Hollanders, een nieuwe sport ??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Relax

Bericht door Relax »

Danny schreef:Ik deed tot voor kort iedere week Belgie -> A'dam en dan verder richting Weesp via de Bijlmer en ik moet zeggen heb daar nooit enige last van gehad, toch geen systematische herhaling van de hier boven aangehaalde feiten... enkele slaapkoppen vind je hier ook, ik heb meer last van Luxemburgers want die doen gegarandeerd de deur toe...
die chauffeurs met witte volkswagenbuskes en een paar blauw of rode strepen die hebben zelfs nog meer pretentie die rijden in uwe weg en laten u dan ook nog stoppen :twisted: :wink:
Ni te doen hé, die strandjanetten :evil: :evil:
Ge-eS

Bericht door Ge-eS »

Filerijden = wederzijdsbegrip.

Toch stel ik vast dat heel wat motorrijders weinig defensief rijden in de file. Als je zowel met de auto als de motor rijdt merk je dat sneller.
Als motard weet ik wat ik zelf niet graag heb als ik met de auto rijdt en omgekeerd. Daar denk ik dan aan.
Maar tegenwoordig zijn er wat motorrijders die 'aggressief' rijden.
Je mag tussen een stilstaande file rijden maar je kan dat recht niet afdwingen. Als er een z...kerd je niet wil doorlaten hoeft er toch geen stamp in het portier te volgen.
Trouwens wat ik soms 's morgens op de ring rond Brussel (viaduct Vilvoorde) zie; aan hoge snelheid slalommen tussen de 3 rijstroken!
Dat zal vroeg of laat wel eens zijn tol eisen.
Het zijn dan natuurlijk enkele cowboys die ons weer een slechte naam geven he.

Daarom wederzijds begrip!
Auto gaat opzij...knik of handje omhoog. Been uitsteken wordt niet altijd verstaan door automobilisten.
ex 2-Valver
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Daarom wederzijds begrip!
Is een grote waarheid, maar men moet ook willen leren van z'n fouten :wink:
Auto gaat opzij...knik of handje omhoog. Been uitsteken wordt niet altijd verstaan door automobilisten.
OK, maar als ik da met m'n rechterhand doe, dan gaan er nog straffe stoten gebeuren :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ge-eS schreef:Been uitsteken wordt niet altijd verstaan door automobilisten.
Idd, doet me denken aan een voorval een paar maand geleden. Op de afrit naar Zaventem steek ik een collega voorbij en steek mijn been uit om dag te zeggen. ...eenmaal op het werk dacht die dat ik 'van de moto aan het vallen was'. :lol: :lol: :lol:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Relax

Bericht door Relax »

"Erafgewaaid" zou in jouw geval iets plausibelers zijn, nee?
Harald

Bericht door Harald »

Dat been uitsteken :roll:
Ik begrijp die absurde beweging niet, brengt je enkel uit balans.
Gewoon gas erop en weg :lol:
Stel je voor dat elke automobilist zijne kop door zijn venster steekt telkens ik er hem door laat op een kruispunt ( vb voorrang van rechts) :roll:
't zou nogal een zicht zijn hé :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Een tijdje geleden werden er op redelijk grote schaal flyers verspreid met een boodschap aan zowel automobilisten als motorrijders. Het ging over wederzijds respect e.d.

In het item "automobilisten" stond een passage waarbij werd aangegeven dat motorrijders wel eens hun rechterbeen kunnen uitsteken als bedankje wanneer de automobilist naar rechts uitwijkt en de moto vrije doorgang verleent op het eigen rijvak.

Ik ondervind dagelijks dat die folder toch wel meer en meer effect krijgt en dus blijf ik ook "bedanken" met een uitgestrekt rechterbeen.

Het is zoiets als tegemoetkomende motorrijders groeten, je doet het altijd of je doet het niet. Ik doe het in ieder geval, zelfs bij Harleyrijders die vergroeid zijn met hun stuur :roll:
R1150RT 10/2004
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Laat m even toe te zeggen dat het rijden tussen de file ook in Belgiê nog steeds verboden is. Het wordt wel getollereerd in zoverre het snelheidsverschil niet te groot is. Zo kan het nog steeds niet dat het verkeer rond de 100 rijdt en jijzelf er tussenvliegt tegen bvb 120. Nu als de file stapvoets of zo rond de 30 à 40 rijdt en jij komt er iets sneller tussen is er geen probleem.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Relax

Bericht door Relax »

Aan 120 en meer ga ik er nooit tussen. Dan huldig ik het principe van de reuzeslalom.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

De reuzeslalom :twisted: , het fenomeen krijgt eindelijk het juiste woord :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie