Reactie op het schrijven van BMW

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Vandaag een brief in de bus i.v.m.
"Het I-ABS systeem van uw BMW moto R1150RT met chassisnummer ..........." enz. enz.
Een bijlage voor in de handleiding en een gratis controle bij een dealer :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
amateurke

Bericht door amateurke »

vandaag ook de brief van BMW gekregen :evil: , met een gratis addendum voor in t boekske bij te voegen :twisted: en gratis nazicht bij elke dealer. :mrgreen:
Rap is anders.
Wanneer kregen de eersten onder jullie die brief...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Harald

Bericht door Harald »

amateurke schreef:vandaag ook de brief van BMW gekregen :evil: , met een gratis addendum voor in t boekske bij te voegen :twisted: en gratis nazicht bij elke dealer. :mrgreen:
Rap is anders.
Wanneer kregen de eersten onder jullie die brief...
Idem voor mij , ook vandaag gekregen.

Nu ééns benieuwd of ik dat ook ga krijgen voor mijn RT/p

Verder stel ik mij de vraag of er dan geen verschil zit tussen de verschillenede remsysteme " full intergral dcbs enz.....) :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
de Ron

Bericht door de Ron »

heb op 20.10.05 ook de brief gekregen. Ik hang na het plaatsen in de garage er altijd een Optimate III aan, moto start altijd en batterij is altijd in goede conditie. Ga van de winter wel eens langs de dealer om alles te laten nazien en uitlezen, dan heeft hij wat minder te doen en kan ik er misschien op wachten ...
Heb tot nu toe nog geen problemen gehad met abs, doch vind het alleen een nadeel dat je op een grindweg zo goed als geen rem hebt, de abs grijpt dan in en in plaats van de remmen blijf je naar beneden rijden ... lastig als er al iemand voor je stilstaat ! Ook schiet de moto altijd over de asfalthobbels voor een verkeerslicht, iets om ook rekening mee te houden, je staat toch telkens wat verder stil dan je zou willen.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
duveltje4

Bericht door duveltje4 »

Ik heb vorig jaar in England 4000km gereden in 7 dagen, dus aan de km's zal het toch niet liggen denk ik... ik heb daar ook één keer een bocht rechtdoor genomen uit veiligeidsoverwegingen, gewoon geen remmen meer. en dat was zeker niet tijdens een opleiding...
Nolle

Bericht door Nolle »

vraagje : ik heb me laten vertellen dat een "gel" batterij daar minder gevoelig zou aan zijn....klopt dit ?
mijn RT 1150 is van de 10de maand 2004 , is deze al uitgerust met zo'n "gel" batterij ?
en ook ik heb deze week zo'n brief ontvangen.
vr gr,
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Arnold, de mijne is van september 2004 en die heeft een Gel-batterij, dus de uwe ook wel vermoed ik. :)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Nolle

Bericht door Nolle »

Vanguard schreef:Arnold, de mijne is van september 2004 en die heeft een Gel-batterij, dus de uwe ook wel vermoed ik. :)
oké bedankt maar klopt het effectief dat die beter zou zijn ?
vr gr,
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Gelbatterijen zijn handiger in die zin dat je niet meer naar de vloeistofniveaus van de cellen hoeft te kijken en al dan niet bij te vullen.
Voor de rest zijn ze even onderhoudsgevoelig dan gewone batterijen: als er een paar maanden niet gereden wordt moeten ze evengoed aan een lader.
Ook kwalitatief en betreffende levensduur zie ik geen verschillen tegenover de gewone natte batterij. Heb van beide types al exemplaren gehad die het maar 4-5 jaar uithouden, net zogoed als er zijn die het 7 jaar uitgehouden hebben.
Nil volentibus arduum
toerbaard

Bericht door toerbaard »

Kreeg donderdag ook zo'n brief in de bus.
Vrijdag langs geweest bij Meeussen motoren in Meerhout,
mag morgen binnen voor de gratis controle,
heel vriendelijke mens en onthaal
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Pvde schreef:Yep,
Vandaag een brief in de bus i.v.m.
"Het I-ABS systeem van uw BMW moto R1150RT met chassisnummer ..........." enz. enz.
Een bijlage voor in de handleiding en een gratis controle bij een dealer :?:
Houdoe
Yep,
Vandaag bij mijn garagist langsgeweest, controle van ABS was OK.
Dus geen problemen bij mijne beemer.
Er zouden 8000 beemers teruggeroepen zijn voor controle I-ABS.
Het duurde ongeveer een half uurtje en met een goed taske koffie en een leuk babbeltje erbij was het zo gebeurd.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie