tanktas R1100R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Luna
Contacteer:

tanktas R1100R

Bericht door Luna »

Ik overweeg de aanschaf van een tanktas voor m'n R1100R 98'. Heb het forum hierover nagelezen en de tanktassen van Held (bij RAD) komen zelden (1x) ter sprake. Slechte kwaliteit, minder geschikt voor BMW ? Los hiervan, waarop letten bij aankoop en dan specifiek voor dit type motor?
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

- Een gemakkelijk toegangbaar vakje aan de buitenkant om GSM en credit card in te steken. Credit card om tolwegen en -bruggen te betalen.
- Een A4 formaat venster om roadbook in te steken.
- Een regenhoes

Ik gebruik al 5jaar dezelfde tanktas op Roadster, Oldtimer en GS. Als het maar een stalen tank is (want magneten)
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
torro

Bericht door torro »

Eerste vraag : kick je op orrigineel BMW materiaal? Zo ja, dan is de keuze snel gemaakt, dan koop je een BMW tanktas, daar hebben ze de keuze uit 1 soort, punt. Zo nee, loop dan es binnen in enkele motorshops. Ze hebben er vaak verschillende soorten en merken aan een deftige prijs. De keuze is echt heel uitgebreid. Sommige tanktassen kan je zelfs als rugzak gebruiken, éénmaal van de motor af. Idd, zoals Bob zei, je R1100R heeft een metalen tank, dus magneten houden je tas op z'n plaats.

Ik kocht me een "Richa" tanktas. (http://www.richa.be/nl) Die van mij heeft idd kleine (afneembare) zijtasjes voor .... tickets, betaalkaart, zonnebril ... noem maar op. Persoonlijk vond ik het ook interessant, een tanktas die naargelang de begoefte van het moment, groter of kleiner kon gemaakt worden. Een rit/reis en es meer/minder plaats nodig ; gewoon een stuk bij of afritsen. En ieder stuk heeft een transparante bovenzijde om een kaart onder te stoppen. Er wordt ook nog een hoes bijgeleverd om bij flinke regenbuien het geheel droog te houden.
Tip: rij met je motor naar een motorzaak, maak wat keuzes uit de rekken en vraag de verkoper om er even mee naar buiten te mogen om ze even te passen. Zo vind je net als ik wel een prima tanktas.

greetz, peter.
R 1100 R
Jan B

Bericht door Jan B »

Dag Luna,
Ik heb zelf een R850R (oude type 2000) en heb al enkele jaren de BMW tanktas. Die ritst aan de kant van het zadel aan een soort flapje dat onder de tank bevestigd wordt. Aan de kant van het stuur haakt die via 2 Beugels aan het frame. Op en af gaat redelijk makkelijk. Dat ding kan ook niet gaan vliegen of zo. Voordeel tov magneetbevestiging is dat er geen lakschade kan optreden.
Er zijn 2 aparte "verdiepingen". Het kaartenvakje is geen A4. En er is een regenhoesje bij maar heel denderend is het niet. Ttz de tas blijft wel droog maar op autosnelweg bolt het door de wind al eens op. Er is wel geen mogelijkheid om het ding als rugzak mee te nemen. Er zit alleen een handvat aan.
Al bij al toch wel tevreden met dat ding.
Berre

Bericht door Berre »

Heb er een magnetische van Hen Gericke die er elke dag opgaat. Wel even de raakvlakken van je tank beschermen met folie (krasjes). Ik vind hem heel praktisch, ook al omdat het kaartvak een A4 makkelijk kwijt kan. De tas is verstelbaar dmv ritssluitingen. Aan de buitenkant een apart vakje en de rest erin. Kost ook maar 75 euro, met een regenhoes erbij.
Keeperke

Bericht door Keeperke »

Hey Luna , Ik heb voor mijn r1100r ook een tanktas met magneten en zoals al vermeld kan dat wel voor krassen zorgen als je eens onvoorzichtig bent. Als je sterke magneten hebt zoals die van mij(RICHA) dan kan je zoals ik een oude t-shirt ofzo nemen, je tanktas er opzetten en dan mooi de vorm uitknippen. Dat is maar eventjes werk maar heel gemakkelijk en het voorkomt krassen en niemand ziet die oude vod op je moto liggen als je ze goed hebt uitgeknipt. :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie