Stuurverhoging R1150R

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hans

Stuurverhoging R1150R

Bericht door Hans »

Frank, ik heb een goed jaar gereden met een R1150R, als eerste motorfiets. Dat verklaart ook waarom ik met mijn 1.90m, als "groentje", niet direct voor een GS ben gevallen (die zag er in mijn ogen toen een verschrikkelijk machien uit). Maar dat terzijde.

Na enkele weken begon dat geplooid zitten me te irriteren en heb ik de stuurverhogers van Wunderlich gemonteerd : 2,5cm verhoging (40euro)

Afbeelding

Dat was een verbetering, maar kort daarna ontdekte ik de set van Verholen (136euro) : het stuur komt 2 cm hoger, maar ook 4 cm dichter bij de rijder. Dat was werkelijk een grote comfortverbetering. Bovendien hoeven je rem- en koppelleiding niet te worden verlengd, je moet enkel die zwarte opspanstrips die om het stuur zitten doorsnijden om de kabels wat meer speling te geven.

Afbeelding

Verholen heeft recent nog een andere set beschikbaar (98euro), en deze lijkt me nog de beste oplossing : je kan de stuurhoogte en -positie ongelimiteerd aanpassen :

Afbeelding

mvg
Hans
Afbeelding
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Bedankt voor de info Hans!
Nickel

Bericht door Nickel »

Ik heb nog een set voetsteunverlagers te koop van Verholen. Hierdoor zitten je benen minder opgeplooid.
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Ik heb gelezen dat het voor mijn lengte niet veel effect zou hebben maar ik wil het altijd eens proberen. Wat vraag je ervoor en waar kan ik ze komen afhalen?
Plaats reactie