rembekrachtiger laat het afweten
Moderator: GVN
rembekrachtiger laat het afweten
Ik heb heel het relaas over de problemen met de remmen gemist bij gebrek aan tijd,toch deze week moest mijn rt tje binnen voor zijn 40.000 km en een controle van de remmen.Wat had ik voor gehad deze week in het naar het werk rijden,wel,het uitvallen van die prachtige rembekrachtiger tijdens het remmen.Adrenaline heb je niet genoeg op dat moment en maar nijpen in die hendel om de zaak tot stilstand te brengen.Alle waarschuwingslichtjes van de remmen en de ABS flikkerde.Heel voorzichtig verder gereden tot aan het werk.'sAvonds in het naar huis komen werkte de zaak wel terug normaal zonder er iets aan gedaan te hebben.Tijdens de controle van het remsysteem(uitlezen op de PC)bij mijn dealer is er inderdaad een foutmelding maar wat of welke weten ze nog niet.Ik heb mijn moto nog steeds niet terug omdat ze geen pasklare oplossing vinden .Wat nu? BMW fanaten wat is de oplossing?
-
Flat Twin Power
Het toeval wil dat mijn collega het vanmorgen met onze dienstmotor ook heeft gehad. R 1150RT/P, 2004, 22.000 km.
Hij was aan het rijden en plots beginnen de ABS lichtjes te knipperen. Hij wil remmen en de remdruk is volledig weggevallen.
Hij is dan gestopt, contact uit, dan terug starten, probleem was nog niet opgelost. Voorzichtig naar het bureel getuft. Vervolgens de motor een half uurtje laten staan en plots werkte alles weer naar behoren.
Ik zal morgen eens bellen naar de dealer want zulke toestanden zijn (zeker in ons beroep) levensgevaarlijk. Je zal het maar tegenkomen wanneer je aan 180 naar een ongeval aan het sjezen bent.
Hij was aan het rijden en plots beginnen de ABS lichtjes te knipperen. Hij wil remmen en de remdruk is volledig weggevallen.
Hij is dan gestopt, contact uit, dan terug starten, probleem was nog niet opgelost. Voorzichtig naar het bureel getuft. Vervolgens de motor een half uurtje laten staan en plots werkte alles weer naar behoren.
Ik zal morgen eens bellen naar de dealer want zulke toestanden zijn (zeker in ons beroep) levensgevaarlijk. Je zal het maar tegenkomen wanneer je aan 180 naar een ongeval aan het sjezen bent.
-
Flat Twin Power
-
Flat Twin Power
Tja, Danny, ik vond het ook al een rare uitleg, te meer omdat de motor de maand voordien nog maar binnen geweest was voor 20.000 km en dan kunnen ze toch wel eens de remvloeistof controleren.
Ik heb er ondertussen al een hele dag mee aan de bol geweest en de storing heeft zich niet meer voorgedaan. Ik wacht af en hou het goed in de gaten.
Ik heb er ondertussen al een hele dag mee aan de bol geweest en de storing heeft zich niet meer voorgedaan. Ik wacht af en hou het goed in de gaten.
Moest je weten...Danny schreef:lijkt me een lullige uitleg, want geen olie genoeg wil zeggen dat dat zich niet kan herstellen na een uur of zelfs geen tien dagen...
ik heb 't gevoel dat ze er niet goed weg mee weten...hopelijk gebeurt het niet meer...leuk is wat anders
Allee zand erover.....
Motorcycle always a trusty friend
volgens mij blijft het een electrische panne en gaan die dingen in staking omdat ze ergens een beveiligigng hebben die ingeschakeld word door een spanningsdip of foutmelding in hun registrate systeem, erg gevoelige sensorgestuurde apparatuur durft soms heel raar doen, kijk maar naar de lambdasondekabel en de bougiekabel op de 1200...
ik hoop dat het zich niet meer voordoet... 't is toch leuker als 't werkt he
ik hoop dat het zich niet meer voordoet... 't is toch leuker als 't werkt he
ABS
Wil net lukken dat ik gisteren een schrijven heb ontvangen van BMW MOTORRAD betreffende het ABS systeem. Bij kwaliteitscontroles werd vastgesteld dat de ABS regelfunctie bij herhaaldelijk afremmen in het ABS regelgebied, bvb bij rijvaardigheidstrainingen of ook tijdens het fillerijden, kan uitvallen.
Men heeft er direct een nieuwe handleiding bijgedaan zodat elke BMW rijder hiervan kennis heeft.
Ook wordt een kwaliteitscontrole, gratis, aangeboden.
Ik ben dus de mening toegedaan dat BMW wel degelijk op de hoogte is van dit probleem en er een oplossing voor heeft gevonden, maar deze enkel aan de BMW motorrad dealers heeft meegedeeld.
Men heeft er direct een nieuwe handleiding bijgedaan zodat elke BMW rijder hiervan kennis heeft.
Ik ben dus de mening toegedaan dat BMW wel degelijk op de hoogte is van dit probleem en er een oplossing voor heeft gevonden, maar deze enkel aan de BMW motorrad dealers heeft meegedeeld.
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn rt'tje terug en heb een volledig nieuw ABS agregaat gekregen.Er was dus toch degelijk iets mis mee en zelfs niet bij extreme omstandigheden zoals vermeld in het communicé van BMW.
Het was volledig in garantie(mijn moto is van 2001)dus toch wel goede service en (h)eerlijke service van MEEUSEN.
Eind goed al goed en we kunnen weer gaan werken met de moto.
Het was volledig in garantie(mijn moto is van 2001)dus toch wel goede service en (h)eerlijke service van MEEUSEN.
Eind goed al goed en we kunnen weer gaan werken met de moto.
Bangelijk ?
Ik sta voor de aankoop van een nieuwe motorfiets. (Nu GS1150)
Ik twijfel tussen GS, RT en FJR.
Als ik dat allemaal lees van die remmen kom ik soms op verkeerde gedachten (voor een BMW-rijder althans).
Dit is nog versterkt na een 143 PK-proefrit.
Help !
Als ik dat allemaal lees van die remmen kom ik soms op verkeerde gedachten (voor een BMW-rijder althans).
Help !
Re: Bangelijk ?
YOO
Heeft een dikke 130pk, en zit mijns insziens even goed en ontspannen als een FJR, en verliest zijn waarde zo snel niet als een Yamaha
't Is maar een gedacht hé
, en gij vroeg om help
Grtz, Philip!
En een K-RS of GT danden boete schreef:Ik sta voor de aankoop van een nieuwe motorfiets. (Nu GS1150)
Help !
't Is maar een gedacht hé
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Re: Bangelijk ?
Mijne kameraad heeft zo'n FJR, maar hij is em ook al een week kwijt geweest zenne na 1j is zen gasklepregelsturing dinges kapot gegaan.den boete schreef:Ik sta voor de aankoop van een nieuwe motorfiets. (Nu GS1150)
Help !
Ze hebben der nen hele tijd op moeten zoeken voor ze da gevonden hebben, maar alles in garantie vervangen natuurlijk.
Iets nieuws kopen is steeds int duister tasten hee, ge moet altij wa geluk hebben gelijk wa ge koopt
Ps Die remmen daar zijn de honda's ook voor binnen geweest hee
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
Gewoon je goesting kopen en niet te veel aantrekken van wat hier allemaal geschreven word. Ik ben aan mijne tweede BMW bezig en heb bij mijn vorige één keer een probleem gehad, oliëlek tussen bak en boite. Ondanks dat de garantie al een paar jaar verstreken was, heeft Bornem beslist het in garantie te herstellen.
Het is gewoon een goeie moto, der zulle er wel betere zijn, maar zekers ook slechtere.

Het is gewoon een goeie moto, der zulle er wel betere zijn, maar zekers ook slechtere.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
Flat Twin Power
Voila, het is weer van dat.
Mijn dienstfiets heeft het weer zitten. Negen op de tien keer dat ik vertrek blijft het bovenste abs lampje branden en heb ik geen remwerking meer.
Ik moet dan telkens drie a vier keer stoppen, contact uit, contact aan en dan werkt het weer.
De motor is nu weer binnen bij de dealer. Benieuwd wat ze nu gaan uitvinden.
Mijn dienstfiets heeft het weer zitten. Negen op de tien keer dat ik vertrek blijft het bovenste abs lampje branden en heb ik geen remwerking meer.
Ik moet dan telkens drie a vier keer stoppen, contact uit, contact aan en dan werkt het weer.
Gelukkig heb ik geen ABS en zal dat ook nooit kopen zolang ik de keuze heb, als ik moet remmen zal ik zelf wel voor ABS spelen. Ik zou niet willen rondrijden met een remsysteem waarvan ik moet afwachten of het wel of niet gaat werken. Een ding is wel zeker met zo een ABS, je zal je rijgedrag ( bewust of onbewust) zo gaan aanpassen dat je eigenlijk nooit je ABS zal nodig hebben, en zodoende is het natuurlijker weer heel wat veiliger met ABS dan zonder.Voila, het is weer van dat.

Groetjes Swa
-
brit
Re: ABS
laat je geen zand in de ogen strooien en lees ondermeer dit topic waarin de abs problemen wereldkundig worden gemaakt: http://www.bmwgs.com/forums/showthread.php?t=61479Wil net lukken dat ik gisteren een schrijven heb ontvangen van BMW MOTORRAD betreffende het ABS systeem. Bij kwaliteitscontroles werd vastgesteld dat de ABS regelfunctie bij herhaaldelijk afremmen in het ABS regelgebied, bvb bij rijvaardigheidstrainingen of ook tijdens het fillerijden, kan uitvallen.
topics op dit forum omtrent het probleem:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... highlight=
er is nog geen enkel element toegevoegd dat mijn mening doet herzien:
ondertussen is de abs-versie op de r12s niet meer electronisch bekrachtigd. officiële uitleg: omwille van gewichtsbesparing. dit abs-systeem komt hoogstvermoedelijk van continental teves. een grote stap voorwaarts voor bmw! ze zijn er eindelijk eens in geslaagd om een eenvoudig werkend remsysteem op de markt te brengen...enz enz... bij heel wat bmw fietsen is de rembekrachtiging ook al 'zomaar' uitgevallen (je vindt er hier wel een aantal op het forum). als je dan met een oudere motorfiets rondrijdt (bv. van voor bouwjaar 2002) waar de restremfunctie ronduit verwaarloosbaar op is, dan weet je het wel!
hoelang bestaat de abs II/III al? sinds 1998 of zoiets? waarom hebben ze er tot de lancering van de 12gs overgedaan om de restrem aanzienlijk op te krikken? kon dit niet vroeger?
de teneur op diverse fora liggen in dezelfde lijn: bmw had beter die electronische 'rotzooi' er van tss gelaten (temeer daar de bmw's quasi evengoed remmen zonder bekrachtiging - het vergt gewoon meer input). dan hadden ze zich nu niet in 1000 bochten moeten wringen om de zaak te omzeilen.
er werden ook al eindeloze discussies gevoerd over de reden waarom die electronische bekrachtiging erop zit. zijn bmw-rijders allemaal mietjes dat ze maar met 2 vingers kunnen remmen? nee toch!
en als de Q-manager van bmw motorrad in een interne mail (die nu op de bureau van de proc. in münchen ligt) verklaart dat het abs/servo-systeem niet zijn werk naar behoren doet, dan weet men het ook wel.
en nu boor ik bmw de grond niet in. ik weet gewoon wat het is als je abs/servos uitvallen. ik heb het 1x meegemaakt met mijn vorige bmw (bouwjaar 2002) en ik wil het geen 2x meemaken (en ik reed dan nog maar 40 km/h).
wel jammer dat alle eigenaars van een pré 1200-motorfiets nog met een zo goed als verwaarloosbare restremfunctie rondrijden!
YOO
M'n R1100R diene had zo'n "simpel" maar doeltreffend remsysteem, géén bekrachtiging en/of verdeler, maar wél ABS, dat was gewoon prima
Grtz, Philip!
P.S: Trouwens nooit nodig gehad op m'n R1100R
Hadden ze dit systeem reeds kunnen leveren op m'n GS12, dan had ik nu ook ABS, de reden dat ik 't niet genomen heb is omdat ik absoluut géén voorstaander ben van die rembekrachtiger en nog minder van de remkrachtverdeler, als ik wil dat m'n achterrem wordt gebruikt, dan zet ik daar m'n rechtervoet wel opondertussen is de abs-versie op de r12s niet meer electronisch bekrachtigd. officiële uitleg: omwille van gewichtsbesparing. dit abs-systeem komt hoogstvermoedelijk van continental teves. een grote stap voorwaarts voor bmw! ze zijn er eindelijk eens in geslaagd om een eenvoudig werkend remsysteem op de markt te brengen...
M'n R1100R diene had zo'n "simpel" maar doeltreffend remsysteem, géén bekrachtiging en/of verdeler, maar wél ABS, dat was gewoon prima
Grtz, Philip!
P.S: Trouwens nooit nodig gehad op m'n R1100R
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!