Beste mensen,
Met mijn vraag : een K of een R, that's the question? heb ik aardig wat respons gehad. Ik ben vandaag wezen proefrijden op een R1150 RT. Ik was vol verwachting over deze motor, en vooral over de verstelbare ruit.
De proefrit viel, eerlijk gezegd, een beetje tegen. Na 23 jaar op 2 cylinders gereden te hebben (Honda en Moto Guzzi) beschouwde ik mijzelf toch als een echte "2-cylinder man". De aankoop, 4 maanden geleden, van een K100Rs was meer ingegeven door economische motieven (goedkoop en betrouwbaar) dan door motorische overwegingen.
Toch ben ik die afgelopen 4 maanden ongelovelijk verwend door het soepele karakter van de K. Het rijden op de R viel gewoon tegen. Wellicht heb ik er te kort op gereden. Wat ook niet meeviel was het uit de wind zitten. Met het scherm helemaal omhoog zat ik nog aardig in de turbulentie. (ik ben 1.89 mtr) Kortom veel herrie rond mijn kop.
Ik ga binnenkort ook op een k1100 LT rijden. Nu mijn vraag: is er voor de K ook een hoger scherm beschikbaar? Ik ga er nl. van uit dat het standaardscherm van de K ongeveer gelijk is aan dat van de R. Of is dat ook een misvatting? Graag jullie ervaringen.
vriendelijke groet,
'
Menno Lesterhuis uit Heiloo (NL)
een aansteller of gewoon te lang??
Moderator: GVN
-
menno lesterhuis
Re: een aansteller of gewoon te lang??
ride before you writemenno lesterhuis schreef: Ik ga binnenkort ook op een k1100 LT rijden
motorkeuze
Hoi,
Wij, mijn echtgenote en ik hebben er ondertussen zowat 65000 km opzitten met de LT en hebben echt geen last van turbulentie op de motor, dit dank zij het verhoogde scherm van bmw. Ook het vervelende vacuum dat wel voorkomt op de RT is bij de LT minimaal. Laatst nog met een 1150 gereden met verhoogde ruit en daar is de onderdruk wel hinderlijk en zelfs storend te noemen. Ik meet vlot een meter vijfennegentig en kan het makkelijk een dagje keren op de motor zonder echt hinderlijk gebulder. De keuze van de helm maakt natuurlijk ook veel. Wij hebben beide een systeem 4 helm en indien mogelijk rijden we steeds met open vizier.
Nadeel van het verhoogde bmw scherm is dat het zeer gevoelig is voor krassen welke niet weg te werken zijn. Op het scherm zit blijkbaar een zeer dunne blinkende schermlaag welke bij de minste beschadiging niet meer weg te werken is. Dus enkel met veel water proper maken.
Groetjes jos.
Wij, mijn echtgenote en ik hebben er ondertussen zowat 65000 km opzitten met de LT en hebben echt geen last van turbulentie op de motor, dit dank zij het verhoogde scherm van bmw. Ook het vervelende vacuum dat wel voorkomt op de RT is bij de LT minimaal. Laatst nog met een 1150 gereden met verhoogde ruit en daar is de onderdruk wel hinderlijk en zelfs storend te noemen. Ik meet vlot een meter vijfennegentig en kan het makkelijk een dagje keren op de motor zonder echt hinderlijk gebulder. De keuze van de helm maakt natuurlijk ook veel. Wij hebben beide een systeem 4 helm en indien mogelijk rijden we steeds met open vizier.
Nadeel van het verhoogde bmw scherm is dat het zeer gevoelig is voor krassen welke niet weg te werken zijn. Op het scherm zit blijkbaar een zeer dunne blinkende schermlaag welke bij de minste beschadiging niet meer weg te werken is. Dus enkel met veel water proper maken.
Groetjes jos.
Mijn hobby is mijn beroep.