Tallin Estland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
carlo030201

Tallin Estland

Bericht door carlo030201 »

Volgend jaar gaan onze motoren met de vrachtwagen richting Tallin Estland.
Zelf gaan we met de vlieger na.
De bedoeling is dat we via Estland,Letland (misschien ook nog Wit-Rusland),Lithouwen,Polen en Duitsland terug naar huis rijden
Is er misschien iemand van jullie die al met de motor in Estland,Letland of Lithouwen geweest is?

Grtjs

C
Sjampoke

Re: Tallin Estland

Bericht door Sjampoke »

Met welke motoren gaan jullie deze trip ondernemen?
carlo030201

BMW 1150 GSA,BMW 1200 GSA,BMW K75 en Harley Davidson Street glide...
jupke

Bericht door jupke »

heb dit jaar in de zomer deze landen gedaan.
prachtig voor een GS/ GSA. ik heb veel binnendoor gereden.
mogelijk gaat de persoon met de HD afzien, veel banen zijn in slechte staat, wel leuk voor een GS uiteraard, niet voor een HD
dit gaat in grote lijnen op voor estland, lethland en lithouwen.Ik vond die landen de aangenaamste verassing van mijn rondrit. de natuur is overal prachtig.
de mensen vriendelijk (nuttigen wel overvloedig alcohol, zelfs s'morgens), alles is spotgoedkoop.
De wegen in polen zijn wat beter, maar let op, ze hebben hun eigen verkeersregels soms ( de wet van de sterkste :eye: )
wit rusland... zonder visum geraak je er niet binnen. ik heb het 2X voor rusland geprobeerd zonder visum, voor wit rusland heb ik nog niet eens de moeite meer genomen, heeft toch geen zin.
op welke manier reizen jullie? hotel, camping?
alles op voorhand uitgestippeld of kijk je ter plaatse?
broem..broem..GAAAAZ
carlo030201

we proberen zoveel mogelijk in B&B's te overnachten als dat mogelijk is.
Ik weet niet als dat in deze landen al zo veel voorhanden is als bij ons.
we gaan ook niets reserveren en gewoon kijken waar we uitkomen 's avonds
Wat de route betreft,deze moeten nog uitgestippeld worden.
Heb je suggesties wat we zeker niet moeten missen?

grtjs
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

niets reserveren en gewoon kijken waar we uitkomen, ik denk veel onder een brug , ik zie reeds 4 moto's en misschien nog duo's.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
jupke

Bericht door jupke »

slapen kan je overal. ik betaalde in lethland in een prachtig hotel 15€ incl. uitgebreid ontbijt. een liter pint koste 2€ :drunken: . de andere landen zullen niet veel duurder zijn.
indien ik nog eens naar daar ga zal ik zeker nog enkele burchten gaan bezoeken, die zijn echt de moeite.
In lethland is er het vrijheidsbeeld, doch dat is ook maar een beeld, net zoals noorkaap zn bol heeft. eerder zou ik naar Riga, Maskavas gaan en de kleurrijke huizen
bezoeken. Doch vergeet dan niet even de geschiedenis van deze huisjes op te zoeken.
in lithouwen zeker naar kruisberg (Kryžiu kalnas) gaan, ook al heb je niets met kruizen, het is toch imposant.
polen: auschwitz... ooit moet je het gezien hebben, ikzelf was er ellendig van.
duitsland: als je in berlijn komt is de berlijnse muur altijd interessant, de details van deze tekeningen zijn prachtig. checkpoint charlie is een kopie en heeft niets origineels meer.
van wegen: blijf op de secundaire banen en je komt de mooiste natuur tegen. gaat een mooie trip worden!
broem..broem..GAAAAZ
dbr

Bericht door dbr »

Het nieuwste nummer van Alpentourer gaat volledig over de Baltische staten met reisverslagen, tips, enz. Is wel Duitstalig !

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
WernerVS

Bericht door WernerVS »

dbr schreef:Het nieuwste nummer van Alpentourer gaat volledig over de Baltische staten met reisverslagen, tips, enz. Is wel Duitstalig !

Groeten,
Danny
Is toch ook Nederlandstalig verkrijgbaar ?
Allé , ik heb da toch :grin:
R1150GSA
dbr

Bericht door dbr »

Afbeelding

Bestaat ook in het NL, maar ik dacht dat de inhoud niet dezelfde is. Ik kan mis zijn natuurlijk.

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
carlo030201

moet ik zeker gaan halen....
Vinny

Bericht door Vinny »

Ik in 2013 kijk eens op onze FB pagina: https://www.facebook.com/2Motorbikes2Russia" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,
Vincent
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Plaats reactie