Steun voor moto op te zetten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
REMINGTON

Steun voor moto op te zetten

Bericht door REMINGTON »

Ik heb ooit eens bij iemand met een GS,een steun gezien waar je de moto op zet en dan de moto zonder problemen kan draaien en eventuweel in een klein hoekje kan duwen .
Weet er iemand op het forum waar ik zo iets kan kopen :!:
Danny

Bericht door Danny »

bedoel je zoiets...
Afbeelding

kijk eens bij Hein Gericke of bij wunderlich onder de naam easy park
easy-park XL + XXL

easy-park XL
Best.-Nr.: 1624660
Mehr...

99,90 €

easy-park XXL
Best.-Nr.: 1624670
Mehr...

124,90 €
STErik

Bericht door STErik »

Ik heb de mijne van Becker Technik gekocht op de motorbeurs in Dortmund vorig jaar, 89 euro betaald.
Is inderdaad een fantastische uitvinding, ik kan de Gs vooruit in de garage rijden, opbokken op de plaat en hem dan zonder moeite ter plaatse omdraaien en lateraal tegen de muur stallen.
The road goes ever on...
REMINGTON

Bericht door REMINGTON »

Ja zo iets bedoel ik :!:
Want ik wou mijne Gs eerst in mijn tuinhuis zetten,maar mijn tuin deur is te smal :evil:
Dus zal hij in de garage bij de auto mogen slapen he,en dan is zo een steun gemakelijk he.
Bedankt he mannen .
Danny

Bericht door Danny »

ik denk dat dat voor een betere prijs zelf te maken is wie neemt er van "de zijne" eens wa fotokes en afmetingen, kan ik de plooitafel eens laten aanzwengelen :wink:
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Danny schreef:
ik denk dat dat voor een betere prijs zelf te maken is wie neemt er van "de zijne" eens wa fotokes en afmetingen, kan ik de plooitafel eens laten aanzwengelen
Als dat kan heb je al een klant.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Beemer

Bericht door Beemer »

Heb indertijd ook zo'n steun gehad en is inderdaad handig maar twee nadelen: den RT opbokken op de steun is moeilijk.
En eens de motor op de steun dan waggelt de motor bij het maneuvreren (zwakke middenbok van de RT)
11rt

Bericht door 11rt »

En eens de motor op de steun dan waggelt de motor bij het maneuvreren (zwakke middenbok van de RT)
Ooit heb ik een steun gezien waar ook de wielen op stonden.
Dus een vierkant voor de middenbok of zijpikkel,een brede U-strook van voor tot achter waar je de wielen op rijd.
Dit alles aan elkaar,een geheel dus.
Het lijkt misschien stabieler,en kan ook voor moto zonder middenbok.
REMINGTON

Bericht door REMINGTON »

Ik heb me er één gekocht bij Hein Gericke in St-niklaas :!:
Zeer goed hoor :!:
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

Kijk eens naar de online folder van "van Cranenbroek" => http://www.vancranenbroek.com, meer bepaald midden op pagina 2. Daar vind je een hydraulische motorlift met een hefvermogen tot 680 kg aan 49 EUR :D :wink: :D

Ik heb daar een half jaartje geleden dezelfde motorlift gekocht om makkelijker mijn 1200 RT te kunnen poetsen/onderhouden. Met de bijgeleverde staaf kan je de opgebokte motor naar de gewenste locatie en in de ideale positie plaatsen.

Voor de bijzonder geïnteresseerden:
Mijn handige vader vond dat de motor(blok) toch niet al te stabiel op de motorlift stond dus na enig denk- en laswerk heeft hij een praktische, demonteerbare bodemplaat gemaakt.
We zijn ons nog van geen schade bewust en op zich werkt het prima want de plaat wordt aan de motorblok vastgemaakt.

Een op de plaat gelaste pin wordt onderaan in een opening in de motorblok geschoven, dan wordt de plaat onderaan tegen de uitlaat aan de motorblok geklapt. Een op de plaat gekleefde rubber vermijdt schade aan de uitlaat ... en zorgt voor stabiliteit van de motor. Tenslotte worden 2 bouten in de motorblok geschroefd. De plaat is ook op maat van de motorlift gemaakt waardoor de motor erg stevig op de lift staat. Maar we zijn nog een makkelijke, betrouwbare bevestiging op de motorlift aan het bedenken.

:wink:
MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

Als je zelf een motorlift wil (laten) bouwen moet je HIER maar een een kijkje nemen
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

MCC-RT schreef:Kijk eens naar de online folder van "van Cranenbroek" => http://www.vancranenbroek.com, meer bepaald midden op pagina 2. Daar vind je een hydraulische motorlift met een hefvermogen tot 680 kg aan 49 EUR :D :wink: :D
Staat ook in de nieuwe Makro folder voor € 20 meer, maar als je ver moet rijden (Opglabbeek of Reusel NL) is dat mss interessanter :idea:
Rikke

Re: Steun voor moto op te zetten

Bericht door Rikke »

REMINGTON schreef:Ik heb ooit eens bij iemand met een GS,een steun gezien waar je de moto op zet en dan de moto zonder problemen kan draaien en eventuweel in een klein hoekje kan duwen .
Weet er iemand op het forum waar ik zo iets kan kopen :!:
Rikke schreef:Ik heb zelf ook een GS (nu een 1200, de vorige was een 1150) en los dit zo op: zet je moto op de middenbok op een dunne houten plaat (50 x 50 cm, niet te dik, anders moeilijk om je beestje van 250kg op zijn bok te krijgen) en draai hem vervolgens ter plaatse rond met als steunpunt één van de twee poten van de middenbok ("trek" lateraal aan het passagiershandvat achteraan en duw naar onder om het voorwiel los te krijgen als er geen koffers aanhangen). Houten plaat dient om beschadigingen aan de vloer te voorkomen. Veel succes, Rikke :wink: .
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Makro Deurne ene gezien ter hoogte van sanitair. Ook gereedschaprolwagen. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie