Lang leve Ebay!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Lacrimosa

Lang leve Ebay!

Bericht door Lacrimosa »

Er zijn zo van die dagen dat ge al eens een koopke kunt doen als ge toevallig op de juiste veiling botst!
Verleden week kocht ik een nieuwe, nooit gemonteerde benzinetank voor mijne rockster, al meteen mooi matzwart gespoten en de oranje stickering erop aangebracht voor de fantastische prijs van... €350,-!!

Ik ben er redelijk gerust ik dat ik daarmee een mooi koopje gedaan heb :)
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

waar kom jij aan die info over veillingen waar er moto's of onderdelen geveilt worden.
Heb ook intresse
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

contact opnemen met de pete hier op het forum ... diene brave ziel weet daar echt wel ALLES van ... :lol:

stoffel is daar ook een "bekend figuur" :lol: :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Xa4 schreef:contact opnemen met de pete hier op het forum ... diene brave ziel weet daar echt wel ALLES van ... :lol:

stoffel is daar ook een "bekend figuur" :lol: :wink:
Yep en al vele goede batjes gedaan de laatste tijd, misschien binnenkort een 1200GSA voor een prijsje vinden :roll: :roll: :roll:

Stoffel ;)
@ dirk-sus je hebt een PB
Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

dirk-sus schreef:waar kom jij aan die info over veillingen waar er moto's of onderdelen geveilt worden.
Heb ook intresse
Als je ingeschreven bent bij eBay kan je zoektermen laten opslaan.
Telkens als er iets beantwoord aan je criteria krijg je een mail, alé één mail per zoekterm per dag
Zodoende hoef je niet steeds zelf op zoek te gaan.

GSven
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik koop er alles voor de moto, heb er ook al een camera gekocht!

Je kan er koopjes doen als je het slim speelt. :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
de Ron

Bericht door de Ron »

met verkopen op ebay wel oppassen. Ik zette er een auto op te koop, die op de 7de dag, bij einde van de biedingen, verkocht werd buiten ebay om. Nu blijven ze vragen om een percentage te betalen gezien volgens hen de laatste bieder ook de koper zou moeten zijn, wat niet het geval is. Ik kreeg al een 30-tal aanmaningen per mail en al een 4 tal brieven van een incassobureau ! Het zijn volhouders die gasten !!
Een aparte mail, waarin ik de feiten verklaar, leverde niks op, geen antwoord, alleen aanmaningen om te betalen...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Shulty

Bericht door Shulty »

de Ron schreef:met verkopen op ebay wel oppassen. Ik zette er een auto op te koop, die op de 7de dag, bij einde van de biedingen, verkocht werd buiten ebay om. Nu blijven ze vragen om een percentage te betalen gezien volgens hen de laatste bieder ook de koper zou moeten zijn, wat niet het geval is. Ik kreeg al een 30-tal aanmaningen per mail en al een 4 tal brieven van een incassobureau ! Het zijn volhouders die gasten !!
Een aparte mail, waarin ik de feiten verklaar, leverde niks op, geen antwoord, alleen aanmaningen om te betalen...
Als je voor een hoog bedrag een minimum verkoopsprijs aanduidt, kan je dit vermijden.

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
sprint

Bericht door sprint »

@ron:
je moet het wel zo doen hé op eBay
http://feedback.benl.ebay.be/ws/eBayISA ... ateDispute

Met dit formulier kun je het volgende doen:

Een geschil wegens een onbetaald object melden: eBay stuurt een herinnering voor onbetaald object aan de koper waarin hij ertoe wordt aangespoord de transactie af te handelen. Als de koper nog steeds niet betaalt, kun je met dit formulier creditering van de verkoopcommissie aanvragen.
Creditering van de verkoopcommissie aanvragen voor geretourneerde objecten of niet-afgehandelde transacties: als de koper en jij het geschil hebben beslecht (bijvoorbeeld wanneer de koper het object heeft geretourneerd of de koper en jij zijn overeengekomen de transactie niet af te handelen).

Klik hier voor meer informatie over het Beleid voor onbetaalde objecten.

Opmerking: Als je de koper bedreigt of onder druk zet om de transactie af te handelen, kun je worden geschorst.
Alleen transacties met een winnende koper komen in aanmerking voor creditering van de verkoopcommissie.
Sommige geschillen kunnen direct na afloop van de aanbieding worden gemeld, maar voor de meeste geschillen geldt een minimumperiode van zeven dagen. Je kunt een geschil na 45 dagen niet meer melden.

Als aan deze voorwaarden is voldaan, vul je hieronder het objectnummer in en klik je op Doorgaan om een geschil wegens een onbetaald obje
Marnix.

Afbeelding
GS 1765

Lang leve Ebay!

Bericht door GS 1765 »

Ik het reeds verschillende zaken gekocht Via ebay.de (pinkerterugstelling,katvervanger, sportuitlaat)
Ik heb er geen slechte ervaring mee.
Geef bv r1150gs of r 1150 gs of 1150 gs enz in.
Alle onderdelen die aangeboden worden komen er dan op.
Als je iets koopt of verkoopt op Ebay kan je een beoordeling geven
op de koper of de verkoper.
Kijk eerst een welke beoordeling de verkoper heeft gekregen.
GSven

Bericht door GSven »

Los van het feit of je eBay geld verschuldigd bent,
maar dat is eens op tv geweest.
Vanaf er een incasso bureau op de zaak zit, kan je niet meer van hun kosten onderuit. eBay kan je schuld kwijtschelden, als je al in fout was, maar de kosten van het bureau heb je aan je been.

GSven
animal

Bericht door animal »

Hoi Ron

wat bedoel je juist met "buiten ebay om " ? Als je iets te koop stelt op ebay dan moet je het ter beschikking houden tot de veiling is afgelopen EN als er een winnende bieder is moet je hem dat objekt dan ook verkopen (en dan natuurlijk ook veilingkosten betalen) . Gaat de verkoop om één of andere reden niet door dan kunnen koper en verkoper overeen komen om toch maar niet door te gaan en kan alles geannuleerd worden. Daar staat wel een maximum periode op (ik dacht ongeveer 1 maand) , is dat niet gebeurt dan zal je de kosten moeten betalen vrees ik.
Ik hoop nu maar dat je geen problemen hebt met de laatste bieder want die heeft het recht om het object op te eisen tegen de geboden prijs.
Ik hoorde van iemand die ook een auto te koop stelde en verkocht buiten ebay om aan iemand anders, maar de veiling liep ondertussen verder. Na afloop kwam de koper z'n auto opeisen en die gast heeft daar een advokaat opgezet met als gevolg dat de verkoper een schadevergoeding van een paar honderd euro heeft moeten betalen aan de gedupeerde koper.
En wat ebay betreft: voor mijn part één van de enige veilingssites waar alles heel strikt geregeld is, iedere koper en verkoper gekend is (correcte adres is gegarandeerd gekend door ebay) en als je de regeltjes allemaal kent verloopt alles vlekkeloos. En ach ja, ze zullen pas ophouden met aanmaningen wanneer je betaald hebt vrees ik. Veel succes.
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

GSven schreef:Vanaf er een incasso bureau op de zaak zit, kan je niet meer van hun kosten onderuit. eBay kan je schuld kwijtschelden, als je al in fout was, maar de kosten van het bureau heb je aan je been.

GSven
Volgens mij totaal onjuist. Een incasso bureau heeft geen enkele bevoegdheid op gebied van schuldinvordering, die heeft enkel een gerechtsdeurwaarder. Dat e-bay een dergelijk bureau onder de arm neemt is niet jouw zaak dus voor die kosten kunnen ze jou nooit laten opdraaien. De consumentenvereniging heeft reeds meerdere malen gewaarschuwd voor de praktijken van dergelijke bureau's, aanmaaningen, dreigen met deurwaarder ... Een voorbeeld daarvan was Concordia-mail, die je boeken opstuurde (ongevraagd) en dan via incasso bureau probeerde aan het geld te komen. Niet op reageren dus.
Laatst gewijzigd door mr.t op 13 nov 2005, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
sprint

Bericht door sprint »

mr.t schreef: Niet op reageren dus.
Die zijn bij mij ook al geweest :lol:
Gewoon lang genoeg naar de kl..... sturen dan blijven ze op de duur wel weg.
heeft wel bijna 3 jaar aangesleept :wink:
Marnix.

Afbeelding
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

sprint schreef:
mr.t schreef: Niet op reageren dus.
Die zijn bij mij ook al geweest :lol:
Gewoon lang genoeg naar de kl..... sturen dan blijven ze op de duur wel weg.
heeft wel bijna 3 jaar aangesleept :wink:
idd volhouden is de boodschap
GSven

Bericht door GSven »

GSven schreef: Vanaf er een incasso bureau op de zaak zit, kan je niet meer van hun kosten onderuit. eBay kan je schuld kwijtschelden, als je al in fout was, maar de kosten van het bureau heb je aan je been.
mr.t schreef: Volgens mij totaal onjuist. Een incasso bureau heeft geen enkele bevoegdheid op gebied van schuldinvordering, die heeft enkel een gerechtsdeurwaarder.
Het is dan zeer waarschijnlijk dat ik dat toen verkeerd begrepen heb.

GSven
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

e-Bay is top voor diegenen die zich aan de regels houden. Voor de foefelaars is het inderdaad niet geschikt...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
de Ron

Bericht door de Ron »

aan bdemeyer,
iedereen moet iets bijleren, ook gebruik van allerlei verrkoopssite's, enz. Jij zal waarschijnlijk zo'n gast zijn die nooit iets verkeerds doet en nooit van zijn leven iets over het hoofd ziet. Daarom iemand direct een "foefelaar" noemen, gaat mij wel een heel eind te ver !
GEEN vriendelijke groeten, :evil:
de ron
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

de Ron schreef:"foefelaar" ? de ron ?
Had ik het over jou ? Helemaal niet ! Het was een algemene opmerking. Ik koop en verkoop geregeld via e-Bay en heb al 't een en 't ander meegemaakt maar e-Bay is goed georganiseerd om bonafide kopers en verkopers te beschermers.
No hard feelings ?

En inderdaad, ik ben zo iemand die de spelregels leert en toepast. Sorry, nobody is perfect :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
de Ron

Bericht door de Ron »

aleé, goed dan , t'is vergeven !
groeten, 8)

de ron
StijnB
Contacteer:

Garmin 2610

Bericht door StijnB »

Ik heb ook eens een bod uitgebacht op een item, een Garmin 2610 met alles erop en eraan (blijkbaar UK versie of zo).

En dit voor de totaal prijs (inclusief verzending) van 255 euro!!

Echter, nu blijkt dat de verloper een chinees is en dat het toestel ook van china moet komen en ik het geld moet storten via "Western Union money" op een bepaald adres in chao Yang District, Beijing City.

hmm ... ergens spreekt toch wel een stemmetje in mijn hoofd "NIET doen, NIET doen, ...". Dus, nu sta ik hier met een gewonnen item, SUPER KOOP maar de sterke aandrang om het gewoon niet te doen.

Wat denken jullie?
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

wel, als je voor 255 euro de kans wil lopen om binnenkort een goed te vloeken: doen zou ik zeggen :twisted:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
StijnB
Contacteer:

Sja ... effe verder gekeken dan mijn neus lang is

Bericht door StijnB »

hmm... net even gaan kijken bij de verkoper zijn Gebruikersprofiel: "bingxuerongqing726" .... Mijn vraag is al opgelost!

Duidelijk géén eerlijke verkoper :).
animal

Bericht door animal »

Western Union ??? Niet doen of je bent gefopt.
sprint

Bericht door sprint »

animal schreef:Western Union ??? Niet doen of je bent gefopt.
Spreek je van ondervinding Animal :?: , maar je hebt wel gelijk :wink:

je kan je :idea: hier eens opsteken:
http://internetoplichting.be/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Marnix.

Afbeelding
Plaats reactie