »

p@rick schreef:
roadster schreef:...als je dat op het bagagerek van een LC gemonteerd krijgt, dan kan je de 'oude' vario topkoffer gebruiken
TS heeft naar eigen zeggen een nieuwe full option 1200GSA, dan ga ik er van uit dat daar de alu-zijkoffers aanhangen. Die alu's combineren met een vario-topkoffer zal wellicht wel mogelijk zijn, maar of dat mooi is laat ik hier in't midden...
my bad, daar heb ik over gelezen... :oops:
ik ging er van uit dat het een 'gewone' GS was...
de onzin die ik hierboven verkocht heb mag dus als niet bestaand beschouwd worden 8-)
R1200GS LC
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door Bob »

Kijk eens op de website van Boxerpower : KLIK. Voor iets minder dan 80 euro is toch al een deel van je probleem opgelost.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: vraagje topkoffer

Bericht door p@rick »

Bob schreef:Kijk eens op de website van Boxerpower : KLIK. Voor iets minder dan 80 euro is toch al een deel van je probleem opgelost.
Denk niet dat dit een deel van het probleem is of oplost, dat is immers een het topcase-rack voor een gewone variokoffer voor de 1200GS-LC terwijl TS een GSA heeft.

Maar misschien dat TS voor alle duidelijkheid hier even kan laten weten naar wat hij eigenlijk op zoek is : ofwel een variokoffer in combinatie met de (vermoedelijk) reeds aanwezige zijkoffers, ofwel een alu-topkoffer.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: vraagje topkoffer

Bericht door Bob »

Klopt ! Ik heb over de A gekeken :oops:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: vraagje topkoffer

Bericht door RC30 »

Alain GT schreef:In januari ga ik voor de topkoffer van Givi Trekker Outback kiezen (52 l) als de nieuwe GSA geleverd wordt. In deze koffer kunnen 2 helmen en de binnentas die ik gehouden heb van de K1600 past hier mooi in. De topkoffer van BMW is kleiner en ik wou niet inboeten aan bagageruimte als we met 2 op vakantie vertrekken. Afbeelding

Bestaat die in 52 liter? Is dat geen 58 liter?
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: vraagje topkoffer

Bericht door Alain GT »

Correct moest 58 l zijn i.p.v. 52, bestaat ook in 42 l versie maar daar passen geen 2 helmen in.
Plaats reactie