Signalering : Gevaarlijk wegdek !
Moderator: GVN
J-P schreef:Juist niet, je moet je stuur losser beethouden! Onderlijf moet goed kontakt houden met de motor, bovenlijf moet ontspannen zijn. Het stuur "goed" beethouden brengt je in dat soort situaties juist in de problemen. Probeer maar eens overhaaks een verkeersdrempel op te rijden met je armen gespannen, heb je gelijk een leermoment.lucvanhimste schreef:
Aha da noemde gij plezant![]()
toen ik erover reed heb ik ff moeten sturen met mijn tanden want mijn handen vlogen van het stuur.
Jaja ik weet het, moet beter mijn stuur vasthouden
Zoals ik al zij dus, beter ( niet harder) mijn stuur vasthouden hé
ONE LIFE.....LIVE IT!!
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Jefke schreef:Awel lieverds, het ergert mij nog dagelijks dat er op onze autostrades en secundaire wegen zo'n afschuwelijke staat van ontbinding is te voelen als je over het wegdek rijdt. Ik snap niet dat de wegbeheerders daar blind voor kunnen zijn. Ge komt onaangekondigd allerlei bokkesprongen tegen in het wegdek. En zeggen dat België het dichtste en beste wegennet heeft!? Ik vind dat normaal in een ontwikkelingsland, maar niet hier! Of is het een gebrek aan toezicht op de aannemers die (het goedkoopste bod deden) met gesjoemel in de materialen, de uitvoering of het concept zonder ernstige controle van de opdrachtgever (ministerie?) maar hun gang gaan?lucvanhimste schreef:Bij het uitkomen van de tunnel in Zelzate N49 richting Antwerpen, serieuze overdwarse bulten op het eerste vak.
Ik vind het gewoon ergerlijk om met de regelmaat van een klok op schokkende oneffenheden in het wegdek geconfronteerd te worden als je op de autostrade rijdt (bv E17 van Gent richting Lokeren).
Wie is daar verantwoordelijk voor? We betalen genoeg belastingen!
Ook bij regenweer is het onaanvaardbaar dat nog zo vaak opspattend regenwater op asfaltwegen het zicht belemmert en de rijstabiliteit bedreigt, waar dat niet gebeurt bij fluisterasfalt of betonwegen.
Je zal maar met de motorfiets rijden!
En dan hebben ze bovendien in de Ardennen nog allemaal bochten in de wegen gelegd ook, de snoodaards
ONE LIFE.....LIVE IT!!
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
-
J-P
- Contacteer:
Awel, das ook goed jalucvanhimste schreef:Zoals ik al zij dus, beter ( niet harder) mijn stuur vasthouden hé![]()
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
YOwan
ook nog even off topic, maar ik heb dit draadje nu pas opgepikt.Xavier schreef:En dan hebben we nog de Yowan op een boogscheut van hier
Inderdaad, zit ook in de directe omgeving nl Zaventem, maar dan wel de kant van Sterrebeek-Nossegem, vlak bij de nieuwe 'Ikea'
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Deze morgen thuis vertrokken om 06.30u , mistig zoals overal.
Net de straat uit , begint mijn RT ke wel raar te doen,een beetje slingeren van links naar rechts met zijn kont. Ik dacht aan een platte band, en daarbovenop hoorde ik zo'n raar geluid rond mijnen helm.
Na zo'n 500m kom ik aan de spoorweg, en schuiven dat mijn Rtke wou doen , maar dan zag ik het , iets minder mist en onder mijn banden lag een dikke laag grind, pas gegoten veronderstel ik.( bijna verkiezingen zeker)
Allée ik was gerustgesteld er scheelde niks met mijn Teer beminde hangtiet , ik was wel wakker ondertussen

Net de straat uit , begint mijn RT ke wel raar te doen,een beetje slingeren van links naar rechts met zijn kont. Ik dacht aan een platte band, en daarbovenop hoorde ik zo'n raar geluid rond mijnen helm.
Na zo'n 500m kom ik aan de spoorweg, en schuiven dat mijn Rtke wou doen , maar dan zag ik het , iets minder mist en onder mijn banden lag een dikke laag grind, pas gegoten veronderstel ik.( bijna verkiezingen zeker)
Allée ik was gerustgesteld er scheelde niks met mijn Teer beminde hangtiet , ik was wel wakker ondertussen
In een deel straten in onze gemeente hebben ze een soort bitumen gegoten en daarover een zeer dikke laag fijn grind. Na enkele dagen doen ze dat grind weg en heb je een nieuw uitziend wegdek, tot je er over rijd met fiets of moto dat voel je wel degelijk iets anders. EEN DIKKE SCHANDE IS DAT EN GEVAARLIJK OP DE KOOP TOE. ECHT ONVERANTWOORDE MENSEN DIE DAT LATEN UITVOEREN. Gelukkig heb ik ze gisterenavond die vuiligheid zien uitstrooien en was zodoende vanmorgen zeer allert. Ja Harald ik had U iets kunnen laten weten maar mijn ene hesencel heeft het laten afweten. Gelukkig geen valpartij en een verwittigd man is er 2 waard.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Bruno, geen probleem.
Zoals ge ziet had ik het aanvankelijk niet door
en ge kent mijn rijstijl hé
Intussen hebben ze ( voor Xavier) de Doortstraat terug voorzien van een biljardlaken
Gezien ik rustig en relax op de moto zit heeft dit voorval mij van een valpartij bespaard, ik had niet eens door dat ik op die fijne gravel aan't tuffen was , die heeft trouwens de zefde kleur als de mist dus ge ziet dat niet

Zoals ge ziet had ik het aanvankelijk niet door
en ge kent mijn rijstijl hé
Intussen hebben ze ( voor Xavier) de Doortstraat terug voorzien van een biljardlaken
Gezien ik rustig en relax op de moto zit heeft dit voorval mij van een valpartij bespaard, ik had niet eens door dat ik op die fijne gravel aan't tuffen was , die heeft trouwens de zefde kleur als de mist dus ge ziet dat niet
Daarnet op de E40 Brussel-Oostende, goe mist en linkervak, net voor afrit Kortrijk-Gent-Antwerpen... ik heb daar iets geraakt met mijn voorwiel dat mijn tanden er bijna uitlagen. Wat was dat, zo ne klop
Na te hebben beseft dat ik geluk had dat ik mijn stuur stevig vast had, ben ik direkt naar de pechstrook gegaan.. Na een korte inspectie van het voorwiel en de band kalmpjes naar huis gereden. Daarnet nogmaals voorwiel geïnspecteerd met zaklamp en niks gevonden.
Nog goed dat je het er goed vanaf hebt gebracht jong! Je mag er niet aan denken dat je elke kilometer zo kwetsbaar bent op de weg...Xavier schreef:Daarnet op de E40 Brussel-Oostende, goe mist en linkervak, net voor afrit Kortrijk-Gent-Antwerpen... ik heb daar iets geraakt met mijn voorwiel dat mijn tanden er bijna uitlagen.
Hou je goed!
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid
Heb het deze avond ondervonden. Vooral in de bocht is het opletten geblazen. Gelukkig reed diene camion achter mij nog trager dan ik anders zou ik niet op mijn gemak zijn.Retsig schreef:Vanmiddag waren ze de oprit van de E40 in Merelbeke ook aan het voorzien van een grintlaagje..
Opgepast dus als je daar de E40 richting Brussel oprijdt.
YOO
Heb 't hierjuist ook andervonden, weliswaar met den auto, maar 't was toch serieus verschieten zenne
En dit zonder enige aanduiding, levensgevaarlijk voor motards, een schande
Grtz, Philip!
Heb 't hierjuist ook andervonden, weliswaar met den auto, maar 't was toch serieus verschieten zenne
En dit zonder enige aanduiding, levensgevaarlijk voor motards, een schande
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
GSPeP
- Contacteer:
Deze morgen was het overal vettig. Na een langere periode van droog weer was nu alles nat van de uitvallende mist. En dat is niet genoeg om de vuiligheid weg te spoelen. Vooral de zebrapaden, witte strepen, enz. waren zeer gevaarlijk. Net nadat ik vertrokken was kreeg ik al een verwittiging op zo'n groot wit gevaarteken op het asfalt net voor een school.
Ook was het gevaarlijk in de bocht als men van de A12 de ring om Brussel richting Zaventem oprijdt. Daar voelde ik regelmatig voor en achter een beetje schuiven. (Ondanks dat ik meer dan de helft trager dan gewoonlijk door die bocht ging)
Ook was het gevaarlijk in de bocht als men van de A12 de ring om Brussel richting Zaventem oprijdt. Daar voelde ik regelmatig voor en achter een beetje schuiven. (Ondanks dat ik meer dan de helft trager dan gewoonlijk door die bocht ging)
Gent Centrum: 2x uitstekende klinkers
Aan de Kouter (komende van de Opera) ter hoogte van de Standaard boekhandel. Stuurke best goed vasthouden
N51 02.993 E3 43.380
In de Belfortstraat (Stoffel!) richting stadhuis, vlak voor het flikkenbureau aan de kant van het hotel: idem... N51 03.280 E3 43.547
Aan de Kouter (komende van de Opera) ter hoogte van de Standaard boekhandel. Stuurke best goed vasthouden
In de Belfortstraat (Stoffel!) richting stadhuis, vlak voor het flikkenbureau aan de kant van het hotel: idem... N51 03.280 E3 43.547
Laatst gewijzigd door Wingman X op 22 jan 2006, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kouter, ben je naar de bloemenmarkt op verkenning geweest?Xavier schreef:Gent Centrum: 2x uitstekende klinkers
Aan de Kouter (komende van de Opera) ter hoogte van de Standaard boekhandel. Stuurke best goed vasthouden![]()
In de Belfortstraat (Stoffel!) richting stadhuis, vlak voor het flikkenbureau aan de kant van het hotel: idem...
Belfortstraat, yes I know ligt vol met uitstekende klinkers of kasseien (klink beter!)
Stoffel
Wegeninfrastructuur
A Xavier en zijn wegentopic,
Ter info; In mei 2005 is een brochure voor de wegenbeheerders
uit de persen gerold onder de naam " Aandacht voor motorijders
in de weginfrastructuur" dit in opdracht van het BIVV.
Het rapport is vernietigend voor het grootste gedeelte van België !
wat betreft de staat van de rijbanen.
(voor de geintresseerden, het boek is verkrijgbaar bij:
Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid
E-mail: info@bivv.be - internet: http://www.bivv.be
en kost Eur 5,00)
So long
BM lid
Ter info; In mei 2005 is een brochure voor de wegenbeheerders
uit de persen gerold onder de naam " Aandacht voor motorijders
in de weginfrastructuur" dit in opdracht van het BIVV.
Het rapport is vernietigend voor het grootste gedeelte van België !
wat betreft de staat van de rijbanen.
(voor de geintresseerden, het boek is verkrijgbaar bij:
Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid
E-mail: info@bivv.be - internet: http://www.bivv.be
en kost Eur 5,00)
So long
BM lid