Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
Ik zou motorbeheersing willen volgen ergens tussen half maart eind april.
(grootste probleem is haarspeldbocht, rij ik bijna stilstand door )
Graag tips van goede motorrij cursus(Antwerpen of Limburg)
vorig jaar basis en doorgedreven gedaan, super om eens terug naar de basis van het motorrijden te gaan.
Veel opgefrist en bijgeleerd en vooral afgeleerd.
Man in Black schreef:vorig jaar basis en doorgedreven gedaan, super om eens terug naar de basis van het motorrijden te gaan.
Veel opgefrist en bijgeleerd en vooral afgeleerd. http://www.motorbeheersing.com/
Ik heb ook al enkele lessen gevolgd bij Johan.
Altijd wat bijgeleerd en zeker ook afgeleerd.
Cursussen zijn een absolute aanrader!
In mei van dit jaar met Johan eens op bochtenstage in d' Ardennen.
Ik kijk er nu al naar uit
Mil schreef:Ik heb ook al enkele lessen gevolgd bij Johan.
Een topritje die bochtencursus in de Ardennen
Je krijgt een oortje in en wordt om de beurt geëvalueerd, of Johan nu voor of achter je rijdt, hij heeft alles gezien
Mil schreef:Ik heb ook al enkele lessen gevolgd bij Johan.
Een topritje die bochtencursus in de Ardennen
Je krijgt een oortje in en wordt om de beurt geëvalueerd, of Johan nu voor of achter je rijdt, hij heeft alles gezien
heb ik ook gedaan. en idd via oortje wordt je direct bijgestuurd waar nodig. leerrijk!
Mil schreef:Kijken Alfa, kijken meer is er eigenlijk niet aan.
Niet vóór je kijken, maar naar waar je naartoe wilt rijden. Meer is het niet.
Moest het echt zo simpel zijn...
klopt idd voor de volle 100%. Ik sta soms zelf nog versteld hoe krachtig deze "kijk-tool" is.
alleen is het kijken niet altijd even eenvoudig, zolang je jezelf kan opleggen te kijken waar je heen wil is er geen vuiltje aan de lucht, dit is totaal iets anders als paniek komt opzetten, iets onverwacht, een scherpere bocht dan gedacht, een onvoorzien opstakel..... wie in deze situatie toch de kijktechniek kan toepassen heeft het begrepen
Mil schreef:Kijken Alfa, kijken meer is er eigenlijk niet aan.
Niet vóór je kijken, maar naar waar je naartoe wilt rijden. Meer is het niet.
Moest het echt zo simpel zijn...
klopt idd voor de volle 100%. Ik sta soms zelf nog versteld hoe krachtig deze "kijk-tool" is.
helaas is er ook nog zoiets als inschatten van de situatie, positionering voor de bocht, versnellingskeuze en ingangssnelheid bepalen, rijlijn kiezen, strak op de gas houden, uitaccelereren...
stefke2 schreef:helaas is er ook nog zoiets als inschatten van de situatie, positionering voor de bocht, versnellingskeuze en ingangssnelheid bepalen, rijlijn kiezen, strak op de gas houden, uitaccelereren...
Dju dat heb ik nu al op elke cursus vergeten zeggen
Lukas schreef:Alfa, merci voor de voorzet.
Ik heb me ingeschreven voor een bochtencursus op 11 april.
Hopelijk is het dan een beetje zonnepanelenweer.
Werkte aanstekelijk ,mijn andere motormakker(St1100 en ook zonnepanelen ) heb ik ook moeten inschrijven.
Ik hoop dat ik nadien(Juni) in de sloveense passen kan genieten in plaats van ....
helaas is er ook nog zoiets als inschatten van de situatie, positionering voor de bocht, versnellingskeuze en ingangssnelheid bepalen, rijlijn kiezen, strak op de gas houden, uitaccelereren...
Klopt stefke, ook nog achterrem en niet de voorrem gebruiken om bij te remmen...
Allemaal correct, maar de kijktechniek is toch wel heeeel belangrijk.