Brigestone BT 020

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Brigestone BT 020

Bericht door Highlander »

Mijn brigestone's liggen er nu zo'n 5000 km op en de achterste is nog alles behalve mooi rond, is dit niet vlug? ik begin deze al te voelen, ik moet soms precies over een randje rijden. (moeilijk uit te leggen)
Mijn vorige michelin had dit ook maar dan na 15000 km
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Misschien veel minder bochten gereden met deze band?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Harry, kijk de bandenspanning eens na.
Een band met te weinig druk gaat ook vlugger slijten,
en is moeilijker te sturen :wink:
:arrow: Erik zijne Gold -wing in Schotland , had dat ook met zijn voorband :idea: :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Brigestone BT 020

Bericht door Highlander »

De bandenspanning word zeker maandelijks gecontroleerd, daar denk ik niet dat het aan zal liggen.
Waarschijnlijk heb ik hier wel meer autostrade mee gedaan, maar ik vind dit toch erg vroeg.
Vooraan is trouwens perfect.
Xavier deed veel autostrade dacht ik, zou hij ook dit probleem hebben met de Metzeler?
Misschien moet ik terug naar schotland om wat whiskey, dan blijf ik niet zoveel rechtdoor rijden.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Brigestone BT 020

Bericht door Harald »

Harry schreef:Misschien moet ik terug naar schotland om wat whiskey, dan blijf ik niet zoveel rechtdoor rijden.
Ik rij wel mee, is niet zo éénzaam voor u :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Brigestone BT 020

Bericht door Highlander »

Wanneer vertrekken we den Eric heeft hier nog een kleine aanhangwagen staan, t'is maar dat we genoeg oban kunnen meebrengen.
Xavier zal wel zeggen welke soorten we moeten meebrengen
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

heb ook bt020 (V+A), liggen +/- 5000km op. Voor nix geen probleem.
achter zelfde gevoel van randje rijden !
maar ik heb nagenoeg GEEN snelweg achter de kiezen en ik doe veel bochtenwerk om te blijven oefenen.
k ga wel es de bandenspanning nazien ma k peiz da die ok is...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Als ik mij ni vergis, heeft de BT een veel zachter compound dan de Michelin. Je hoeft met die BT echt ni veel rechtdoor te rijden om 'm af te vlakken. Door de hardere compound van de Michelin krijg je die vervorming dan ook moeilijker. Maar de BT plakt dan weer wel beter.

Als ik mij wel vergis, is het bovenstaande compleet fout.
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

[Als ik mij wel vergis, is het bovenstaande compleet fout.[/quote]

Dat is juist
Rikkes
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:00
Locatie: Hechtel

Bericht door Rikkes »

Mijn brigestone's liggen er nu zo'n 5000 km op en de achterste is nog alles behalve mooi rond, is dit niet vlug? ik begin deze al te voelen, ik moet soms precies over een randje rijden. (moeilijk uit te leggen)
Mijn vorige michelin had dit ook maar dan na 15000 km
Ik ga dinsdag m'n eerste achterband laten wisselen: BT020 na 17.200 en een sjiek km :?

Na een goeie 15.000 km begon ie pas af te vlakken in het middengedeelte. Ik rij elke dag 50 km woon/werk over kleine banen met maar weing kans om "me eens goed te laten gaan" :( Mijn banden profiel moet dan wel in het midden slijten, maar ik ben heel tevreden met deze rubbers :D

De voorband daarentegen heb ik al moeten wisselen op 10.000 km en dat was echt onverwacht. (Dit is m'n eerste beemer). Ik merk nu al dat die voorband echt raar aan het slijten is (rechterzijkant meer dan linkerkant).

Rare jongens die bmwers :wink:
R1150RT 10/2004
Rikkes
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:00
Locatie: Hechtel

Bericht door Rikkes »

vandaag een nieuwe achterband BT020R laten steken door banden Ronnie in Ham: :)

165 euro, alles inbegrepen, BTW, zeveren met de baas, onnozel doen met de technieker, kortom snel geregeld en correct afgewerkt ,uitgelijnd, uitgebalanceerd voor een redelijke prijs denk ik 8)
R1150RT 10/2004
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik ben nog altijd keitevreden met de BT20. Voorband heeft net de kaap van 18.000 km gepasseerd. Achterband kan misschien nog effe mee. Doe vooral snelweg maar af en toe ontwaakt toch de hooligan in mij en voldoet de BT20 uitstekend. Kortom, binnenkort opnieuw BT20.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Ik rijd gemiddeld 18000-19000 km met mijn BT020 (een keer zelf de 20000km gehaald). Voor en achterband laat ik samen vervangen (de voorste is dan wel echt ver weg).
Ik doe dagelijks E314-E40 voor woon-werk (en dus veel autostrade).

Zeker dat je toch niet eens met een te lage spanning hebt gereden?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Bericht door Brik »

Ik heb gemerkt dat bij de BT de bandenspanning van belang is (trouwens dit geld voor iedere band). Met de eerste banden ook BT heb ik 18.000 km gereden en er konden misschien nog wat meer op maar omdat ik op reis vertrok heb ik voor een wissel gekozen. Al de tijd dat ik met de BT heb gereden keek ik om de week de druk na. Wat mij opviel was dat de BT gauw druk verloor. Omdat ik veel met passagier en bagage rijd heb ik steeds vooraan 2.5 Bar en 2.9 Bar achteraan. Nu rijd ik de Michelin Pilot Road en ik hou me aan dezelfde bandendruk. De banden zien er na 13.000 km nog steeds mooi rond uit.
Misschien kan de tip met de melk je soelaas bieden.
Plaats reactie