lampjes ABS blijven pinken

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J.D.C

lampjes ABS blijven pinken

Bericht door J.D.C »

Hey Allen

vroeger als ik vertrok met m'n RT1100 (1996)ging na x aantal meters m'n lichtjes van ABS uit nu blijven die pinken ,
kan me iemand zeggen wat dit probleem zou zijn?
zou dit een probleem zijn met de ABS pomp ?
heeft er iemand dit probleem al voorgehad of is dit een gekend probleem op de RT ?
alvast bedankt voor de info...

grtjs jeroen
roadster

Re: lampjes ABS blijven pinken

Bericht door roadster »

95% zekerheid dat uw batterij het aan het begeven is
Die ABS module vreet veel stroom en als de batterij niet meer kan volgen dan gaat uw ABS in standby
vandaar de knipperende ABS lampjes
gekend fenomeen bij de RT
R1200GS LC
willy

Bericht door willy »

Voor 't geval het om de 5 andere procenten gaat:
Was het bij motorfietsen uit die periode (nog) nodig om het ABS systeem te resetten na een fout of
ging dat toen vanzelf weg als nadien alles terug in orde was?
Zo ja, dan zullen de lampjes niet uit gaan zelfs als het om een eenmalige storing ging.
Ik zou in dat geval eerst een keer proberen de zaak te resetten, mogelijk komt ze niet terug.
De (eventuele) reset procedure zal vast op het web te vinden zijn.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

willy schreef:Voor 't geval het om de 5 andere procenten gaat:
Was het bij motorfietsen uit die periode (nog) nodig om het ABS systeem te resetten na een fout of
Zo ja, dan zullen de lampjes niet uit gaan zelfs als het om een eenmalige storing ging.
Ik zou in dat geval eerst een keer proberen de zaak te resetten, mogelijk komt ze niet terug.
blauwe 3 polige stekker onder zadel , middenste pin (2)aan de massa. abs knop induwen gedurende 10sec. kan zijn dat je meerdere keren mt proberen. zelfs na reset gaan lichtjes pas uit na een paar meter.
idd meestal batterij of startmotor probleem. defecte startmotor kan ook teveel spanning vragen waardoor abs niet genoeg krijgt en in fout gaat.
andere oorzaken zijn slechte sensor, lucht in leiding, of defecte module.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Dirk Pauwels schreef:
willy schreef:Voor 't geval het om de 5 andere procenten gaat:
blauwe 3 polige stekker onder zadel , middenste pin (2)aan de massa. abs knop induwen gedurende 10sec. kan zijn dat je meerdere keren mt proberen. zelfs na reset gaan lichtjes pas uit na een paar meter.
idd meestal batterij of startmotor probleem. defecte startmotor kan ook teveel spanning vragen waardoor abs niet genoeg krijgt en in fout gaat.
andere oorzaken zijn slechte sensor, lucht in leiding, of defecte module.
+1
maar kan ook vuil tussen sensor en opnemer zijn, zelf had ik er 'n vliegje tussen
MG Breva 850
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

+2
Accu ziet af met deze koude dagen :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

Ik zal mijn post van de BBQ topic naar hier verhuizen...
Waarschijnlijk is het bij u een kwestie van olie vernieuwen ABS doorpompen en fout resetten.
Bij mij is het momenteel het relais op de ABS dat problemen geeft.
Contacten branden na een tijd in en blijven blijkbaar plakken en komen dan weer los...
Ik heb het gisteren open gehad en dat van de RS1100 in de 1150GSA gestoken. Mijn foutcode gereset. ABS doet het voorlopig terug.
Nu het relais vinden, is een speciaal gemaakt relais, is pokkeduur (150EUR)
http://www.ebay.com/itm/BMW-ABS-MOTOR-R ... 1374870967" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/bmw ... -part.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Velen hebben zitten meten en veel vijven en zessen over spoelwaarden en spaningen, weeerstanden om te sensen etc... en zeggen dat er een alternatief is, maar concreet heb ik daar nog geen info over gevonden. Mocht iemand concreet een tip kunnen geven?

Onderaan nog wat foto's van de knaap:

Ik heb gezocht en vind geen alternatief, ik zou graag eens een concreet antwoord vinden
Ik heb wel nog een noodzakelijke interventie moeten toepassen :-(
Na te zijn gaan tanken ging de ABS in faling, niet van krrrr maar krrrrrrrrrrrr bij de zelftest, OK soit, verder naar huis.
Vrouwke trekt de deur open "ik ga slapen". Ok goed...
Maar seg, die moto maakt zo'n raar geluid??

Tiens ja precies dat de ventilator opgesprongen is :?: :?:
Nu ja ventilator op den 1150? Contact afgezet, geluid bleef...
Kon die zo niet binnenzetten, er was iets wat ik duidelijk niet kon afzetten.
Alle plonskes er uit getrokken en alle relais, niks, ventilator geluid blijft...
Dan maar de zware middelen, 't is te zeggen de volle tank verwijderen om de batterij af te koppelen.
Dat zware ding er af gesleurd, hoorde ik dat het de ABS pomp was die bleef draaien.
Kleine tik met de tang, bzzzt dat geluid stop en pomp valt stil. :?: :?:
Dus nu probleem proberen op te lossen.
En dan zeggen ze, koopt ne 1150 met weinig elektronika :lol:
Dat ding ref. pijl is de boosdoener.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Just call me Luc
willy

Bericht door willy »

Dirk Pauwels schreef:blauwe 3 polige stekker onder zadel , middenste pin (2)aan de massa. abs knop induwen gedurende 10sec. kan zijn dat je meerdere keren mt proberen. zelfs na reset gaan lichtjes pas uit na een paar meter.
Dat klinkt op 't eerste zicht hetzelfde dan bij mijn K75RT van 1992. Nog hetzefde ABS systeem?
Gaan de lichtjes altijd niet pas na enkel meters gebold te hebben uit, nadat bijvoorbeeld
het systeem de wielen heeft zien draaien?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

MidlifeCruise schreef:....
Bij mij is het momenteel het relais op de ABS dat problemen geeft.
Contacten branden na een tijd in en blijven blijkbaar plakken en komen dan weer los...
Ik heb het gisteren open gehad en dat van de RS1100 in de 1150GSA gestoken. Mijn foutcode gereset. ABS doet het voorlopig terug.
Nu het relais vinden, is een speciaal gemaakt relais, is pokkeduur (150EUR)
Probeer anders es een occasie relais?
Als je het nu met die andere relais ook krijgt zou ik es naar de microswitch vd voetrem kijken, die gaan ook al es kapot en blijven dan hangen, waardoor de ABS bediend blijft.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J.D.C

Bericht door J.D.C »

bedankt voor de vele reacties,ik ga de verschillende opties die genoemd worden eens proberen,
ik laat iets weten als het in orde gekomen is en op welke manier het gelukt is,
alvast dikke merci voor de vele respons :cheers:
Plaats reactie