verzekering auto + moto: hoe zit dat nu eigenlijk?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Karel m

verzekering auto + moto: hoe zit dat nu eigenlijk?

Bericht door Karel m »

'k heb mij juist ne (prachtige) R1150GS gekocht. Ik ben dus wat ze noemen nog een "bleuke".

Maar de uitleg die ik krijg bij de verzekeringsmaatschappij is mij toch niet helemaal duidelijk. :?

Mijn vrouwke werkt bij Fortis AG verzekeringen. Onze auto is daar ook verzekerd. Ik ben de verzekeringsnemer en mijn vrouw is voornaamste bestuurder (zij gaat er elke dag mee werken). Nu vraagt ze dus om een gecombineerde auto/motorverzekering af te sluiten. "Gaat niet" zeggen ze want van de auto is mijn vrouw voornaamste bestuurder en van de motor ben ik dat. Dat moeten dus twee apparte verkeringen worden :shock: . Dure zaak dus. "En daarbij" zeggen ze ook, "ge moogt niet met de twee verzekerde risico's (auto en motor) op het zelfde moment rijden :shock: :shock: .

En nu is mijn vraag natuurlijk: hoe zit dat nu eigenlijk?

't Is zeer waarschijnlijk wel al aan bod geweest, maar zoals ik reeds zij, ik zie nog groen achter mijn oren! :oops:

Greetz!
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

awel, ik ge het definitieve antwoord schuldig moeten blijven ... ma wat ik wel weet is dat ge eens bij meerderen moet horen om te weten hoe nu eigenlijk de vork in de steel zit.
Ik heb destijds ook de meest uiteenlopende verhaaltjes en bedragen in de maag gespitst gekregen, maar ben dan uiteindelijk bij een agent beland die alles mooi geregeld heeft voor mij. Leg uw oor zeker te luister en lees vooral de kleine letterkes want als het hierop aankomt, dan zijn het stuk voor stuk bloed(euh ... GELD)zuigers !!! :wink:

veel succes bij je zoektocht ;-)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
cis

Bericht door cis »

Maurice schreef:Tis nogal simpel eigenlijk
Je kan een gecombineerde verzekering afsluiten maar dan mag je met de TWEE voertuigen NOOIT tezelfder tijd op de baan zijn.En moeten ze beide op dezelfde naam verzekerd zijn,maar wie er mee rijd heeft geen belang.
Anders moet ieder voertuig zijn verzekering hebben.
Bij TOURING heb je de goedkoopste
Mo
Ieder voertuig MOET hoedanook zijn eigen verzekering hebben, motorvoertuigenverzekering is immers verplicht!
Als je je via Touring verzekert heb je geen makelaar/agent/tussenpersoon. En je kunt zeker weten via een tussenpersoon verzekerd worden tegen eenzelfde tarief als dat van Touring.
Shop een beetje rond bij deskundige makelaars en let op de speciale clausules die het verminderd tarief voor de moto ingevolge gecombineerd gebruik regelen en uitleggen.
:wink: Cis
'73 R75/5 --> '91 R100RT --> '96 K1100LTse --> 11/2006 niets meer... Afbeelding
suy

Bericht door suy »

De auto staat op mijn vrouw haar naam de verzekering ook.
De moto staat op mijn naam en de verzekering ook.
En toch een gecombineerde verzekering auto+ moto
En NU ????????????
Voor de moto betaal ik rond de 9000BF en een klets.
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
bas

Bericht door bas »

Auto op mijn naam en moto ook. Heb het aan de verzekering nadrukkelijk gevraagd of ik met de moto, en mijn echtgenote ondertussen met de auto mag rijden op hetzelfde tijdstip.
En dat was geen probleem !!

Ik moest wel opgeven wie de gebruikelijke bestuurder -en niet de hoofdbestuurder- was van de auto. Heb m'n echtgenote opgegeven als gebruikelijke bestuurder en dus was het in orde. :wink:

Winterthur verzekeringen
cis

Bericht door cis »

Beste mede-beemer-bikers : LEES BIJ TWIJFEL DE BIJZONDERE OF SPECIALE CLAUSULES IN UW POLISSEN. Deze zijn te vinden in de bijzondere voorwaarden van de polis (het deel met de gegevens van de verzekeringnemer, de beschrijving van het voertuig, de premies, enz...) en NIET in de algemene voorwaarden (het dikke bundel tekst).
Als iets niet (meer) overeenstemt met het werkelijk gebruik, laat dan METEEN uw polis aanpassen.
Immers, ENKEL wat in uw polis werd vastgelegd, en dus door u werd aanvaard vermits u de premie betaalt, zal geldig zijn bij een eventueel ongeval. Wat de anderen 'hebben gezegd' telt niet hé...
bas

Bericht door bas »

Zo stond er ook in m'n (moto)polis dat ik maar 7000km per jaar mocht rijden :twisted: . Ik heb dat laten veranderen in onbeperkt, mits een kleine opslag van de jaarpremie.
Maar...........wie kan/gaat dat controleren als je dat niet zegt??
cis

Bericht door cis »

bas schreef: Maar...........wie kan/gaat dat controleren als je dat niet zegt??
Ik kan je garanderen dat indien er een ernstig ongeval gebeurt (waarbij dus vele euro's moeten uitgekeerd worden), de verzekeringsmaatschappij ALTIJD onderzoekt of een polis correct is...
Tijdens een dergelijk onderzoek zijn er middelen om vast te stellen of er bijvoorbeeld minder of meer dan 7000 km per jaar wordt of werd gereden.
bas

Bericht door bas »

Als er geen facturen of onderhoudsboekjes voorgelegd kunnen worden, moeten dat toch straffe middelen zijn! :roll:
Jefke
Contacteer:

combiverzekering

Bericht door Jefke »

Awel, ik ben hoofdbestuurder bij mijne Saab (vrouw als tweede) én bij m'n moto. KBC (mijn huisbankier en verzekeraar) heeft daar een interessant tarief voor. Ik kan immers niet tegelijkertijd met de auto en met de moto rijden, logisch toch?!
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
Stelo

Bericht door Stelo »

Hello,

Bij mijn polissen (DVV-Verzekeringen) spreekt men niet over 'hoofdbestuurders', maar wel over 'de regelmatige bestuurders'.
Bij de wagens staan zowel ikzelf als mijn echtgenote genoteerd. Bij de moto sta ik genoteerd.
Dus mogen zowel auto als moto tergelijkertijd op de baan zijn.
Auto's hebben een concurentieel tarief, en voor de moto betaal ik 200 euro.
Alles dus goed in orde.

Groetjes,

Stelo
R1200RT
cis

Bericht door cis »

Stelo schreef:Hello,

Bij mijn polissen (DVV-Verzekeringen) spreekt men niet over 'hoofdbestuurders', maar wel over 'de regelmatige bestuurders'.
Bij de wagens staan zowel ikzelf als mijn echtgenote genoteerd. Bij de moto sta ik genoteerd.
Dus mogen zowel auto als moto tergelijkertijd op de baan zijn.
Auto's hebben een concurentieel tarief, en voor de moto betaal ik 200 euro.
Alles dus goed in orde.

Groetjes,

Stelo
ik heb zo het vermoeden dat jij zelf een dvv-man bent?...
:wink:
r1150r

Re: verzekering auto + moto: hoe zit dat nu eigenlijk?

Bericht door r1150r »

Karel m schreef:'k heb mij juist ne (prachtige) R1150GS gekocht. Ik ben dus wat ze noemen nog een "bleuke".

Maar de uitleg die ik krijg bij de verzekeringsmaatschappij is mij toch niet helemaal duidelijk. :?

Mijn vrouwke werkt bij Fortis AG verzekeringen. Onze auto is daar ook verzekerd. Ik ben de verzekeringsnemer en mijn vrouw is voornaamste bestuurder (zij gaat er elke dag mee werken). Nu vraagt ze dus om een gecombineerde auto/motorverzekering af te sluiten. "Gaat niet" zeggen ze want van de auto is mijn vrouw voornaamste bestuurder en van de motor ben ik dat. Dat moeten dus twee apparte verkeringen worden :shock: . Dure zaak dus. "En daarbij" zeggen ze ook, "ge moogt niet met de twee verzekerde risico's (auto en motor) op het zelfde moment rijden :shock: :shock: .

En nu is mijn vraag natuurlijk: hoe zit dat nu eigenlijk?

't Is zeer waarschijnlijk wel al aan bod geweest, maar zoals ik reeds zij, ik zie nog groen achter mijn oren! :oops:

Greetz!
Luister eens bij Ethias. = helemaal niet zo duur als je zou denken.
HAd mijne R1150R verzekerd voor 200€ en een beetje.
Mijne motor was mn eneige voertuig aangezien ik een wagen met buitenlandse platen had...
r1150r
Danny

Bericht door Danny »

ik blijf een erg tevreden Touring klant, autoke er verzekeren en de moto verzekeren ze dan voor 100€... ik was rap weg bij mijnen agent... :wink:
de Ron

Bericht door de Ron »

Touring is inderdaad de goedkoopste, maar ... als je wat voorhebt zijn er een boel problemen. Kreeg bij opvolgen schadegeval steeds iemand anders aan de lijn die niet van de zaak op de hoogte was. Bij het ongeval (niet in fout) , kwam er een takelwagen van Touring, wilde de wagen niet meenemen omdat het bureau geen polis kon terugvinden alhoewel we het verzekeringsbewijs van Touring toonden ! Het in gebruik nemen van een vervangmoto (andere in herstelling) kon volgens hen niet, de vervangmoto moest ingeschreven worden !?, enz.
Ben ervoor weggegaan en terug naar Brasschaats zakenkantoor (Schoonjans) gegaan, Zaakvoerder is ook nen motard. Kreeg er na screening bij MAG nog 10 % korting, betaal nu nog geen 160 euro per jaar.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Danny

Bericht door Danny »

ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar ik had ze (noch mijn dure voorgangers verzekeringsagenten) al ooit nodig :wink:
Plaats reactie