loskomen van stuurgewicht
Moderator: GVN
loskomen van stuurgewicht
Vorige week raar probleempje vastgesteld. Op 15 sept mijn nagelnieuwe R1200RT in ontvangst gaan nemen, er al ettelijke kilometertjes mee gebold, en vorige week bij mijn thuiskomst na een tochtje moeten vaststellen dat mijn linker stuurgewicht was 'verdwenen'. Ik ben nog niet echt een ervaren motard, maar vindt het toch wel heel raar dat dit zomaar kan loskomen. Ondertussen is de motor voor zijn eerste onderhoud reeds binnen geweest, en bij de dealer hebben ze er een nieuw gewicht op gemonteerd. Ze hadden dit nog nooit meegemaakt.
Andere mensen hier even slechte ervaring mee??
De motor was zeker niet op zijn stuur gevallen, de schroefdraad in het stuur was niet beschadigd, en ik heb het zelf niet horen of voelen loskomen. De dealer vertelde me dat deze zaken af fabriek gemonteerd zijn, en normaal voorzien zijn van loctite borgmiddel. Bij mijn motor dus hoogstwaarschijnlijk niet. Kan toch wel vrij gevaarlijk zijn : al rijdend op de autostrade plots een vrij zwaar stuk ijzer verliezen, al een geluk dat dit niet tegen een achterrijdende auto is gebotst.
Behalve dit kleine euvel razend kontent van mijn bakje. Dit weekend heeft hij ook zijn waterdoop goed doorstaan, modder van boven tot onder. Dit wordt kuisen een van de volgende dagen.
Andere mensen hier even slechte ervaring mee??
De motor was zeker niet op zijn stuur gevallen, de schroefdraad in het stuur was niet beschadigd, en ik heb het zelf niet horen of voelen loskomen. De dealer vertelde me dat deze zaken af fabriek gemonteerd zijn, en normaal voorzien zijn van loctite borgmiddel. Bij mijn motor dus hoogstwaarschijnlijk niet. Kan toch wel vrij gevaarlijk zijn : al rijdend op de autostrade plots een vrij zwaar stuk ijzer verliezen, al een geluk dat dit niet tegen een achterrijdende auto is gebotst.
Behalve dit kleine euvel razend kontent van mijn bakje. Dit weekend heeft hij ook zijn waterdoop goed doorstaan, modder van boven tot onder. Dit wordt kuisen een van de volgende dagen.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Amaai, is da nu Duitse kwaliteit, da ze ons fietsen moeten bijeen plakken me kol of we verliezen hele onderdelen...
t'is ver gekomen.
hopelijk zijn er niet teveel van dees klachten, ma da zulle we rap weten hier op het forum moest dit veralgemeend zijn. Reageren motards !!!
iedereen naar de DHZ-zaak achter een tuubke kol en toch ma es nakijke die handel
Hopelijk stopt het bij deze ene nare ervaring
nog veel VEILIGE kms...
t'is ver gekomen.
hopelijk zijn er niet teveel van dees klachten, ma da zulle we rap weten hier op het forum moest dit veralgemeend zijn. Reageren motards !!!
iedereen naar de DHZ-zaak achter een tuubke kol en toch ma es nakijke die handel
Hopelijk stopt het bij deze ene nare ervaring
nog veel VEILIGE kms...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:23
- Locatie: berendrecht
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
moest een boxermotor in Japan gebouwd worden zou ie ook iets verbruiken...Duitse kwaliteit ? Ze kunnen nog geen motor maken zonder
olie verbruik en dan bedoel ik niet een druppeltje
Laatst gewijzigd door Danny op 04 okt 2005, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb dat met mijnen K1100LT ook ooit gehad ... op de deutsche autobahn aan een niet zo respectabele snelheid ... al een geluk dat er niemand achter me reed want als ge zo'n ding tegen uw ruit krijgt hebde het geweten
met mijne RT is het ook al eens wat los gekomen, maar had het op tijd gemerkt. ik voel er nu regelmatig eens aan als ik aan een rood licht sta ofzo, maar tot nu toe niets meer.
Je voelt bijna onmiddelijk als je dat kwijt bent. De trillingen in uw stuur vermeerderen met ong 300% amaai ... dus ge kunt u ook al wel voorstellen dat die dingen ook wat moeten verduren van trillingen. Ergens logisch dat er af en toe eens een loskomt, zou mss niet mogen, maja ... techniek is niet onfeilbaar.
En ook van mij : laat dat olieverbruik nu toch eens voor wat het is bij de mijne kap ik niks meer bij tussen 2 onderhouden. Ik kijk er geregeld naar maar hoef niet meer bij te vullen dus
met mijne RT is het ook al eens wat los gekomen, maar had het op tijd gemerkt. ik voel er nu regelmatig eens aan als ik aan een rood licht sta ofzo, maar tot nu toe niets meer.
Je voelt bijna onmiddelijk als je dat kwijt bent. De trillingen in uw stuur vermeerderen met ong 300% amaai ... dus ge kunt u ook al wel voorstellen dat die dingen ook wat moeten verduren van trillingen. Ergens logisch dat er af en toe eens een loskomt, zou mss niet mogen, maja ... techniek is niet onfeilbaar.
En ook van mij : laat dat olieverbruik nu toch eens voor wat het is bij de mijne kap ik niks meer bij tussen 2 onderhouden. Ik kijk er geregeld naar maar hoef niet meer bij te vullen dus
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
...maar dan zou hij wel beter in elkaar zitten.moest een boxermotor in Japan gebouwd worden zou ie ook iets verbruiken...
wereldwijd onderzoek naar productiekwaliteit en -normen heeft aangetoond dat de aziaten nog steeds de top zijn, en binnen azië staat japan op kop (maar hoelang gaat het dat nog duren?).
binnen europa staat scandinavië aan de top. belgië bekleedt de derde plaats als het op de kwaliteit van serieproductie aankomt. duitsland staat maar op de 6de plaats.
en je koopt best geen serie-geproduceerde goederen uit spanje.
de amerikanen zijn dan weer inefficïent als het op productie aankomt (ze zijn beter in uitvinden).
Dat de huidige deutsche Gründlichkeit nog maar een schim is van wat ze ooit was, is geen geheim.
Maar ik dacht dat BMW één van de weinige Duitse bedrijven was (samen met o.a. Miele), die dat predikaat nog verdiende.
Ik moet evenwel toegeven dat ik met mijne vorige 5 nooit problemen heb gehad (buiten kapotspringende lampjes). Met die ik nu heb ...
Blijkbaar gaan ze Mercedes achterna.
En nu ik hoor dat de lijm ook al lost, wetende dat de carrosserie van mijn wagen grotendeels gelijmd is ipv gelast...
Bestaat Loctite-lijm in literverpakking?
Maar ik dacht dat BMW één van de weinige Duitse bedrijven was (samen met o.a. Miele), die dat predikaat nog verdiende.
Ik moet evenwel toegeven dat ik met mijne vorige 5 nooit problemen heb gehad (buiten kapotspringende lampjes). Met die ik nu heb ...
Blijkbaar gaan ze Mercedes achterna.
En nu ik hoor dat de lijm ook al lost, wetende dat de carrosserie van mijn wagen grotendeels gelijmd is ipv gelast...
Bestaat Loctite-lijm in literverpakking?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Ja kan zijn maar heb je al eens ooit een boxermotor nagemeten op toleranties?? ikke wel en serie of niet dat ding zit verduiveld goed in mekaar en toch wetende dat het een achterlijk en voorbijgestreefd concept is... zelfs in Japan zouden ze er niks beter van bakken anders waren ze er al lang aan begonnen...
tja ... de mijne heeft nu op een jaar 48.000 km en dat zonder ook maar een schijn van problemen (ok, vastlopende rem hetgeen zonder kost met wat kopervet is opgelost). Ik vind dat eerlijk gezegd een behoorlijke score als je weet dat ik de machine niet bepaald de meest ideale omstandigheden voorschotel (veel korte ritten en autostradetourtjes, veel starten en stoppen, draaiend stilstaan, ...). Het ding loopt elke dag zachter en vlotter dus ik klaag niet.
Mijn broer rijdt met een CBR600F rond, nieuw gekocht, is nu 2 jaar oud met 18.000 km ... ze hebben hem nu al 2x moeten takelen ...
Mijn broer rijdt met een CBR600F rond, nieuw gekocht, is nu 2 jaar oud met 18.000 km ... ze hebben hem nu al 2x moeten takelen ...
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:23
- Locatie: berendrecht
vul dan thuis in de gagrage bij dan kunnen ze niet lachen he
meestal te dunne olie en dat komt het verbruik zeker niet ten goede...
er zijn al zinloze discussies over gevoerd en 't is stilaan duidelijk dat de boxermotoren die veel bollen en veel km's hebben nauwelijks verbruiken...
ik snap 't probleem met die Jappen trouwens nog niet, ik lees dat hier alle dagen, gezaag, gezaag en weer gezaag... Jappen dit en Jappen dat... kopen die handel, bye bye BMW
Ik denk dat we hier proberen iedereen van de nodige info te voorzien, misschien niet altijd even objectief of diplomatisch maar we doen 't tenminste, met zeuren komen we nergens.
Constructieve gesprekken voeren en zinvolle topics opstarten dat is de bedoeling, ... verder wil ik er niks aan kwijt
meestal te dunne olie en dat komt het verbruik zeker niet ten goede...
er zijn al zinloze discussies over gevoerd en 't is stilaan duidelijk dat de boxermotoren die veel bollen en veel km's hebben nauwelijks verbruiken...
ik snap 't probleem met die Jappen trouwens nog niet, ik lees dat hier alle dagen, gezaag, gezaag en weer gezaag... Jappen dit en Jappen dat... kopen die handel, bye bye BMW
Ik denk dat we hier proberen iedereen van de nodige info te voorzien, misschien niet altijd even objectief of diplomatisch maar we doen 't tenminste, met zeuren komen we nergens.
Constructieve gesprekken voeren en zinvolle topics opstarten dat is de bedoeling, ... verder wil ik er niks aan kwijt
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:23
- Locatie: berendrecht
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:23
- Locatie: berendrecht
collega van mij heeft ook al eens een sturrgewicht verloren op zijn r1100s, bij mij staan er grotere exemplaren op(moto is 2ehands) waarom en of ze effectief ook zwaarder zijn weet ik niet, misschien was er een origineel losgekomen hé.
gekocht op 50.000 km, en nu 72000 op de teller, buiten een groot onderhoud en 2 setjes banden nog geen problemen mee gehad, dat mag ook gezegd worden hé.(r1100s).
gekocht op 50.000 km, en nu 72000 op de teller, buiten een groot onderhoud en 2 setjes banden nog geen problemen mee gehad, dat mag ook gezegd worden hé.(r1100s).
niet verkeerd begrijpen Mike, ik weet ook wel dat je moet bijvullen als er te weinig inzit, ik bedoel gewoon dat we elke keer opnieuw en opnieuw over dat olieverbruik beginnen. Bij elke nieuwe beemer die erbij komt en het is al gebleken dat dat verbruik sterk verschilt van moto tot moto evenzeer afhankelijk van de rijstijl, aantal kilometers en ga zo maar door.mike the bike schreef:Verdorie toch wat een opmerking is dat nu weer van laat dat olieverbruik
voor wat het is,als ik niet om de 3000 km bij vul heb ik toch stukken
zeker.
Elke eigenaar met een jap lacht zich te pletter als ik men oliebus
weer moet bovenhalen.
We weten gewoon dat er geen echte oplossing voor is ... heel spijtig, dat vind ik ook, want ik zou niet liever hebben dat elke boxerrijder de zorgeloze dagen heeft die ik heb.
Dus, geen kwaad woord bedoelt, enkel zeggen dat er hier al meeeeeer dan voldoende topics over dat olieverbruik bestaan en dat precies elk technisch mankement weer naar dat punt gaat.
Ik hoop dat je met de tips van Danny wat verder komt Ik zou er zelf niet mee kunnen lachen ...
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Maak je daar maar geen zorgen over. Goed gelijmde verbindingen zijn één van de sterkst mogelijke. In de luchtvaart is dat schering en inslag. De vliegtuigfabrikant Fokker toont reeds decennia aan...Geert VN schreef: En nu ik hoor dat de lijm ook al lost, wetende dat de carrosserie van mijn wagen grotendeels gelijmd is ipv gelast...
...En over die olie, ik kijk met steeds grotere ogen naar de dorst van mijn boxer. Op vakantie gingen er 2 liter bij op 5500km... moet toegeven dat ik de RT duchtig de sporen geef, maar op mijn VFR deed ik dat ook en daar heb ik op 40.000km nooit één druppel moeten bijvoegen. Enkel wissels, that's all.
Ninja's Machen Keine Witze !
Groot gelijk Danny !
Iemand laat weten dat er iets los komt op een nagelnieuwe RT en iedereen springt erop alsof de hel los barst.
Niet tevreden over BMW (om gelijk welke reden): verkopen die handel en schaf je aan wat je dan beter vindt. Een jap, italiaan of oostblokker ...
Kwaliteit is bijna nooit meetbaar maar zeker wel voelbaar naar eigen interpretatie.
Mijn GS heeft na één jaar en 25.000 km een luchtbel in zijn koppelleiding gehad. Als dat een reden is om te klagen en te zagen ... Zolang dat het correct en volgens afspraak wordt opgelost zie ik het probleem niet.
Rondvliegende stuurgewichten zijn ook niet leuk maar voor "snoepje" is het blijkbaar toch ook al opgelost.
greetz
Iemand laat weten dat er iets los komt op een nagelnieuwe RT en iedereen springt erop alsof de hel los barst.
Niet tevreden over BMW (om gelijk welke reden): verkopen die handel en schaf je aan wat je dan beter vindt. Een jap, italiaan of oostblokker ...
Kwaliteit is bijna nooit meetbaar maar zeker wel voelbaar naar eigen interpretatie.
Mijn GS heeft na één jaar en 25.000 km een luchtbel in zijn koppelleiding gehad. Als dat een reden is om te klagen en te zagen ... Zolang dat het correct en volgens afspraak wordt opgelost zie ik het probleem niet.
Rondvliegende stuurgewichten zijn ook niet leuk maar voor "snoepje" is het blijkbaar toch ook al opgelost.
greetz
YOO
't Enige verschil is dat er nu, op sommige stukken een soort lijm wordt gesmeerd alvorens de stukken tegen mekaar te zetten, en te lassen
Diene lijm is eigenlijk voor 't waterdicht maken van de carroserie, en niet om den boel aan mekaar te plakken
Dus ge moet nog géne schrik hebben dat uwen auto uiteen ga vallen, en als 't gebeurt zla 't toch niet van het al dan niet lassen en/of lijmen zijn
Grtz, Philip!
Da is met een zak zout te nemen hoor, elke auto wordt nog altijd gelast, dit nu wel door lasrobottenEn nu ik hoor dat de lijm ook al lost, wetende dat de carrosserie van mijn wagen grotendeels gelijmd is ipv gelast...
't Enige verschil is dat er nu, op sommige stukken een soort lijm wordt gesmeerd alvorens de stukken tegen mekaar te zetten, en te lassen
Diene lijm is eigenlijk voor 't waterdicht maken van de carroserie, en niet om den boel aan mekaar te plakken
Dus ge moet nog géne schrik hebben dat uwen auto uiteen ga vallen, en als 't gebeurt zla 't toch niet van het al dan niet lassen en/of lijmen zijn
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Vrienden,
Voordat ik was overgeschakeld van Honda VFR naar mijn R1150RT, ben ik de forums afgelopen. Inderdaad, mijn VFR's verbruikten geen druppel maar vóór ik mijn Beier aankocht wist ik dat deze wat olie verbruikten. Dus hoef ik achteraf niet te klagen van dat fenomeen. Het is er, leer ermee te leven. Ik ben heel tevreden van mijn boxer....ook met olieverbruik.
Groeten.
Ps. Nu jullie het toch over het Japans vernuft hebben. Een vriend rijdt met de nieuwe Pan, model 2004. Solo met topcase geeft nog steeds ernstige problemen aan bepaalde snelheden, ook bij zijn bike . Geef mij dan maar de stabiele boxer inclusief een klein busje olie .
Voordat ik was overgeschakeld van Honda VFR naar mijn R1150RT, ben ik de forums afgelopen. Inderdaad, mijn VFR's verbruikten geen druppel maar vóór ik mijn Beier aankocht wist ik dat deze wat olie verbruikten. Dus hoef ik achteraf niet te klagen van dat fenomeen. Het is er, leer ermee te leven. Ik ben heel tevreden van mijn boxer....ook met olieverbruik.
Groeten.
Ps. Nu jullie het toch over het Japans vernuft hebben. Een vriend rijdt met de nieuwe Pan, model 2004. Solo met topcase geeft nog steeds ernstige problemen aan bepaalde snelheden, ook bij zijn bike . Geef mij dan maar de stabiele boxer inclusief een klein busje olie .