update city navigator 2015.40 beschikbaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

MrGPS

update city navigator 2015.40 beschikbaar

Bericht door MrGPS »

Sinds gisteren is er een nieuwe city navigator uit. In tegenstelling tot voorgaande 2015.30 is deze 2015.40 zowel in NT als NTU. Dus ook voor de zumo 550/660 met lifetime:

Zie voor mee info: http://www.mrgps.nl/kaartupdate-city-na ... schikbaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Re: update city navigator 2015.40 beschikbaar

Bericht door p@rick »

Ben er net mee begonnen. Eerst Garmin Express z'n recentste update gegeven, staat nu op 4.0.8.0 op de MacBook.
Nu gewoontegetrouw met JaVaWa JDM een backup aan't maken van het volledige toestel (Navi V) en de volledige SD-kaart. Wellicht niet nodig, maar baat het niet, het schaadt ook niet.
Daarna Express nog eens opstarten en hopen dat de update deze keer ook zo vlot verloopt dan de vorige keren. En vooral hopen dat ik niet vergeet om aan te vinken dat 2015 zowel op de computer als op de Navigator wil installeren...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Succesvol geïnstalleerd.
YOwan

Bericht door YOwan »

Installatie lukt niet ! :-(
Krijg steeds een boodschap om een geheugenkaart te plaatsen.... maar er zit reeds een geheugenkaart (4GB) in !
Iemand een suggestie ?
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
p@rick

Bericht door p@rick »

YOwan schreef:Installatie lukt niet ! :-(
Krijg steeds een boodschap om een geheugenkaart te plaatsen.... maar er zit reeds een geheugenkaart (4GB) in !
Iemand een suggestie ?
Ik vermoed dat je met een Zumo 660 of een BMW Navigator IV werkt ?
Toevallig heb ik hier naast me de 660 van een moto-maat liggen waarop ik vorig jaar de 2014.40 (dekking : volledig Europa) heb geinstalleerd middels Garmin Express, en waarop ik nu de nieuwste 2015.40 moet installeren. Ik heb er toen een lege geheugenkaart van 8 GB ingestoken, en Garmin Express heeft daar verder volledig zijn plan mee getrokken.
Enkele screenshots vanuit de JaVaWa Device Manager :

Afbeelding

Inhoud van de Zumo :

Afbeelding

Inhoud van de 8GB geheugenkaart :

Afbeelding

Heel Europa staat dus op de geheugenkaart en niet in het toestel (in het toestel zit qua kaarten enkel en alleen de basiskaart).

Ik zou gewoon eens proberen met een leeg kaartje van 8 GB in het toestel, en dan Garmin zijn ding laten doen, ik heb er goeie hoop in dat het - mits misschien enkele downloaderrors vanwege de actuele drukte op de downloadservers - dan wel goed komt...
Greetz,

P@trick
YOwan

Bericht door YOwan »

Hey p@trick....
Heb nu een leeg kaartje geplaatst (16GB) en terug geprobeerd.
Garmin express vind het kaartje en de installatie zou kunnen beginnen.
Maar zodra ik op installeren druk, krijg ik een boodschap dat er een fout is opgetreden...
Aangezien ik 'toestel + computer' selecteer, begin ik te vermoeden dat het niet met de GPS maar met de computer te maken heeft...
En aangezien ik de kaarten ook op PC wil !?....
Grtz, Johan
(ps : als ik de update enkel voor PC aanklik, is er ook een foutmelding !)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
p@rick

Bericht door p@rick »

YOwan schreef:Hey p@trick....
Heb nu een leeg kaartje geplaatst (16GB) en terug geprobeerd.
Garmin express vind het kaartje en de installatie zou kunnen beginnen.
Maar zodra ik op installeren druk, krijg ik een boodschap dat er een fout is opgetreden...
Aangezien ik 'toestel + computer' selecteer, begin ik te vermoeden dat het niet met de GPS maar met de computer te maken heeft...
En aangezien ik de kaarten ook op PC wil !?....
Grtz, Johan
(ps : als ik de update enkel voor PC aanklik, is er ook een foutmelding !)
Kan je iets specifieker zijn over de foutmelding ?
De fouten waarover je in deze context het vaakst leest zijn downloadfouten, de download wordt gewoon onderbroken, wellicht vanwege overbelasting van de Garmin-servers (gebeurt wel vaker vlak na het uitbrengen van een nieuwe kaartversie). Daar kan je zelf weinig aan veranderen. Nog eens proberen (bij mij was vorige donderdag de vierde of vijfde poging de goeie), of anders gewoon een paar dagen wachten, bv. tot na het weekend, dan zullen de meesten hun updates wel al gedaan hebben en wordt het misschien terug wat rustiger op het www.
Ikzelf ben nu op een andere computer (Dell met Win7 en de nieuwste Express 4.0.8.0) de Nuvi 55LM van de madam aan't updaten. Deel 1 (updaten van de toestel-firmware) is alvast vlot verlopen, nu is ie bezig met het downloaden van de kaarten. Geschatte tijd 55 minuten, ben eens benieuwd...
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

p@rick schreef:Ikzelf ben nu op een andere computer (Dell met Win7 en de nieuwste Express 4.0.8.0) de Nuvi 55LM van de madam aan't updaten. Deel 1 (updaten van de toestel-firmware) is alvast vlot verlopen, nu is ie bezig met het downloaden van de kaarten. Geschatte tijd 55 minuten, ben eens benieuwd...
Update van firmware + kaartmateriaal (CN 2015.40 West-Europa) op Nuvi 55LM : amper 29 minuten en alles vlot verlopen.
Straks of morgen de Nuvi 2547 van dochterlief, en dan ligt er nog 'n 660 van een van mijn moto-maten te wachten op nieuw kaartmateriaal.
Greetz,

P@trick
jantje beton

Bericht door jantje beton »

Bij mij ook alles vlot verlopen op de 660 West-Europa en op de 390 alles geen probleem update doe altijd snachts gaat volgens mij sneller :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
YOwan

Bericht door YOwan »

p@rick schreef:Kan je iets specifieker zijn over de foutmelding ?
Express springt terug naar zijn beginpagina waar dan bovenaan een rood balkje verschijnt met de tekstmet de tekst :
' ! er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update ' (zonder uitleg welke fout)
Bij poging installatie 'toestel en computer' gebeurd dit na het initialiseren bij het 'doorgaan' aanklikken.
Bij poging installatie 'alleen computer' gebeurd dit onmiddellijk na het aanklikken van 'instalatie'.
???
Vorige installaties gebeurden steeds zonder probleem.
Oh ja, express staat op 4.0.7.0 en het zoeken naar update (4.0.8.0 ?) mislukt ook keer op keer !...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
p@rick

Bericht door p@rick »

Al eens geprobeerd om de nieuwste Express rechtstreeks van de Garmin-site te plukken ?

http://software.garmin.com/nl-NL/express-download.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

Jouw probleem wordt hier ook al aangekaart (vanaf +/- halverwege deze pagina, reactie van QuattroFrits van 11 maart 20:11 u) ...

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117 ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

Kaartupdate "CN 2015.40 Centraal Europa" op Nuvi 2547LMT ondertussen ook probleemloos verlopen, heeft amper een kwartiertje geduurd.
Greetz,

P@trick
YOwan

Bericht door YOwan »

p@trick, bedankt voor je 'interventies' !
Dankzij die link, zonder problemen express ge-upgraded van 4.0.7.0 naar 4.0.8.0. !
En (wonder boven wonder), daarna (ook al zonder probleem, al duurde het zo'n 3 uur) de PC en de 660 van 2015.40 voorzien !
Nu de 2015.40 nog op de Nav V installeren.
Morgenvroeg de 'openingsrit' nog ff downloaden en op de GPS zetten en richting Waterloo !
Grtz, Johan :thumbright:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
p@rick

Bericht door p@rick »

YOwan schreef:p@trick, bedankt voor je 'interventies' !
Dankzij die link, zonder problemen express ge-upgraded van 4.0.7.0 naar 4.0.8.0. !
En (wonder boven wonder), daarna (ook al zonder probleem, al duurde het zo'n 3 uur) de PC en de 660 van 2015.40 voorzien !
Nu de 2015.40 nog op de Nav V installeren.
Morgenvroeg de 'openingsrit' nog ff downloaden en op de GPS zetten en richting Waterloo !
Grtz, Johan :thumbright:

Graag gedaan.
Dat het soms drie of meer uren kan duren vooraleer de nieuwe kaart én op je computer én op je toestel staat is redelijk normaal te noemen.
Geniet van de openingsrit, hopelijk is het in die contreien aangenamer (moto-)weer dan hier. Terwijl jullie ginder gaan brommeren ga ik een vierde toestel (ditmaal de 660 met SD van 8 GB) voorzien van de nieuwe kaarten.
Vraagje : je hebt nu de 2015.40-NT voor de 660 op je computer staan. Wat ga je met de 2015.40-NTU van de Navi-V doen, enkel installeren op toestel, of toch ook op de computer ?
Ikzelf heb altijd de NT én de NTU versie van een specifieke kaartversie op de computer staan, als ik dan iets voorbereid voor ons kliekje (waar ook nog NT-gebruikers inzitten) kan ik het even checken in hun eigen kaartversie alvorens op te laden in hun toestel.
Enjoy the ride today !
Greetz,

P@trick
Léon

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 24 jun 2015, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Léon, hiervoor staan er genoeg filmpjes op youtube van MrGPS - Hans Vaessen of van GPS expert. Wel maken dat je een 8 gByte er in steekt en MapInstall gebruiken.

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.ph ... pc_t=46260

http://www.mrgps.nl/kennis/city-navigat ... n-updaten/

https://www.youtube.com/watch?v=wQrRXnW6v1Q

en vele andere
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
YOwan

Bericht door YOwan »

p@rick schreef:Geniet van de openingsrit, hopelijk is het in die contreien aangenamer (moto-)weer dan hier.
Vraagje : je hebt nu de 2015.40-NT voor de 660 op je computer staan. Wat ga je met de 2015.40-NTU van de Navi-V doen, enkel installeren op toestel, of toch ook op de computer ?
Openingsrit : voormiddag nat en kil, namiddag beetje beter, toffe weggetjes maar oppassen geblazen wegens modder en glad, de GS heeeeeel vuil !
2015.40 : ik wist helemaal niet dat er verschillende versies waren (NT en NTU ?, wat is het verschil ?), heb die NTU versie dus niet geinstalleerd :-( , en dat terwijl ik eigenlijk enkel met de nav-V rijd... is dat een probleem ? en kan je die kaarten ook enkel op PC nog achteraf downloaden want zie dat niet meer staan ?? :-(
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
p@rick

Bericht door p@rick »

YOwan schreef:
p@rick schreef:Geniet van de openingsrit, hopelijk is het in die contreien aangenamer (moto-)weer dan hier.
Openingsrit : voormiddag nat en kil, namiddag beetje beter, toffe weggetjes maar oppassen geblazen wegens modder en glad, de GS heeeeeel vuil !
2015.40 : ik wist helemaal niet dat er verschillende versies waren (NT en NTU ?, wat is het verschil ?), heb die NTU versie dus niet geinstalleerd :-( , en dat terwijl ik eigenlijk enkel met de nav-V rijd... is dat een probleem ? en kan je die kaarten ook enkel op PC nog achteraf downloaden want zie dat niet meer staan ?? :-(
Hier vind je enig leesvoer over NT en NTU...
Greetz,

P@trick
jantje beton

Bericht door jantje beton »

Patrick ik zie er niets van heb je koppeling vergeten of zo :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
p@rick

Bericht door p@rick »

jantje beton schreef:Patrick ik zie er niets van heb je koppeling vergeten of zo :roll:
Al eens op het onderlijnde woordje 'hier' geklikt ?
Greetz,

P@trick
eiRTee

Bericht door eiRTee »

waarom werkt Javawa device manager niet???

kan het opstarten, het leest de zumo en het sd kaartje maar wanneer ik op "meer over dit toestel" klik gebeurd er.....niets

Javawa al opnieuw geïnstalleerd, zumo al afgekoppeld, alles uitgezet heropgestart......blijft hetzelfde....
p@rick

Bericht door p@rick »

Nadat ik tijdens het voorbije weekend a) de Navigator V kon updaten via de Mac met Garmin Express 4.0.8.0, en b) de Nuvi's van vrouw- en dochterlief kon updaten met de Windows-laptop (eveneens met Garmin Express 4.0.8.0, maar dan op de Win7-laptop, kwestie van beide systemen te testen) was het de beurt aan de Zumo 660 van een moto-maat om voorzien te worden van nieuwe kaarten.
Na de vlotte updates van onze eigen toestellen verwachtte/hoopte ik natuurlijk dat het even vlot zou gaan met die Zumo, maar niets was minder waar. Noch op de Mac, noch via Windows lukte het om middels Express 4.0.8.0 de update tot een goed einde te brengen. Telkens weer dat rode balkje tijdens het downloaden, de ene keer wat vlugger dan de andere keer, maar tientallen pogingen bleken tevergeefs.
Uiteindelijk toch een geslaagde update kunnen doen via de windows-laptop, maar niettegenstaande ik 100 % zeker ben dat ik "toestel en computer" heb aangevinkt, stond de nieuwe kaart uiteindelijk enkel op de Zumo 660. De optie om de kaart opnieuw te installeren maar dan enkel op de computer werd mij nadien ook niet meer geboden.
Dan vandaag na 't werk even de Mac opgestart, Garmin Express 4.0.8.0 verwijderd en er de vorige versie voor Mac 3.2.30.0 terug opgezet. De 660 aangesloten, gekozen om de kaart opnieuw te installeren enkel op computer, en minder dan een kwartier later stond 2015.40NT op de Mac.
Volgende toestel dat ik onder handen ga krijgen om te updaten is een Zumo 550 met SD-kaart zodat ook daar volledig Europa op geïnstalleerd kan worden. Zowiezo al een eeuwigheid geleden dat ik nog een 550 in handen had, dus de ideale moment om die manier van updaten (met Mapupdater en Mapinstall) nog eens op te frissen.
Greetz,

P@trick
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Hier ook het probleem van de rode balk-error en verder niets, meerdere keren getracht te downloaden op pc én Zumo550...noppes
Update gedaan van Garmin Express 4.0.7.0 naar 4.0.8.0...nog steeds hetzelfde.

Nu de kaarten gedownload enkel op PC, nu via mapinstall aan het uploaden naar de Zumo550, dit lijkt te werken...

Rare jongens die Garminieten :roll:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
p@rick

Bericht door p@rick »

Senseozuiper schreef:Hier ook het probleem van de rode balk-error en verder niets, meerdere keren getracht te downloaden op pc én Zumo550...noppes
Update gedaan van Garmin Express 4.0.7.0 naar 4.0.8.0...nog steeds hetzelfde.

Nu de kaarten gedownload enkel op PC, nu via mapinstall aan het uploaden naar de Zumo550, dit lijkt te werken...

Rare jongens die Garminieten :roll:
Probeer eens een downgrade naar de laatste 3.x.y.z van Express.
Maar eerst de 4.0.8.0 op een correcte manier verwijderen !
Greetz,

P@trick
Plaats reactie