Hollanders, een nieuwe sport ??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

guh

Hollanders, een nieuwe sport ??

Bericht door guh »

Ben vanmorgend in de gietende regen op de E19 bijna 3x (gelukkig niet helemaal) omver gereden. Toeval of niet, 3* door wagens met een Nederlands kenteken. Zijn ze in Nederland niet gewoon dat er motards door de file rijden of hebben de noorderburen een nieuwe hobby gevonden, nl belgische motards proberen te kelderen ???
ps: probeer steeds met een aangepaste snelheid heelhuids in brussel te geraken, is tegenwoordig file van kontich tot brussel.
Harald

Bericht door Harald »

mogelijks is er in Nederland een andere wetgeving mbt het fillerijden dan bij ons.
Dit is een vraagske voor J-P die kent de Nederlandse wetgeving omtrend dit onderwerp als geen ander.
Wat niet wil zeggen dat ze zich niet "moeten" aanpassen hier bij ons :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Dat is nu eens een mooi Vb dat mensen in de wagen nog te weinig rekening houden met moto's.
Kan toeval zijn dat het telkens NL waren hier wij belgen houden ook te weinig rekening met de moto's.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

In Nederland is het toegestaan om tussen de file door te rijden, echter met gepaste snelheid. Tot een aantal jaren geleden was het nog verboden, maar werd het gedoogd. Er zijn nu al uitspraken van de rechter waarbij de motorrijder, die tussen de file door reed en een aanrijding kreeg met een automobilist, in het gelijk werd gesteld.

Overigens maak ik nog dagelijks mee dat automobilisten mij met opzet dwarszitten. Mogelijk afgunst dat ik wel kan doorrijden. :evil:

Dit zijn de 'spelregels' voor filerijden:
http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

®win,
Mogelijk ligt het ook een beetje aan de omvang van uw vliegdekschip :lol: :lol:
Ik vind dat het op de E40 en Ring rond Brussel goed meevalt met de chauffeurs. Het valt me op hoeveel hoffelijke erbij zitten, die bedank ik elke keer!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Ik denk dat er ook bij de automobilisten goei en slechte tussen zitten.
dat is in elke categorie zo.
Dagelijks neem ik dezelfde weg en dagelijks kom ik wel één of andere "kloefkapper " tegen die me niet wil doorlaten.
Zowel met mijn ene als mijn andere RT
Het enige voordeel van diene witte RT is dat ik de mensen is kan aanspreken en er hen op wijs dat de weg breed genoeg is om "ons " motorrijders langs te laten.
Maar meestal hadden ze ons "niet gezien :roll: "
Maar dan repliceer ik met te zeggen dat ze moeten leren defensief te rijden .........; einde duscussie meneer maar kijk dus wat meer in uw spiegels, ge hebt er drie :!: :!:
Nog ne prettigen dag verder en bedankt voor het begrip :lol:

Ik weet het , dweilen met de kraan open, maar alle beetjes helpen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Harald,
Ik vind niet dat het dweilen is met de kraan open. Heel regelmatig praat ik hierover met collega's en moet zeggen dat dit er zeker in gaat. Ik zie er de laatste maanden trouwens steeds meer twijfelen of zo ook niet met de moto gaan komen!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Het enige voordeel van diene witte RT is dat ik de mensen is kan aanspreken en er hen op wijs dat de weg breed genoeg is om "ons " motorrijders langs te laten.
Maar meestal hadden ze ons "niet gezien :roll: "
Hier kan ik ofwel héél véél woorden aan vuil maken, ofwel héél weinig, en vermits ik soms nen tamme ben, is 't dus weinig :arrow:

Als hun ogen in hun gat steken, dan kunnen (lees: willen) ze ons inderdaad niet zien :x

Tot hier mijn gedacht, anders is 't hier weer prijs :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Harald schreef:Maar meestal hadden ze ons "niet gezien :roll:
Tuurlijk niet want ze waren aan het lezen in hun krant, hun telefoontjes aan het plegen, hun nageltjes aan het lakken, hun make-up aan het herstellen, hun boek aan het lezen, hun PC aan het raadplegen, hun appel aan het eten, hun GPS aan het volgen, hun werk aan het voorbereiden en etc....
Vraag me soms af waar ze al die concentratie vandaan houden om dan nog te kunnen schakelen en laat staan pinkers uit te steken :shock: :shock: :roll:
En rijden op het 3° vak aan 110 Km valt dat ook onder de categorie 'DEFENSIEF' rijden :?: :?:

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Ik moet GUH en de andere gelijk geven.
Ik doe dagelijks de E19 en het is regelmatig file-rijden en inderdaad de Hollanders laten weinig plaats!
Ze zijn meestal druk bezig met hun GPS in te stellen of met hun 'mobieltje'

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
't is mij ook al opgevallen dat het altijd gele nummerplaten zijn waar je last met hebt in en rond Antwerpen...
Als je hier de grens overrijdt dan rijden ze zo volgens de regeltjes dat je er ziek van word... maar als ze over de grens in Belgie komen... dan telt maar één regel.... no rules....En ik kan het weten want ik woon letterlijk op de grens... spijtig voor die soms mooie auto's deze zomer op de ring... er rijden er nu menige hollanders met een flinke kras op hunne dure bak... de stale tippen op mijn crosbotten zijn nu we versleten.... :lol: :lol: :lol:
Relax

Bericht door Relax »

Ik rij de regelmatig in Nl., zowel autoweg (snel naar plaats bestemming) als binnendoor. Er wordt mi veel minder rekening gehouden met motorrijders dan hier, vooral op de autoweg. Zowel bij stilstaand, traag als "iets minder traag" verkeer wordt er veel minder plaats gelaten voor motorrijders.
We mogen al met al niet klagen in B. Op de ring ontstaat er tijdens het spitsuur stilaan een aparte "rijstrook" tussen 2 en 3, een uitzondering daargelaten.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik overweeg te emigreren :wink: :D
Groet,
Erwin

Rikkes

Bericht door Rikkes »

Ik overweeg te emigreren
Naar Holland ? :roll:
R1150RT 10/2004
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Nee, juist daar weg :wink:
Groet,
Erwin

Gengar

Bericht door Gengar »

Ik kan het alleen maar eens zijn met wat hier al geschreven is ...als je op de E19 naar Brussel een Nederlandse nummerplaat ziet dan kan je best in de remmen duiken....misschien eens wat extra borden zetten aan de grensovergangen om motorrijders hoffelijker te bejegenen....bij de Belgische spitsrijders heeft het in ieder geval goed gewerkt :lol:
R1200 GS MY05, blauw, gelukkig woon ik ver van mijn werk
Retsig

Bericht door Retsig »

@ Rusor

Lol, ik ga me ook zo'n paar bottinen aanschaffen.

Op de E40 valt het nogal mee vind ik, al is er nog veel werk aan de winkel wat opvoeding betreft.
En ja, tot mijn verbazing, zelfs in de tunnels in Brussel gaat het behoorlijk goed. Tot er natuurlijk zo'n klojo (dikwijls een camionette of een vette 4x4) denkt dat ie helemaal alleen op de baan is.

Ik heb er al aan gedacht mijn uitlaten toch open te laten maken want nu hoor ik zelfs mezelf niet afkomen, maar dat zou ik eerlijk gezegd toch wel zonde vinden.

Kris
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
Livin

Bericht door Livin »

Ik doe dagelijks E314 - E40 naar Brussel en ik moet zeggen dat het over het algemeen heel goed gaat. Hier en daar is er zo wel een blik tussen dat het vertikt van opzij te gaan of over de weg zwalt. En die buitenlandse camioneurs beginnen er ook wel wat van te kunnen :evil:

Soms ga ik naar de haven in Antwerpen via de E313 en ik vind dat ze daar veel minder plaats zoniet geen plaats maken voor motorrijders. En dan zijn het niet alleen de gele platen. Maar waar dat nu aan ligt?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Danny

Bericht door Danny »

Ik deed tot voor kort iedere week Belgie -> A'dam en dan verder richting Weesp via de Bijlmer en ik moet zeggen heb daar nooit enige last van gehad, toch geen systematische herhaling van de hier boven aangehaalde feiten... enkele slaapkoppen vind je hier ook, ik heb meer last van Luxemburgers want die doen gegarandeerd de deur toe...
die chauffeurs met witte volkswagenbuskes en een paar blauw of rode strepen die hebben zelfs nog meer pretentie die rijden in uwe weg en laten u dan ook nog stoppen :twisted: :wink:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

@silverRT :
klopt van den E40 ... ik doe die ook elke dag en als ik op nen andere kom in Belgique verschiet ik elke keer dat het elders zo moeilijk is. Mijn gedacht is de E40 (toch tussen Bertem en Brussel) ook wel wat berder dan anderen.
Trouwens, ECHT gezien (nl voor mij !!!) ne kleine witte auto met Franse nummerplaten en 3 jonge gasten in die ook aan't filteren waren ... idd zowaar tussen 2de en 3de rijvak en da lukte nog ook, die mannen vonden da plezant ! :shock: :evil:

voor de rest, kan dat ook nie echt beamen van nederlanders ... die die ik tegenkom zijn nie anders dan Belgen ... Duitsers vind ik dan nog erger, maar naar ik meen is het in Duitsland ook echt wel verboden, je zal ook zelden een Duitse motard tussen de files zien doorrijden :roll: :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Hans B

Bericht door Hans B »

Als Noorderling moet ik toegeven dat de Hollanders lomperikken zijn in het kijken in de spiegels en het ruim baan maken voor de motorrijder. Rij dagelijks op de A29 en daar rijden ook heel veel Belgen richting Rotterdam en 's avonds natuurlijk weer retour. Zijn hoffelijker ten opzichte van ons motorrijders, maar er zitten natuurlijk ook kl..tzakken tussen, vooral met file rijden is het net als bij jullie in Belgie: Neuspeuteren,opmaken,krantje lezen,nieuw speeltje route planner installeren en programmeren etc. Geef wel eens een tikje op het dak van zo iemand en dit geeft leuke reacties.
Dwars

Bericht door Dwars »

:oops: idd, wij hollanders zijn hufteriger in de koekblikken dan anderen europeanen; Ik erger me elk jaar weer op familievakantie aan sleurhuttrekkendedebieligehollanders op de duitse autobahn die zonder te kijken met 90km/h voor je insnijden alsof ze alleen op de wereld zijn.

kom je daar met 160+ aankakken moet je voor een landgenoot vol in de ankers :?

en als het anderen nou ook begint op te vallen; kan ik me alleen verontschuldigen voor m'n landgenoten :oops: :oops:
I am not a complete idiot, some parts are missing
guh

Bericht door guh »

Of het nu Nederlanders of Belgen of Luxemburgers of ... zijn.Zulke ongelukken zijn gemakkelijk te vermijden. Is het niet mogelijk om een campagne te lanceren via verkeersveiligheid (de vroegere flor koninckx) dat er regelmatig een televisiespotje uitgezonden wordt ivm deze problematiek.
Plaats van een voertuig in een file, gebruik van de achteruitkijkspiegels bij wijziging van rijstrook, gebruik van richtingsaanwijzers ... enz. Wat natuurlijk niet gefilmd moet worden is wanneer RUSOR zijn botten aan het uittesten is ...
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

guh schreef: Wat natuurlijk niet gefilmd moet worden is wanneer RUSOR zijn botten aan het uittesten is ...
Hij moet vanaf nu zijn camera maar omgekeerd monteren op zijn GS 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
Plaats reactie