K1200S: geschikt voor woon-werkverkeer ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

guh

K1200S: geschikt voor woon-werkverkeer ?

Bericht door guh »

rij momenteel met een r1150RS en rij dagelijks van oostmalle naar Brussel, de r1150rs heb ik aangeschaft in 12/2003 en momenteel reeds 43000 km gedaan. MAAR ik vind de k1200S echt een prachtmoto (nog geen proefrit mee gedaan) en vraag mij af of deze moto zich ook verleent om dagelijks 150 km te rijden. Hij zal wel veel duurder zijn in onderhoud en slijtage dan de rs (kwestie banden enz) is hij handelbaar tussen de files ? rij ook dagelijks in de wetstraat, is hij wendbaar ?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Mijn vrouwtje gebruikt hare S regelmatig voor woon werk verkeer... Over de wendbaarheid heeft zij geen klagen... en nu zeker met de werken op de Antwerpse ring is de S op gebruiks gemak de laatste tijd als fileflitser zeker op de proef gesteld en goed bevonden door haar... Nu over banden gesproken is het zo dat er standaard een supersportieve band opligt maar het is perfect mogelijk om daar een sporttouring band op te leggen(bv bt 20). De banden slijten in evenredigheid met het gebruik en dat ligt natuurlijk aan de eenorme kracht en toch het relatief hoge gewicht van de motor...maw een weekje woonwerk resulteerd in een vierkant bandje om hem in weekend terug lekker rond te rijden en na vijfduizend km is het beste wel van de band af... Nu met het oog op onze dolemieten reis in september gaan we waarschijnlijk BT20 erop leggen... hier verliezen we wel wat grip maar voor zo'n verre reis en +- 6000km gepakt en gezakt is dit een goede optie en zullen we onderweg niet bij een bandenboer
moeten stoppen....

GRTS Danny
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Moet volgens mij perfect mogelijk zijn. Collega komt ook met een K1200S werken en hoor hem zeker niet klagen.... :wink:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Danny

Bericht door Danny »

leg er een band met hardere compound op en de rest van de kosten zal wel ongeveer 't zelfde zijn... :wink:
brit

Bericht door brit »

de koffers zijn wel aanzienlijk kleiner in vergelijking met de rs... ik denk niet dat er een helm in kan...
Danny

Bericht door Danny »

euh koffers ??? helm erin ??? koffers dienen om iets te vervoeren ... helmen om op je hoofd te zetten... heb dat nooit begrepen koffers waar helmen in moeten kunnen :wink:
Frans

Bericht door Frans »

voor de terrassiers bijzonder comfortabel :lol:
Patrick V

Bericht door Patrick V »

heb dat nooit begrepen koffers waar helmen in moeten kunnen
Helm op het hoofd tijdens het rijden en helm in de koffer tijdens de boodschappen. Dit om de handen vrij te hebben om de tassen van Mevr te dragen :lol: :lol:
't is eigenlijk een veilige opbergplaats.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Danny

Bericht door Danny »

hahahah ik draag twee helmen met daarin de boodschappen... :lol:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
De koffers hebben een systeem om ze te vergroten en te verkeinen... hierdoor kan er perfect een helm in elk van de koffers... Ze zijn ook heel handig in het op en af nemen en zoals het hoort is er geen storend rek dat achterblijft op de moto... echter ze zijn niet waterdicht maar er zitten wel standaard waterdichte zakken in...

GRTS Danny
brit

Bericht door brit »

danny bedankt voor de info... is dat vergrootmechanisme gelijkaardig aan dat van de koffers van de 12gs (wat een zeer eenvoudig systeem is om te vergroten)?

zo wordt de k12s en k12r toch serieus aantrekkelijk om dagdagelijks mee te rijden.
Freddie

Bericht door Freddie »

Iets weten over de K 1200 S: http://www.michaelbense.de/k1200s/html/forum.html

is wel Duitstalig, also viel freude am lesen

Freddie :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Ik zou bij de dealer binnenstappen en vragen of ge ééns een weekje mag testrijden.
In Bornem hebben ze alle modellen staan waar de journalisten hebben mee gereden dus , wie niet vraagt............... :idea:

Suc6 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Lukas

Bericht door Lukas »

Harald schreef:Ik zou bij de dealer binnenstappen en vragen of ge ééns een weekje mag testrijden.
In Bornem hebben ze alle modellen staan waar de journalisten hebben mee gereden dus , wie niet vraagt............... :idea:

Suc6 :wink:
En als het niet mag...., kan je deze test eens lezen:

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2743/1
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
RUSOR

Bericht door RUSOR »

@Brit
Sorry voor de late reactie maar om één of andere reden had ik U vraag niet gelezen. De koffers vergroten is niet hetzelfde principe als de 1200gs
welk inderdaad éénvoudig is... dat van een 1200S is iets minder gemakkelijk vinden wij maar toch praktisch genoeg.
Maar kom vanavond eens langs op onze babbelavond en dan kan je al je vragen eens spuien over de K1200S
We zijn er net mee terug van de Tornante trip en hebben er een kleine 250 km bergetappes per dag mee gedaan. Hier komt de heen en terugreis nog eens bij waar we een kleine 1600 km autostade hebben gedaan... dit wil zeggen een effectieve rijtijd van 54 uur.... dit is met de tijd zonder de stop. (wat een GPS U allemaal niet weet te vertellen hé)
Dus mijn vrouw weet nu wel wat de voor en nadelen zijn van een S.
één ding weet ik zeker... ze wil niet ruilen tegen mijne GS :lol: :lol: :lol:

GRTS Danny
guh

Bericht door guh »

Blijf mij toch nog steeds afvragen of je handelbaar tussen de files kan met de k1200S. Tegenwoordig moet ik al tussen de files beginnen te rijden ter hoogte van Rumst op de E19 richting Brussel, en dan zwijg ik nog maar over die versmalde rijstroken tussen wommelgem en de ring van antwerpen .
Ps: heb mijn proefrit moeten uitstellen, de vorige testrijder had hem niet geheel terug afgeleverd (hopelijk was het niet te erg met de rijder)
brit

Bericht door brit »

rusor schreef:Maar kom vanavond eens langs op onze babbelavond en dan kan je al je vragen eens spuien over de K1200S...
bedankt voor de invitatie danny maar kan er jammergenoeg niet op in gaan (nog steeds sukkelend met discushernia). heb ondertss koffers in real gezien en vergrootmechanisme ziet er idd niet zo handig uit als die van de 12gs. heb ook al gehoord dat ze niet waterdicht zouden zijn. is dit effectief zo?
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Danny schreef:euh koffers ??? helm erin ??? koffers dienen om iets te vervoeren ... helmen om op je hoofd te zetten... heb dat nooit begrepen koffers waar helmen in moeten kunnen :wink:
Awel, ik vind dat ferm gemakkelijk dat ik mijn helm in mijn koffer kan steken, moet ik hem niet meesleuren als ik ergens binnen ga :wink:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

@Brit
bedankt voor de invitatie danny maar kan er jammergenoeg niet op in gaan (nog steeds sukkelend met discushernia). heb ondertss koffers in real gezien en vergrootmechanisme ziet er idd niet zo handig uit als die van de 12gs. heb ook al gehoord dat ze niet waterdicht zouden zijn. is dit effectief zo?
Bij ons verlof verschrikkelijke dag regen gehad en alles was droog in de zakken... de koffers zelf waren wat klamig maar niet echt kletsnat... kortom zeer te vreden

GRTs Danny
slijkmoto

Topcase voor K 1200S of wachten op K1200GT ?

Bericht door slijkmoto »

HOI,

Ik zou in die bewuste koffers dossiers moeten kunnen steken ... passen die erin (een A4 kaftje, dus)?

Ik lees tevens dat er aftermarket topcase-dragers bestaan, waarop dan een GIVI-koffer past. Stoort dit niet te erg de aerodynamica ?

BMW zal misschien toch een goede reden hebben om zo'n drager niet aan te bieden... of wil men de toekomstige K1200GT "pushen" ?

Dank voor spoedig berichtje daar ik eerstdaags moet beslissen : nu K1200S kopen of K1200GT afwachten (misschien op Brussels Salon ?).
FORMER HONDABOY -NOW A BEEMERIST ?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

@ Slijkmoto

De geruchten zijn sterk... kortelings een K1200GT in de showroom... dus wie weet misschien wel op salon (zou eruit zien als een R1200RT)

GRTS Danny
slijkmoto

Bericht door slijkmoto »

Dank voor je reactie.

Nu weet ik dat de nieuwe K1200GT waarschijnlijk op een R1200RT gaat lijken.

Vermits ik precies de "bulk" van een echte toermoto wil vermijden (ik heb zopas een YAMAHA FJR 1300 afbesteld), doe ik er wellicht goed aan om het bij een K1200S te houden (wat slanker, wendbaarder en toch comfortabel).

Als er nu nog een topcasedrager op past, ben ik gered.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

die dossiers in de koffer dat lukt toch niet goed, ik heb last met A 4 formaat kaften, rugzak brengt dat terug in orde, en als ik het goed voor heb is het wunderlich die een topkoffer voor de S maakte.
Ik rij ondertussen regelmatig tussen de files van Rotselaar naar Leuven en elke keer met evenveel plezier.
Maar als het is om dingen te transporteren dan is de S toch niet het ideaal. Zoals elke motor zeker... een compromis, maar wel een heerlijk compromis.

Fluppie
BVDV

Bericht door BVDV »

rusor schreef:@ Slijkmoto

De geruchten zijn sterk... kortelings een K1200GT in de showroom... dus wie weet misschien wel op salon (zou eruit zien als een R1200RT)

GRTS Danny
Ik heb gehoord dat deze nog niet op het salon te zien zal zijn.
R1150RT (blauw) + Perfect Pilot (red)
slijkmoto

Bericht door slijkmoto »

Mijn (wellicht toekomstige) BMW-dealer meent wél dat-ie op het Salon te zien zal zijn, maar ook de BMW-dealers worden volledig in het ongewisse gelaten... er zouden wél 5 BMW-nieuwigheden zijn voor 2006.
Plaats reactie