is de schubert S1 echt de stilste helm??
Moderator: GVN
-
menno lesterhuis
is de schubert S1 echt de stilste helm??
Beste mensen,
Ik heb nu een Schubert Concept Systeemhelm (versie 1). Deze helm heb ik voornamelijk gekocht voor het zonneviziertje. De helm voldoet prima, alleen ervaar ik hem niet als erg geluidsarm.
Ik overweeg nu een Schubert S1 te kopen. Ik rijd toch bijna nooit met de helm open en mijn bril zet ik wel even af. Het belangrijkste vind ik dat de helm weinig geluid maakt. (ik gebruik evengoed oorplastieken)
Wie heeft ervaringen met deze helm?
vr gr
Menno Lesterhuis
Heiloo (Nederland)
Ik heb nu een Schubert Concept Systeemhelm (versie 1). Deze helm heb ik voornamelijk gekocht voor het zonneviziertje. De helm voldoet prima, alleen ervaar ik hem niet als erg geluidsarm.
Ik overweeg nu een Schubert S1 te kopen. Ik rijd toch bijna nooit met de helm open en mijn bril zet ik wel even af. Het belangrijkste vind ik dat de helm weinig geluid maakt. (ik gebruik evengoed oorplastieken)
vr gr
Menno Lesterhuis
Heiloo (Nederland)
-
Berre
idd de stilste die ik getest heb. Moet er wel bijzeggen dat ik ook de C2 getest heb en die is ook wel merkelijk stiller dan de C1. Toch maar een S1 gekocht. Je moet wel alles dicht doen (verluchtingen, vizier) om hem op zijn stilst te krijgen. Hangt ook weer af van type motor. dus zeker een testrit doen!
BingoLex schreef:Vraag om een testrit en overtuig jezelf.....
Klik es op Kalsbeek Motoren. Grootverdeler met prima service. Al jarenlang de goedkoopste van Nederland. Vanuit Noord-Holland een mooi ritje langs het IJsselmeer.
Komisch dat zoveel discussiestof is te herleiden op het verhoogde stuur dat op uw K100RS zit
-
menno lesterhuis
Eelco schreef:
"Komisch dat zoveel discussiestof is te herleiden op het verhoogde stuur dat op uw K100RS zit"
Inderdaad Eelco, scherp opgemerkt. Toch mag het stuur van mij wel een ietsje lager dan het RT stuur dat er nu opzit (en hoger dan het standaardstuur). Welk stuur zou jij adviseren Eelco?
Je tip van Kalsbeek was een hele goede. Teovallig woont mijn schoonfamilie in Zwolle, dus dat is goed te regelen.
vr gr
Menno
"Komisch dat zoveel discussiestof is te herleiden op het verhoogde stuur dat op uw K100RS zit"
Inderdaad Eelco, scherp opgemerkt. Toch mag het stuur van mij wel een ietsje lager dan het RT stuur dat er nu opzit (en hoger dan het standaardstuur). Welk stuur zou jij adviseren Eelco?
Je tip van Kalsbeek was een hele goede. Teovallig woont mijn schoonfamilie in Zwolle, dus dat is goed te regelen.
vr gr
Menno
-
menno lesterhuis
Eelco schreef:
vr gr
Menno
vr gr
Menno
Ik heb mij gisteren een S1 gekocht na 5j met een arai te hebben rond gesjeest
De S1 is merkelijk stiller dan men arai en geen wind indringing meer langs onder, en het zonne scherm is echt wel de max
Ik rij met een R1200GS en voor men arai moest ik men scherm op de hoogste stand zetten om comfortabel aan 120 te rijden.
Met de S1 heb ik dat één stand moeten laten zakken wegens teveel gebulder anders
Wel is het ambetant dat ik men oortjes van men gps niet kan inwerken in de binnenstof
De S1 is merkelijk stiller dan men arai en geen wind indringing meer langs onder, en het zonne scherm is echt wel de max
Ik rij met een R1200GS en voor men arai moest ik men scherm op de hoogste stand zetten om comfortabel aan 120 te rijden.
Met de S1 heb ik dat één stand moeten laten zakken wegens teveel gebulder anders
Wel is het ambetant dat ik men oortjes van men gps niet kan inwerken in de binnenstof
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
-
WALTER GSAdventure
Motorhelmen zullen nooit stil genoeg zijn.
Hoe minder openingen en spleten hoe beter (stiller). Indien je echter je gehoor wilt beschermen oordopjes. Nog altijd het beste.
Ik gebruik ze enkel voor lange ritten niet voor ff naar het werk en terug. 40 km enkel.
Hoe minder openingen en spleten hoe beter (stiller). Indien je echter je gehoor wilt beschermen oordopjes. Nog altijd het beste.
Ik gebruik ze enkel voor lange ritten niet voor ff naar het werk en terug. 40 km enkel.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Die stof is erop geplakt, en de zijkanten gaan niet compleet uit de helm, ze zitten mee een riemke vast naar achteren toe.Relax schreef:Kan je die stof dan niet uithalen, om je oortjes dan in die witte troep te dumpen, met behulp van soldeerbout? Ik deed het zo in de Concept.
Voorlopig lig ik er nog niet echt wakker van, suzie is op rust gesteld gezien het seizoen eigenlijk een beetje ten einde is
Maar ik zijn aant overwegen om een baerh te laten inbouwen, allee als de fondsen het toestaan
Tzal vo volgend jaar zijn denk ik
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
-
Relax
De stof kan je makkelijk losmaken, geplakt of ni. Nadien gewoon weer op de juiste plaats leggen of plakken.
De zijkanten hangen idd aan een riempje, maar dat hangt op zijn beurt met een drukknop die je kan losmaken vast in je helm. Duurt wel ff om nadien weer vast te maken (bij mij toch, maar heb dan ook twee linkerhanden).
Als je Baehr wil laten inbouwen, schijnt De Hobbyist een goede keuze te zijn. Bouwt in en laat je testrijden tot het goed is.
De zijkanten hangen idd aan een riempje, maar dat hangt op zijn beurt met een drukknop die je kan losmaken vast in je helm. Duurt wel ff om nadien weer vast te maken (bij mij toch, maar heb dan ook twee linkerhanden).
Als je Baehr wil laten inbouwen, schijnt De Hobbyist een goede keuze te zijn. Bouwt in en laat je testrijden tot het goed is.
Ik ben aan het overleggen of ik me door de goede Sint of de Kerstman nog een nieuwe helm cadeau zou laten doen en denk oa aan de S1. Ik heb echter ergens op een Duits forum gelezen dat de verluchting van de S1 gestoord wordt bij neergeklapt zonnescherm waardoor het er bij zomers weer vrij warm (te warm) kan in worden. Warmte die verdwijnt zodra het zonnevizier terug opgeborgen wordt. Zijn er hier ervaringsdeskundigen op dat vlak ? Een S1 of toch beter een ander model met apart gekleurd vizier (wat ik nu overigens heb) ?
Grtz,
LudwigS
Grtz,
LudwigS
-
wim_coessens
Re: is de schubert S1 echt de stilste helm??
menno lesterhuis schreef:Beste mensen,
vr gr
Menno Lesterhuis
Heiloo (Nederland)
-
wim_coessens
Hallo,
Heb net een Nolan N 101 gekocht, veel stiller dan de vorige N 100, en zeker veel stiller dan de systIV van BMW en goedkoper.
Die N 101 heeft net als de Schubert een zonneklep, welliswaar aan de buitenzijde, maar in een fractie te verwijderen zonder gereedschap, ben heel erg tevreden.
Groetjes,
Heb net een Nolan N 101 gekocht, veel stiller dan de vorige N 100, en zeker veel stiller dan de systIV van BMW en goedkoper.
Die N 101 heeft net als de Schubert een zonneklep, welliswaar aan de buitenzijde, maar in een fractie te verwijderen zonder gereedschap, ben heel erg tevreden.
Groetjes,
-
menno lesterhuis
Kalsbeek Zwolle is blijkbaar met nog veel dingen goedkoper.
Zie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.