Water via injectoren opening motorblok K100 RS
Moderator: GVN
Water via injectoren opening motorblok K100 RS
Motorblok volledig gedemonteerd van frame. Injectoren gedemonteerd van motorblok. Staat nu volledig naakt het motorblok. Heeft een nachte buitengestaan motorblok maar foutje gemaakt. Regenbui heeft er voor gezorgd dat via de openingen waar de injectoren bevestigd zijn water is ingekomen. Alles met luchtdruk eruit geperst. Motorblok volledig nu stuk of hoef ik me geen zorgen te maken? Graag feedback
-
Re: Water via injectoren opening motorblok K100 RS

Als je gewoon lucht door de inlaat hebt gestoken heb je net al het water in het blok geblazen, niet? Langs waar zou je het er dan wel uitgeblazen hebben? Bougiegat?
Zat er nog oude in het blok of droog?
oude olie eruit en goedkope olie erin en spoelen, (als de boel gedemonteerd is uit het frame is dat een beetje moeilijk natuurlijk, maar het is beter dan niets doen) in ieder geval direct iets doen, want water in een blok is nooit gezond.
Er is wel een verschil tussen water binnenpakken met draaiende motor (water compresseerd niet dus blaas je je blok op) en water in het blok als het niet draait.
Met de enduro's had je regelmatig wel eens een blok dat kopje onder ging, werkwijze toen was bougie eruit en kicken om te purgeren, en eens thuis direct olie aflaten
Trouwens wat deed dat blok buiten? Beetje frisse neus halen?

Blokje mooi binnenleggen, als je geen plaats hebt om te sleutelen, niet aan beginnen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hé Dirk,
Het water is binnengekomen via de openingen van de injectoren en heb een slang in de " zwart " openingen gestoken en met perslucht zoveel mogelijk uitgeblazen, motorblok is volledig van frame en grotendeels gedemonteerd. Koelvloeistof en motorolie is er al uit. Staat nu lekker droog binnen. Wat moet ik volgens jou doen om er voor te zorgen dat motorblok niet stuk zal worden? Denk je dat er nog resterend water erin zal zitten en indien ja hoe kan ik dit verwijderen uit het blok.
Het water is binnengekomen via de openingen van de injectoren en heb een slang in de " zwart " openingen gestoken en met perslucht zoveel mogelijk uitgeblazen, motorblok is volledig van frame en grotendeels gedemonteerd. Koelvloeistof en motorolie is er al uit. Staat nu lekker droog binnen. Wat moet ik volgens jou doen om er voor te zorgen dat motorblok niet stuk zal worden? Denk je dat er nog resterend water erin zal zitten en indien ja hoe kan ik dit verwijderen uit het blok.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dirk,
Kan je wel vertellen doordat ik beperkte vrije tijd heb om aan mijn café racer project te werken, dat ik zolang mogelijk de motorolie heb laten zitten in het blok. Met andere woorden heb na de regenbui en na het verwijderen van het water met perslucht de motorolie afgelaten via de plug onderaan. Dit eventjes ter info. Hopelijk door dit domme voorval valt men project niet in het "water". Alle hulp is welkom als het nog te redden valt.
Kan je wel vertellen doordat ik beperkte vrije tijd heb om aan mijn café racer project te werken, dat ik zolang mogelijk de motorolie heb laten zitten in het blok. Met andere woorden heb na de regenbui en na het verwijderen van het water met perslucht de motorolie afgelaten via de plug onderaan. Dit eventjes ter info. Hopelijk door dit domme voorval valt men project niet in het "water". Alle hulp is welkom als het nog te redden valt.
-
- Contacteer:
Ik denk zo vlug mogelijk wat olie via de bougiegaten in de cilinders spuitenz odat deze vettig worden en er geen oxydatie optreed.
Dan de cilinders wat draaien zodat de olie goed aan de cilinderwanden hangt.
Dan de cilinders wat draaien zodat de olie goed aan de cilinderwanden hangt.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
Zoals Panneman zegt, zo snel mogelijk olie in de cilinders gieten en blok ronddraaien, het water staat boven de piston in de cilinder, dit moet er zo snel mogelijk uit, want zal roest veroorzaken. Dus olie via inlaat en bougiegat inspuiten en via de krukas bout de krukas ronddaaien. Vervolgens carterpan losmaken en beide deksels + van blok (kleppendeksel en rechts deksel).Vervolgens steek je goedkope olie in het blok en weer krukas ronddraaien en voor je het in gebruik neemt laat je het blok een 15 tal minuten op die olie draaien, aflaten en terug herhalen met verse olie, dan pas goede olie erop doen.
hopelijk is er dan geen schade.
hopelijk is er dan geen schade.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
zo rap oxyderen die aangeslagen zuigers niet, spuit er wat vettigheid in, bij voorkeur olie en blaas dat effe in 't rond met perslucht...
We gaan dat eens doen, bedankt voor de info mannen