We kunnen de zaken toch gewoon zeggen zoals ze zijn hé.
Kijk als zo'n allochtoon iemand zwaar irriteert en dat herhaalt zich regelmatig dan zal die persoon helaas sneller een aversie ontwikkelen tegen de hele groep. Mensen veralgemenen nu eenmaal graag, da's makkelijker... Als een autochtoon iemand irriteert en dat gebeurt helaas ook regelmatig dan zal die ook eerder geneigd zijn om ook diè in een hokje te stoppen, en hij zal er even goed een aversie tegen ontwikkelen, al noemt ie het dan op dat moment "Jhonny's" of "Zondagsrijders" of "Trutmadammen met Chiwawa's"
Als aan de andere kant iemand, een allochtoon laten we zegen, blijk geeft van burgerzin en doet wat een rechtschapen mens zou doen, dan kan men dat alleen maar toejuichen.
Ik hoef van niemand te horen dat ik er om het even welke gedachte niet zou mogen op nahouden. Ik heb al genoeg ervaring zowel privé als op de werkvloer met allerlei nationaliteiten om voor mezelf uitgemaakt te hebben dat iedereen een individu is die vaak het product is van de kansen die hem geboden zijn in de maatschappij, aangevuld met karakter en zelfrespect. en in eerste instantie zal ik mijn medemens met het respect benaderen waarmee ik zelf benaderd wil worden.
Maar ik herhaal, wat ik hier schrijf gaat over hoe ik er tegenover sta.
Respect, het draait allemaal om wederzijds respect, voor de mens, zijn leefwereld en ja hé, ook zijn bezittingen.
Kris.
Gestolen ! EN TERUGGEVONDEN ! !
Moderator: GVN
-
PVC
Wel beter kan ik het niet schrijven, laten we een kat een kat noemenRetsig schreef:We kunnen de zaken toch gewoon zeggen zoals ze zijn hé.
.
En daar ging het nu net over, je mag wel positieve ervaringen neerpennen, de negatieve moet je dus voor je houden want dan ben je een zwartkijker, een verzuurde of nog wat leukers...aldus sommige posters...Retsig schreef: Ik hoef van niemand te horen dat ik er om het even welke gedachte niet zou mogen op nahouden.
-
Relax
Goed lezen. Heb ik nooit beweerd.PVC schreef:Wel beter kan ik het niet schrijven, laten we een kat een kat noemenRetsig schreef:We kunnen de zaken toch gewoon zeggen zoals ze zijn hé.
.
En daar ging het nu net over, je mag wel positieve ervaringen neerpennen, de negatieve moet je dus voor je houden want dan ben je een zwartkijker, een verzuurde of nog wat leukers...aldus sommige posters...Retsig schreef: Ik hoef van niemand te horen dat ik er om het even welke gedachte niet zou mogen op nahouden.
Retsig vertolkt hier perfect wat ik denk.
-
Relax
Just.Vanguard schreef:Naar mijn gevoel is dit er ook over. Precies mijne baas.Martin M. schreef:PUNT, andere lijn.
Groeten.
Dit is "Algemeen" van het forum. Elk onderwerp kan hier. Toevallig wordt de discussie opgestart in een topic dat er eigenlijk niet om ging, maar ik wil er best ééntje over starten hoor.