Hallo ,
Heb nu sinds een maand of 2 de R1200RT LC , rijdt fantastisch , alleen nog veeeeeel te weinig tijd gehad om te rijden , 1000km onderhoud volgende week
Nu mijn vraag , is het aan te raden om valbeugels te plaatsen ? Net zoals iedereen val ik liever niet , maar ik blijf maar van die onheilspellende berichten vinden over beschadigde kleppendeksels waar ik een beetje nerveus van wordt.. mijn vorige fiets was een F800ST die helaas een paar keer neer is gegaan , maar buiten wat schrammetjes eigenlijk nooit problemen gehad . Dus ... plaatsen of niet en zo ja origineel BMW of alternatief ? Ik hoor het graag van jullie
Als je hem 1 keer moet neerleggen heb je de prijs van de valbeugels al terug gewonnen. Ik heb er van Wunderlich op de GT staan. Ik heb hem 1 keer moeten platleggen. Vergeten de zijstandaard uit te zetten omdat mijn dochter iets vroeg net toen we wilden afstappen.
De motor had geen schrammetje en van de beugel was een klein lik je verf af. Ik ben dus voorstander.
Mijn RT is al 10 jaar oud en ook al 10-tal keer plat gegaan.
Meestal bij stilstand en 1 maal aan +/- 50 Km/hr.
Zo goed als geen schade, dank zij....
Ik ben dus ook voorstander.
Welk type of merk zal niet veel uit maken.
Persoonlijke voorkeur naar vorm en kostprijs zullen de bepalende factoren zijn.
Als je jouw vorige al een paar keer hebt moeten neerleggen, dan snap ik niet dat je dit nog vraagt, en zeker bij een boxer.
Erop zetten die valbeugels.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Hou er rekening mee dat op een RT kleppendeksel beschermers al meer dan genoeg "assistance" brengen als je gewoon eens valt of hem omlegt met een misstapje...
een kapot kleppendeksel is ook 't einde van de wereld niet!
van deze beschermers heb ik al meermaals de resultaten gezien en aan flinke snelheid, sterke dingen, de beugels waren gewoon ribbedebie en hingen achter de cilinder... http://www.wunderlich.de/shop/de/sicher ... pad-6.html
Als ik bij Wunderlich kijk zie ik 2 opties :
- Pakket 459,- (beugels motor en koffers)
- Pakket 679,- (voorgaande en bescherming windscherm)
Welke nemen en welke kleur (motor is mat grijs)
En kan iemand met 2 linkerhanden dit plaatsen of laat ik dat best door de dealer doen?
Mij is het onlangs gelukt om valbeugels te monteren met twee linkerhanden én een (zeer) pijnlijke rug vanwege hernia. Dat was weliswaar op een R1150GSA ipv op een R1200GS LC, maar dat mag allicht het grote verschil niet maken. Dus met gewoon twee linkerhanden maar verder in prima gezondheid moet het jou ook lukken. Als je portemonnee je lief is - of althans de inhoud ervan - zou ik hoedanook niet langs de dealer passeren. Dan zoek je beter een vrijwilliger met twee rechterhanden.
Naast de valbeugels plaats je best ook de cylinderbeschermers, want de valbeugels, zijn uit eigen ervaring, onvoldoende als je moto onder je wegschuift.
de wunderlich beugels heb ik zelf geplaatst op mijn GS lc. ( boven en onder)
Is niet zo moeilijk, als je wil scan ik de montage instructies en bezorg ik je die via pm dan kan je zelf oordelen.
greetz
John
Who is General Failure and why is he reading my drive c:/ ?
ik heb ze er van de week op gezet. Was wel op een RT1200. Er staat wel behoorlijk wat spanning op de valbaren-set bij montage, soms is wat wringen en duwen wel nodig. 1 bevestiging kreeg ik niet voor mekaar, is aan de linkerkant boven de cylinderkop, een klein vijsje. Heb dit dan zo gelaten, op deze bevestiging zou anders teveel spanning komen te staan denk ik. Voor de rest blijkt toch alles goed vast te staan en kan ik niets bewegen of horen rammelen ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Als je een r1200rt laat omvallen, valt hij dan ook op de zijkappen/spiegels of vangen de cilinders alles op? Morgen of ten laatste overmorgen mag ik eindelijk mijn nieuwe r1200rt bij de dealer afhalen. Cilinderbeschermers zitten er normaal al op, was overeenkomen bij aankoop dat ik die kreeg. Is dit voldoende, of toch nog investeren in valbeugels ook?
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's