Nieuwe nummerplaten.
Moderator: GVN
-
Nieuwe nummerplaten.
Bij veranderen van moto krijg je een nieuwe nummerplaat toegestuurd, ook al had je het nieuwe type.

Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Re: Nieuwe nummerplaten.
Is eigenlijk al oud nieuws, gebeurt immers al enkele maanden.
Als je nu een scooter laat verzekeren krijg je zelfs ook een officiele nummerplaat. Voor een scooter klasse A wordt dat een nummerplaat S-Axx-123, en bij scooters klasse B een plaat volgens S-Bxx-123.
Voor oldtimers is het format ook gewijzigd (dacht ik). Voorheen 1-Oxx-123, sinds enkele maanden gewijzigd in O-abc-123.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden...
Als je nu een scooter laat verzekeren krijg je zelfs ook een officiele nummerplaat. Voor een scooter klasse A wordt dat een nummerplaat S-Axx-123, en bij scooters klasse B een plaat volgens S-Bxx-123.
Voor oldtimers is het format ook gewijzigd (dacht ik). Voorheen 1-Oxx-123, sinds enkele maanden gewijzigd in O-abc-123.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Klopt.
en ook
taxi's plaat T-ABC-123
aanhangers van vrachtwagens Q-ABC-123
Deze platen kan je bij een nieuwe inschrijving daarna behouden, als ze weer niet van gedacht veranderen...
Allemaal wel logisch, maar hadden ze vanaf het begin van de nieuwe nummerplaten moeten bedenken..
en ook
taxi's plaat T-ABC-123
aanhangers van vrachtwagens Q-ABC-123
Deze platen kan je bij een nieuwe inschrijving daarna behouden, als ze weer niet van gedacht veranderen...

Allemaal wel logisch, maar hadden ze vanaf het begin van de nieuwe nummerplaten moeten bedenken..

R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ze steken er een sticker bij om je andere nummerplaat terug te sturen, maar hij geldt niet op de platen van het nieuwe type, dus is er maar 1 mogelijkheid, zelf gaan insteken in een DIV centrum.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Die nummerplaten beginnen stilaan een ongelooflijke kakofonie te worden waar een kat zijn jongen niet meer in vindt.
Niet te geloven hoeveel verschillende modellekes er ondertussen rond rijden.
-
Moraal van het verhaal: ik moest 30 euro betalen, daar zal het hem wel om te doen zijn.Flat Twin Power schreef:Die nummerplaten beginnen stilaan een ongelooflijke kakofonie te worden waar een kat zijn jongen niet meer in vindt.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

-
mooie benaming, 't zijn diven (dieven)stefaan1961 schreef:Ze steken er een sticker bij om je andere nummerplaat terug te sturen, een DIV centrum.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
-
Heb ook een nieuwe nummerplaat moeten nemen. Mij werd verteld dat van de 30 euro 4 euro naar de plaat gaat en de andere 26 naar de inschrijving. Dus de meerkost voor de plaat valt nog mee vind ik.
edit: ik heb mijn oude plaat gewoon op de post gestoken, zonder sticker. Enkele dagen erna bericht van schrapping...
edit: ik heb mijn oude plaat gewoon op de post gestoken, zonder sticker. Enkele dagen erna bericht van schrapping...
-
Hallo.
Ze zijn daar bij den DIV tot de vastelling gekomen:Dju die
1M platen die nu aan de moto,s hangen,die kunnen we evengoed
aan de auto,s gebruiken.Dus we geven de nieuwe inschrijvingen
een gewone M plaat,en als er ene met een 1M plaat zijne moto
verkoopt,voor een nieuwe,dan houden we die 1M plaat in,en vragen
er nog geld voor ook,goed gezien he?(Mijn gele plaat vroeger,is
verschillende keren overgegaan naar andere moto,s,zonder bijbetaling)
Als het wisselen alleen is als ge iets ander koopt,dan zal het bij,
met mijn 1 MIZ plaat nog wel 10 jaar duren,want ik ben van plan,om
met de RT nog wel een jaar of 10 te rijden.Mijn gedacht is:Ze zijn nu al
met de autoplaten aan 1 j bezig,en tegen dat ze aan 1 M zijn,zullen alle
motorrijders,die een 1M plaat hebben,een brief in de bus krijgen om hun platen
om te ruilen(en dat zal dit of volgend jaar zijn)en er nog voor te betalen ook.
Dus 2 vliegen ik een klap,ze kunnen die platen aan de auto,s gebruiken,en het
brengt voor de DI(e)V(en) nog goed wat geld op.
Salu.
Chris.
Ze zijn daar bij den DIV tot de vastelling gekomen:Dju die
1M platen die nu aan de moto,s hangen,die kunnen we evengoed
aan de auto,s gebruiken.Dus we geven de nieuwe inschrijvingen
een gewone M plaat,en als er ene met een 1M plaat zijne moto
verkoopt,voor een nieuwe,dan houden we die 1M plaat in,en vragen
er nog geld voor ook,goed gezien he?(Mijn gele plaat vroeger,is
verschillende keren overgegaan naar andere moto,s,zonder bijbetaling)
Als het wisselen alleen is als ge iets ander koopt,dan zal het bij,
met mijn 1 MIZ plaat nog wel 10 jaar duren,want ik ben van plan,om
met de RT nog wel een jaar of 10 te rijden.Mijn gedacht is:Ze zijn nu al
met de autoplaten aan 1 j bezig,en tegen dat ze aan 1 M zijn,zullen alle
Dus 2 vliegen ik een klap,ze kunnen die platen aan de auto,s gebruiken,en het
brengt voor de DI(e)V(en) nog goed wat geld op.
Salu.
Chris.
-
Ber, was dit een plaat van het nieuwe type dat je op de post deed?ber1200gs schreef:Heb ook een nieuwe nummerplaat moeten nemen. Mij werd verteld dat van de 30 euro 4 euro naar de plaat gaat en de andere 26 naar de inschrijving. Dus de meerkost voor de plaat valt nog mee vind ik.
op de bijgeleverde sticker staat dat deze alleen telt voor de gele platen.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Kunt ge voor ne moto ook een "gepersonaliseerde plaat" aanvragen zoals voor nen auto ? (niet dat ik er direct 1000 € voor over heb..) ?
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
-
- Contacteer:
Hetgeen mij het meeste stoort aan die platenaffaire is de wachttijd op de nieuwe plaat.
Moet je eerst de oude(nieuwe 1-MGR-000) terug sturen voor je een nieuwe krijgt of sturen ze de nieuwe op en stuur je dan de oude op?
laatste zou idealer zijn, dan moet je geen dag/(week/maand?) zonder motor, ik gebruik mijne om naar werk te gaan terwijl vrouw met auto weg is, dus wel probleem als ik moet wachten op de nieuwe.
Ik heb reeds plaat dus maar hangt nog op Deauville 650, eventjes nog dus.
Hoop aankoop en papierwerk klaar tegen juni, dan weekje Zwarte woud, met Horizonreizen.
Ben volop op zoek naar een R1150RT, zondag en volgende week 2 gaan bekijken, wordt vervolgd......
Moet je eerst de oude(nieuwe 1-MGR-000) terug sturen voor je een nieuwe krijgt of sturen ze de nieuwe op en stuur je dan de oude op?
laatste zou idealer zijn, dan moet je geen dag/(week/maand?) zonder motor, ik gebruik mijne om naar werk te gaan terwijl vrouw met auto weg is, dus wel probleem als ik moet wachten op de nieuwe.
Hoop aankoop en papierwerk klaar tegen juni, dan weekje Zwarte woud, met Horizonreizen.

Ben volop op zoek naar een R1150RT, zondag en volgende week 2 gaan bekijken, wordt vervolgd......
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
-
Was een 1 M... Plaatstefaan1961 schreef:Ber, was dit een plaat van het nieuwe type dat je op de post deed?ber1200gs schreef:Heb ook een nieuwe nummerplaat moeten nemen. Mij werd verteld dat van de 30 euro 4 euro naar de plaat gaat en de andere 26 naar de inschrijving. Dus de meerkost voor de plaat valt nog mee vind ik.
-
Ik was verleden week donderdag naar de verzekering geweest met papieren van de pas aangekochte tweedehandsmotor,vacaro schreef:Hetgeen mij het meeste stoort aan die platenaffaire is de wachttijd op de nieuwe plaat.
Hoop aankoop en papierwerk klaar tegen juni, dan weekje Zwarte woud, met Horizonreizen.![]()
daar hebben ze me gewoon een bewijs van aanvraag inschrijving gegeven op mijn oude (nieuwe) nummerplaat zodat ik de dag erna gewoon kon rijden in afwachting dat het inschrijvingsbewijs aangetekend zou komen (26 euro)
Gisteren stond de postbode aan de deur met dit inschrijvingsbewijs samen met een nieuwe nummerplaat (30 euro), ik heb dus altijd kunnen blijven rijden.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

-
Oké Ber, dan dump ik ze ook gewoon in de bus.ber1200gs schreef:Was een 1 M... Plaatstefaan1961 schreef:Ber, was dit een plaat van het nieuwe type dat je op de post deed?ber1200gs schreef:Heb ook een nieuwe nummerplaat moeten nemen. Mij werd verteld dat van de 30 euro 4 euro naar de plaat gaat en de andere 26 naar de inschrijving. Dus de meerkost voor de plaat valt nog mee vind ik.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

-
Denk het niet, er zijn toch nummers genoeg voorradig.Chris Wils schreef:
Mijn gedacht is:Ze zijn nu al met de autoplaten aan 1 j bezig,en tegen dat ze aan 1 M zijn,zullen alle
Salu.
Chris.
Na het begincijfer 1 beginnen ze gewoon met 2 toch ( heb daar al taxi's mee gezien , inmiddels ook alweer veranderd en beginnen nu met letter T .... ) en zo verder.
Beginletter 9 was voor persoonlijke platen ,maar je kan nu ook een persoonlijke plaat aanvragen zonder bepaalde beginletter of cijfer bvb gewoon JEF , maar kost wel 1000 € .
Heb er ook al zien rijden met beginletter 8 ?? Weet niet wat dat is ?
Moeilijk is het dus niet:
beginletter M voor moto's
beginletter S voor brommers en scooters 50 cc
beginletter T voor taxi's
beginletter O voor oldtimers
beginlettter Q voor aanhangers
Bij de auto's is men van 1-Kxx-123 ineens overgeschakeld naar 1- Jxx-123 , de beginleter I is overgeslagen.
Correctie : foutje, moet zijn van H naar J !
Laatst gewijzigd door wolfrider op 06 feb 2015, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb onlangs een nieuwe plaat (voor de auto) aangevraagd na een opmerking bij de jaarlijkse keuring.vacaro schreef:Hetgeen mij het meeste stoort aan die platenaffaire is de wachttijd op de nieuwe plaat.
Bij de verzekering een aanvraagformulier bekomen (al dan niet zelf in te vullen).
Naar de DIV gestuurd, samen met het inschrijvingsbewijs (zelf kopie in de wagen gehouden
van de aanvraag en het inschrijvingsbewijs)).
Twee dagen later werd de nieuwe plaat thuisgeleverd door bPost.
De oude plaat in de verpakking van de nieuwe gestopt en met een sticker erop afgegeven op de post.
Ik weet niet precies meer wanneer en hoe ik de nieuwe plaat betaald heb, ik denk aan de postbode.
De wachttijd is maw erg klein en de oude plaat kan behouden worden tot de nieuwe er is.
Of de wachttijd altijd zo kort is weet ik echter niet, misschien is die na het salon langer.
Totale kosten 30€ (komt overeen met 0,2% van een motorfiets van 15.000€

Had mijn tweedehands F650 Dakar ingeschreven bij de verzekering op 22/12/2014 en de aanvraag direct opgestuurd. Mijn nieuwe plaat gekregen op 24/01/2015 (op een dag na ...)Van snelheid gesproken...Je zal je motor maar nodig hebben
Gelukkig had ik de GSA voor elke dag.

Zal voorbehouden zijn voor onze politiekers.wolfrider schreef: Bij de auto's is de beginleter I is overgeslagen.

Ontbreekt er dan een "s" tussen de "I" en de "is"?RBee schreef:Zal voorbehouden zijn voor onze politiekers.wolfrider schreef: Bij de auto's is de beginleter I is overgeslagen.
Je bedoelt ongetwijfeld van 1-Hxx-123 naar 1-Jxx-123wolfrider schreef: Bij de auto's is men van 1-Kxx-123 ineens overgeschakeld naar 1- Jxx-123 , de beginleter I is overgeslagen.

Greetz,
P@trick
P@trick
Da's voor de mannen die bvb voor de SHAPE/NAVO werken.wolfrider schreef:Heb er ook al zien rijden met beginletter 8 ?? Weet niet wat dat is ?
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
Inderdaad, foutje van mijp@rick schreef:Je bedoelt ongetwijfeld van 1-Hxx-123 naar 1-Jxx-123wolfrider schreef: Bij de auto's is men van 1-Kxx-123 ineens overgeschakeld naar 1- Jxx-123 , de beginleter I is overgeslagen.

-
De I van ...intelligent ...?RBee schreef:Zal voorbehouden zijn voor onze politiekers.wolfrider schreef: Bij de auto's is de beginleter I is overgeslagen.

-
Kakofonie ten top, maar wat doe je er aan?
Heb gisteren de inschrijving van mijne nieuwe 2e handse bij verzekering binnengegaan, ben eens curieus wanneer mijn inschrijving en plaat in de bus gaan vallen?
Wat is het ergste als je toch rijdt terwijl je zit te wachten zoals in mijn geval?
Je hebt je goede intentie volbracht, volgens de verzekeringsagent is dat voldoende om toch te rijden, maar het is uiteraard zijne winkel niet.
Ik heb gehoord dat auto's ergens aangeslagen en geparkeerd kunnen worden op een parking van de politie als je controle krijgt tot de papierwinkel in orde is.
Is dat met moto's ook zo?
Graag input, want ik heb geen zin in een maand wachten aan de brievenbus.
Nu bedenk ik me dat de moto komt van een politieman ex-zwaantje, kan het aan hem ook alvast vragen...
Heb gisteren de inschrijving van mijne nieuwe 2e handse bij verzekering binnengegaan, ben eens curieus wanneer mijn inschrijving en plaat in de bus gaan vallen?
Wat is het ergste als je toch rijdt terwijl je zit te wachten zoals in mijn geval?
Je hebt je goede intentie volbracht, volgens de verzekeringsagent is dat voldoende om toch te rijden, maar het is uiteraard zijne winkel niet.
Ik heb gehoord dat auto's ergens aangeslagen en geparkeerd kunnen worden op een parking van de politie als je controle krijgt tot de papierwinkel in orde is.
Is dat met moto's ook zo?
Graag input, want ik heb geen zin in een maand wachten aan de brievenbus.
Nu bedenk ik me dat de moto komt van een politieman ex-zwaantje, kan het aan hem ook alvast vragen...
Just call me Luc