Basecamp op de windows tablet

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Basecamp op de windows tablet

Bericht door dbr »

Hans, mrgps, heeft een nieuw topic op zijn site en op zijn youtube kanaal over basecamp of mapsource op de windows tablet !!!!
voor de website zie hierhttp://www.mrgps.nl/basecampmapsource-o ... t-kan-dat/.

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Flat Twin Power

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Flat Twin Power »

Lijkt me interessant voor op reis. Je hoeft geen laptop meer mee te slepen.
Maar die Acer tablet is blijkbaar (online toch) overal uitverkocht.
Hopelijk komt ze opnieuw binnen want voor de prijs hoef je het niet te laten.
Op andere windows tablets zal het ook wel werken maar die zijn pakken duurder.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door p@rick »

Voor de prijs moet je 't inderdaad niet laten, en wat vandaag uitverkocht is kan morgen terug volop voorradig zijn.
Enige nadeel van deze tablet is z'n kleine scherm, je kan het scherm natuurlijk uitvergroten totdat je nog maar drie straten in't centrum van de stad ziet, maar da's ook niet meer interessant om mee te werken. Een leesbrilletje is dus geen overbodige luxe, voor anderen zal het misschien eerder al een vergrootglas moeten zijn :shock:
Er zijn ondertussen misschien ook al wel 10" tablets met het vereiste volwaardige Windows 8.1 op voorgeïnstalleerd (en anders zullen die toch niet lang meer op zich laten wachten), kosten misschien wat meer maar zullen veel handiger zijn om mee te werken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door GVN »

Met een Microsoft Surface Pro 3 moet je niet meer kiezen tussen een tablet of een laptop.

http://www.microsoftstore.com/store/mse ... 43772c2279" onclick="window.open(this.href);return false;
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door p@rick »

GVN schreef:Met een Microsoft Surface Pro 3 moet je niet meer kiezen tussen een tablet of een laptop.

http://www.microsoftstore.com/store/mse ... 43772c2279" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor minder geld had ik mijn elegante MacBook Air, met 8 GB ramgeheugen en 256 GB SSD-harddisk.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door GVN »

p@rick schreef:
GVN schreef:Met een Microsoft Surface Pro 3 moet je niet meer kiezen tussen een tablet of een laptop.

http://www.microsoftstore.com/store/mse ... 43772c2279" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor minder geld had ik mijn elegante MacBook Air, met 8 GB ramgeheugen en 256 GB SSD-harddisk.
Ik reageerde omdat het hier over een windowstoestel ging.
Met de Surface haal je én een tablet én een laptop in huis. Met touchscreen, apart flinterdun toetsenbord, volledige pc. Ik raak sindsdien de iPad niet meer aan.
Boys 'n toys.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door p@rick »

GVN schreef:
p@rick schreef:
GVN schreef:Met een Microsoft Surface Pro 3 moet je niet meer kiezen tussen een tablet of een laptop.

http://www.microsoftstore.com/store/mse ... 43772c2279" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor minder geld had ik mijn elegante MacBook Air, met 8 GB ramgeheugen en 256 GB SSD-harddisk.
Ik reageerde omdat het hier over een windowstoestel ging.
Met de Surface haal je én een tablet én een laptop in huis. Met touchscreen, apart flinterdun toetsenbord, volledige pc. Ik raak sindsdien de iPad niet meer aan.
Boys 'n toys.
Mijn reactie was ook niet als aanval bedoeld hoor :oops:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Flat Twin Power »

Het is inderdaad een klein schermpje. Ik zal eens wat verder zoeken naar een 10 inch scherm met windows 8. Ik zou het vooral gebruiken om op reis te gaan en dan eventueel ter plaatse een route aan te passen of te bekijken. Nu moet ik daar telkens mijn 17 inch laptop voor meesleuren en dat is niet handig en het risico op beschadiging is groter dan bij een tablet. Ik heb ook geen zin om een bom geld uit te geven aan iets wat je maar een paar keer per jaar gebruikt.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door GSrijder »

Dat Basecamp op een W8 tablet kon draaien zag ik 2 jaar geleden al bij Mediamarkt, oud nieuws dus.

Zelf kocht ik vorig jaar een Medion netbook met 10" ( aanraak )scherm om makkelijk mee te nemen in de koffers van de moto en hier draait ook BC op. Het scherm is idd klein maar het dient toch maar als backup om evt de ritten op de gps te zetten onderweg indien er kleine aanpassingen in het traject komen of als backup voor de vrienden. Ik kocht het hoofdzakelijk om de foto's en films er direct op te zetten zodat de sd kaartjes niet te vol geraken en een beetje te Facebooken als ik op de hotelkamer zit.

Voor de geïnteresseerden, binnenkort zijn er bij den Aldi:
http://nl.aldi.be/aldi_multitouchnotebo ... 18265.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door MrGPS »

GSrijder schreef:oud nieuws dus.
Klopt. Waar het me hier echter vooral om ging is het prijsniveau. En dat bovendien in combinatie met de vraag 'werkt dat dan ook een beetje lekker'. Zowel qua formaat als qua snelheid.

En zeker: een 10" scherm zal prettiger werken dan een 8". Maar levert in de regel ook een prijskaartje op dat het dubbele (!) is. Vervolgens is de vraag op goedkoop dan duurkoop is. Maw: is met zo'n 8" nog lekker te werken.

En ik was werkelijk zeer zeer aangenaam verrast hierdoor. Zowel qua snelheid als qua scherm.
Inderdaad: bij mij moet de leesbril op (maar dat met bij 10" ook). Met dat brilletje op werkt het vervolgens echter echt heel prima.

Enfin, zie de video op http://www.mrgps.nl/basecampmapsource-o ... t-kan-dat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua beschikbaarheid: bij coolblue is het ding inderdaad uitverkocht; sinds vanochtend staat er echter bij dat ze ze deze week weer in huis verwachten te hebben. Bij mediamarkt hebben ze 'm nog wel; zelfs voor een paar euro minder (142,-).

Qua 10": voor een wat groter scherm zou ik zelf de Asus Transformer interessant vinden. Kost het dubbele, maar dan het je er ook meteen een toestenbord met trackpad bij. Zie helemaal onderaan de pagina in bovenstaande link.
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door dbr »

Belangrijk element ivm kostprijs is de grootte van het scherm. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat tem 8inches microsoft gratis windows geeft, bij meer dan 8inches is de windows betalend. Vandaar dat er zo een groot prijsverschil zou zijn tussen de laptops tot en boven 8inches.
Groeten,
Danny


Sent from my iPhone using Tapatalk
R1200RT (2007) / Zumo 350
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo, ik kan basecamp voor de i-pad binnenhalen (ik heb OS 8.1) .Als ik basecamp open, vraagt men usernaam en paswoord om verder te kunnen. Naar mijn weten heb ik geen usernaam en/of paswoord voor basecamp, want dit is niet nodig voor basecamp op de PC. Oplossing ?
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door MrGPS »

dbr schreef:bij meer dan 8inches is de windows betalend.
Microsoft heeft inderdaad een soort van nieuwe licentie in het leven geroepen voor de fabrikanten van tablets. Een windows-bing versie (met BING als standaard zoekmachine; maar je kunt er gewoon chrome met google op zetten), telkens gecombineerd met 1 jaar gratis office.
Die combi kom je tot dusverre inderdaad met name tegen bij 7 en 8 inch tablets, maar het zou me verbazen als het er niet ook voor de 10" zou komen (speculatie).
Lijkt een strategische keuze van Microsoft om het aan android verloren terrein in te lopen. Vermoedelijk ook met oog op windows10. En vanuit de hoop dat we straks allemaal zo gewend zijn aan office op de tablet dat we allemaal de licentie gaan verlengen...
Lambik_GT03 schreef:Hallo, ik kan basecamp voor de i-pad binnenhalen
Dat klopt, maar het is niet het programma dat je verwacht. "Basecamp mobile" is alleen bedoeld voor enkele outdoortoestellen; en alleen voor het uitwisselen van gpx-data. Je kunt er geen routes mee plannen. Dat je moet inloggen is omdat het gekoppeld is aan je garmin-account.
Ergo: helaas... vergeet het maar: op de ipad kun je basecamp NIET installeren... helaas...
Beigert
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mei 2007, 20:43
Locatie: Lint

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Beigert »

Acer terug op voorraad bij coolblue.be, bestelling geplaatst.
Morgen een nieuw speeltje, ben benieuwd :grin:
FREEBIKER
Berichten: 238
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:49
Woonplaats: Heusden-Zolder
Locatie: Limburg(Zolder)

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door FREEBIKER »

Gisteren een tablet gekocht in de Carrefour namelijk de Archos 80 Cesium met windows 8.1. Ik heb er basecamp opgezet en werkt perfect en snel. Het scherm is wel maar 8'' maar valt goed mee, het een intern geheugen van 16gb maar via mini sd slot vergroten met 126gb. Je moet wel een overgang usb kopen van mini naar normaal, en eventueel een bluetooth muis. En er is voor jaar gratis microsoft office 365 personal, de kostprijs 129€ het is wel een Chinees plus de kabel en muis kom ik op 171€. Het is klein van formaat dus gemakkelijk mee te nemen op de motor. En is ook voorzien van wifi.
Freebiker
1600GT
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door MrGPS »

Ah! Die Archos komen we in Nederland tegen bij de Blokker. Daarbij is niet helemaal duidelijk of het een duo of quadcore processor is. Met wat jij omschrijft vermoed ik quad, klopt dat?
Dan is ook deze een interessant ding.

In Nederland is momenteel mediamarkt met de prijzen aan het stunten (t/m komend weekend) en zijn er enkele anderen die daar in volgen. Daardoor kost de Acer bij ons momenteel tijdelijk zelfs onder de 125,-
FREEBIKER
Berichten: 238
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:49
Woonplaats: Heusden-Zolder
Locatie: Limburg(Zolder)

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door FREEBIKER »

Dag Hans ik moet dit bevestigen het is een Quad-core CPU
Freebiker
1600GT
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door MrGPS »

MrGPS schreef: Dan is ook deze een interessant ding.
:grin:
Flat Twin Power

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Flat Twin Power »

Die Archos heeft zelfs een HDMI aansluiting.
Straks naar de Carrefour.
In de Vandenborre hebben ze die trouwens ook voor 129 euro maar daar is het precies zonder office.

http://www.vandenborre.be/laptop-tablet ... oCUtLw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door MrGPS »

Flat Twin Power schreef:maar daar is het precies zonder office.
Ik vermoed dat ook die 1 jaar office zal hebben. Is een nieuwe licentievorm van Microsoft, specifiekvoor tablets (waarbij lijkt dat hij vooralsnog alleen bij tablets tot 8 inch voor komt).

Qua hdmi:
Da's een plus t.o.v. acer. Maar zo'n micro hdmi vraagt dan weer om een verloop. Mijn laptop heeft dat ook en ik vind het een erg kwetsbaar geheel. In plaats van hdmi jabel zou ik dan liever met een chromecast werken.
Ajuqu
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2014, 12:04
Woonplaats: OVL

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Ajuqu »

"windows with bing" is idd een licentievorm specifiek gericht op low end devices. Doel is de concurrentie aangaan met goedkope android devices.

http://www.pcworld.com/article/2158665/ ... blets.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPad using Tapatalk HD
fonzareli
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2008, 18:10

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door fonzareli »

Geachte
Naar aanleiding van deze artikels had ik besloten mij een acer aconia aan te kopen maar wat blijk nu na ongeveer een maand dat dit toestel toch wel een ramp is betreffende de batterij .als ik deze een dertigtal minuutjes gebruikt heb na een volledige oplaadbeurt (8 uur) en deze afsluit dan heb ik de volgende morgen een platte batterij en kan ik terug opladen .hebben nog andere leden dit probleem.
Graag jullie reaktie aub
Alvast bedankt
Flat Twin Power

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Flat Twin Power »

fonzareli schreef:Geachte
Naar aanleiding van deze artikels had ik besloten mij een acer aconia aan te kopen maar wat blijk nu na ongeveer een maand dat dit toestel toch wel een ramp is betreffende de batterij .als ik deze een dertigtal minuutjes gebruikt heb na een volledige oplaadbeurt (8 uur) en deze afsluit dan heb ik de volgende morgen een platte batterij en kan ik terug opladen .hebben nog andere leden dit probleem.
Graag jullie reaktie aub
Alvast bedankt
Wat bedoel je met afsluiten ? Doe je hem volledig uit of in slaap stand ? In het begin deed ik hem ook in slaap stand en dan gaat de batterij idd niet lang mee. Nu doe ik hem volledig uit en heb geen problemen. Volledig uit kun je door de aan- uit knop ingedrukt blijven houden of door hem af te sluiten via het hoofdscherm. Indien je hem wel volledig afsluit en je batterij is de dag erop plat dan klopt er iets niet en ga je beroep moeten doen op de garantie denk ik.
fonzareli
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2008, 18:10

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door fonzareli »

Bedankt voor reaktie
Maar inderdaad in het begin gebruikte ik ook slaapstand waarbij ik hetzelfde probleem vaststelde nu dus altijd volledig afsluiten en resultaat blijft hetzelfde
Zal dus blijkbaar toch een technische probleem zijn
Groetjes
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Basecamp op de windows tablet

Bericht door Hunter6 »

Hier houdt de accu het een 5 á 6 dagen vol in de standby stand. Lijkt me dat er iets niet goed is met je toestel.
Plaats reactie