Shell V-Power ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Heb dit weekend een tweede bakske V-Power getankt, en ik moet zeggen dat ik toch schrok van het "effect".
Aangezien ik bijna altijd met duo rijd gaat mijn reservelampje gewoonlijk branden na 200 km. Bij mijn tweede bak V-Power gebeurde dit pas na 230 km, en ik heb zéker niet anders of rustiger gereden dan gewoonlijk, integendeel! (wat in de Ardennen rond gereden)
Als dat bij den derde bak nog zo is dan is voor mij de relatieve "meerprijs" per liter een goed te verantwoorden kost en tank ik alleen nog bij Shell!!

Het zal dan toch fel afhangen van het type motor?
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

denk ik ook. Na mijn 4de bakske ben ik er nu redelijk van overtuigd dat hij meer verbruikt. Reserve gaat branden op +/-325 km waar dat voorheen nooit voor 335km was. rijstijl is altijd dezelfde geweest en zit nu 7000km na mijn laatste onderhoud (40.000 km dus nieuwe benzinefilter ed ...).
Strange ...
Kga nu es beginnen aan diene total denk ik :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Gswa

Bericht door Gswa »

Kga nu es beginnen aan diene total denk ik
Wel opletten, veel kans dat uwe naftbak gaat overlopen na een 400 KM 8) :mrgreen:
Groetjes Swa
Geert I

Bericht door Geert I »

ook reeds 2-maal de V-power getankt, en ook wel een lager verbruik gemerkt, toch gemakkelijk 350 km i.p.v. de 300 km! m.a.w. een verbruik van om en bij de 5.2l/100km met een RT1150!
ik had zelfs de indruk dat de motor iets soepelder werkte ( kan ook een gedacht zijn)
alvast voor herhaling vatbaar! (blijkt zelf gunstig te zijn voor uw motor om eens te wisselen tussen 95 & 98 octaan)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Vandaag aan de pomp ook maar eens V-power in den bak gepompt. 1.40 per liter is best duur. 140km gereden en ergens merk ik zelfs wat verschil in power. Verschil merk ik persoonlijk vooral in 6e vanaf 4000 tpm: de RT trekt merkelijk feller aan de kar. Mijn boxerke bromt nogal :twisted: :twisted:

Voor verbruikgegevens is het nog wat te vroeg. Voorlopig klinkt dit te mooi om waar te zijn, overmorgen eens 95 tanken om te zien of dit verschil er inderdaad was.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ik heb afgelopen zondag mijn tank ook eens met V-Power gevuld.

De eerste 50 Km was er weinig te merken, maar daarna had ik de indruk dat de motor mooier en soepeler draaide. Het kan eventueel allemaal inbeelding zijn omdat men er iets van verwacht, maar ik heb vanmorgen terug 95 oct getankt (op weg naar het werk is er geen Shell station) en ik zal even zien wat dit geeft. Wat betreft het verbruik merk ik geen verschil.
Plaats reactie