Motor omzetten naar 35kW
Moderator: GVN
Motor omzetten naar 35kW
Heeft er iemand een idee wat het inhoudt om een motor met een vermogen van > 35kW om te zetten naar een moto waar een 35kW motorijbewijs gehaald kan worden?
Technisch gezien lijkt mij dat niet echt moeilijk maar hoe zit het met de administratie en de verzekering?
Een collega van mij is op zoek naar een moto en mag omwille van zijn leeftijd maar een 35kW rijbewijs afleggen.
Het aanbod aan 25kW motoren is relatief groot maar hij verkiest dus een model van 35kW omdat dit dichter bij de limiet van het rijbewijs ligt. Hij heeft nu een F650GS gevonden die in zijn budget ligt maar die zou volgens de papieren 36,5 of 37 kW hebben.
De vraag is nu of het de moeite is (en of het mogelijk is) om die om te zetten naar 35kW.
Technisch gezien lijkt mij dat niet echt moeilijk maar hoe zit het met de administratie en de verzekering?
Een collega van mij is op zoek naar een moto en mag omwille van zijn leeftijd maar een 35kW rijbewijs afleggen.
Het aanbod aan 25kW motoren is relatief groot maar hij verkiest dus een model van 35kW omdat dit dichter bij de limiet van het rijbewijs ligt. Hij heeft nu een F650GS gevonden die in zijn budget ligt maar die zou volgens de papieren 36,5 of 37 kW hebben.
De vraag is nu of het de moeite is (en of het mogelijk is) om die om te zetten naar 35kW.
-
YOwan
Re: Motor omzetten naar 35kW
Is volgens mij NIET mogelijk...
Een bromfiets naar motorfiets zetten gaat, omgekeerd niet ! Veronderstel dus ook dat je een motorfiets niet naar lager vermogen kan overzetten (op papier)
Een bromfiets naar motorfiets zetten gaat, omgekeerd niet ! Veronderstel dus ook dat je een motorfiets niet naar lager vermogen kan overzetten (op papier)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Neem 'ns contact met gg motoren uit Lichtaart; hij heeft een manier die door de FOD wordt toegestaan (dacht ik toch)
Nope, dat zou iets zijn met uitvoer na D, daar laten ombouwen en herkeuren, terug invoeren naar B. Een andere manier van omzetten is er niet denk ik.Senpuppy schreef:Neem 'ns contact met gg motoren uit Lichtaart; hij heeft een manier die door de FOD wordt toegestaan (dacht ik toch)
Die stuntman uit Lichtaart doet nog steeds alsof hij de enige is die zogezegd toestemming heeft van FOD om moto's naar 35KW te brengen. Maar laat u niet vangen, hij past gewoon een aloude truuk toe. Export naar D - herkeuren in D - Import naar B. 
jep, in België is het ONMOGELIJK om een moto op papier een lager vermogen te geven....
ni verder zoeken, menigeen heeft dat al gedaan voor u, niemand kan dat in orde brengen!! ( tenzij export ed...)
ni verder zoeken, menigeen heeft dat al gedaan voor u, niemand kan dat in orde brengen!! ( tenzij export ed...)
I like my bike!!
-
Bart Vercaemer
En inderdaad, die laatste f650gs'en hadden 37kW.
Ik heb er eentje gehad. Ik moèst een gewoon, vol A rijbewijs hebben om ermee te mogen rijden.
Maar mijn rijexamen doen met dat ding, dat mocht dan weer niet. Want de wetgever heeft bepaald dat men voor alles boven de 35kW een vol A-rijbewijs nodig heeft, maar diezelfde wetgever heeft ook bepaald dat voor het afleggen van het rijexamen voor een vol A-rijbewijs, een motor moet gebruikt worden van minimum 40kW... Begrijpe wie begrijpen kan...
Ik heb er eentje gehad. Ik moèst een gewoon, vol A rijbewijs hebben om ermee te mogen rijden.
Maar mijn rijexamen doen met dat ding, dat mocht dan weer niet. Want de wetgever heeft bepaald dat men voor alles boven de 35kW een vol A-rijbewijs nodig heeft, maar diezelfde wetgever heeft ook bepaald dat voor het afleggen van het rijexamen voor een vol A-rijbewijs, een motor moet gebruikt worden van minimum 40kW... Begrijpe wie begrijpen kan...
R 1200 GS (2006)
-
Flat Twin Power
Geldklopperij.Bart Vercaemer schreef:En inderdaad, die laatste f650gs'en hadden 37kW.
-
RopaS
Hoe zet ik een bromfiets naar motorfiets?
Ik heb een Zundapp 49cc van 1971( 517-21 liste O en nog volledig origineel met gelijkvormigheidsattest) die meer dan 45 km/u loopt en zou die wel als motor willen inschrijven.
Ben benieuwd ?
Groet,
Marc L.
Ik heb een Zundapp 49cc van 1971( 517-21 liste O en nog volledig origineel met gelijkvormigheidsattest) die meer dan 45 km/u loopt en zou die wel als motor willen inschrijven.
Ben benieuwd ?
Groet,
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
-
Flat Twin Power
Daar moet je je niet van aantrekken. Het KB van de technische eisen voor bromfietsen is pas verschenen in 1974. Alle voor 1974 gebouwde bromfietsen moeten enkel voldoen aan de artikelen nopens geluid, remmen en verlichting van dit KB. Dus uw brommer rijdt perfect wettelijk sneller dan 45 per uur. Om die reden zijn bijvoorbeeld oude Dax brommers zo populair bij het jonge volkje want daarmee kunnen ze perfect sneller dan 45 rijden daar waar hun vriendjes op hun chinese namaak brol maar 45 mogen rijden.RopaS schreef:Hoe zet ik een bromfiets naar motorfiets?
Ben benieuwd ?
Groet,
Marc L.
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja? Ik zie het verband niet.Flat Twin Power schreef:Geldklopperij.Bart Vercaemer schreef:En inderdaad, die laatste f650gs'en hadden 37kW.