wat heb je vandaag aan uw moto gedaan

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
klapzoen

Re: wat heb je vandaag aan uw moto gedaan

Bericht door klapzoen »

..

Aan de mensen met ervaring;

1/ Ik heb mijn R1200 GSA LC 2015 (nieuw aangekocht) nu een goeie 2 maand en zie bij het wassen (koud water en dreft) dat verschillende boutjes en moertjes beginnen wit uit te slaan (vorm van corrosie?), wat valt hier aan te doen?
Er is niet gereden in de periodes van sneeuw en ijs, dus zal het daar niet aan liggen volgens mij....

2/ Nog een 200 km te gaan voor het onderhoud van 5000km, kan of wil er iemand zeggen wat hij daar voor betaalde en wat er zoal moet nagezien en vervangen worden?

3/ Bij het remmen hoor ik een soort stroef geluid van de remmen, heeft er iemand weet van problemen of mogelijke problemen met de remmen van dit type motor?

Met dank bij voorbaat aan de mensen die de tijd willen nemen om dit te lezen maar vooral diegenen die een antwoord hebben op deze vraag, door ervaringen of dergelijke....

MVG,

..
Harald

Bericht door Harald »

Als je Dreft gebruikt op de carrosserie van uwe moto, gaat die na een tijd mat worden.
Wie niet meer juist waarom of hoe, maar stond hier een eewigheid geleden ook is als Tip.

Soit, mijn dienstpaard vandaag ook is terug mooi wit gezet en alles opgeblonken. :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
klapzoen

Bericht door klapzoen »

..

Bedankt voor je antwoord Harald, dacht dat ik het goed deed en zie, niet dus...... en wat gebruik je dan wel voor je dienstpaard als ik vragen mag?
NIet alleen goede smaak voor babes maar ook technisch onderlegd :wink:

..
ArEs

Bericht door ArEs »

p@rick schreef:
ArEs schreef:Het dimlicht vooraan vervangen van mijn RT ... Ik las al dat dit een berucht werkje was... Klopt dus als een bus, wat een klotejob'ke. Enfin na 2 uur foefelen zat ze er toch in :D
Ik gebruikte vroeger bij de RT een bijgesneden kurkenstop die ik achterop de lamp stak om de lamp alzo op z'n plaats te houden/drukken, zodat mijn lompe vingers niet in de weg zaten als ik die veer terug moest vasthaken.

Thx voor de tip! De RT is veranderd van eigenaar, ik ga een GSA kopen.... Elk excuus is goed zeker :-P
R1200GSA LC
jakke

Bericht door jakke »

klapzoen schreef: 2/ Nog een 200 km te gaan voor het onderhoud van 5000km, kan of wil er iemand zeggen wat hij daar voor betaalde en wat er zoal moet nagezien en vervangen worden?
:oops: ik had iets langer gewacht om service te laten doen en toen liet men mij de keuze om ineens de Cardan olie te vervangen of niet.
Dat zou een tijdje later dan toch moeten gebeuren. Dat is er dan maar ineens bij gedaan. plus dan het normale onderhoud kwam het op een 320 Euro (kan ook 360 geweest zijn,btw incl) bij BMW dealer. Men had er bij gezegd dat de motor ook iets soepeler zou draaien, na dit onderhoud. Dat was zeker niet gelogen. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
tischke

Bericht door tischke »

Boutjes op de mijne hier en daar ook wat wit, ik heb hem net 1 jaar en 25000 km, een drupje wd 40 helpt.
Onderhoud doe ik om de 10000 km. Beurt 10 000 km was 173 euro, beurt 20000 km 363 eurokes
Harald

Bericht door Harald »

@ klapzoen, ik gebruik altijd autoshampoo.
Koop je in elke auto zaak of bij de doe het zelf zaak.
Daar zitten bepaalde bestanden in, dewelke de lak niet aantasten maar beschermen.
In tegenstelling tot ( Dreft en andere detergenten ) die dienen om zaken zoals olie en vet af te breken. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
klapzoen

Bericht door klapzoen »

..

Zo bekeken is het inderdaad uit den boze om dreft of dergelijke te gebruiken, bedankt voor uw reactie!
De andere mensen die ondertussen reageerden ook bedankt voor jullie reactie, tof

..
alfa

Bericht door alfa »

klapzoen schreef:..

Zo bekeken is het inderdaad uit den boze om dreft of dergelijke te gebruiken, bedankt voor uw reactie!
De andere mensen die ondertussen reageerden ook bedankt voor jullie reactie, tof

..
Even tussendoor voor huishoudproducten altijd PH neutraal nemen.
Jaren het melkmeisje gebruikt en 2 tal jaar mildeen vloeibare toiletzeep van ALDI.
Deze laatste komt het vuil er toch iets beter af en den alfa ( niet ikke maar mijne auto) blinkt er ook mooi mee.
BMW R1100R zonder KFR
stefke2

Bericht door stefke2 »

gisteren eigenlijk;
een nieuwe voorband laten leggen. en terwijl we toch bezig waren ook de balhoofdlagers vervangen, vorkolie vervangen, andere remschijven gestoken + nieuwe blokken en gelijk ook een electrisch probleem onder het dashbord opgelost + een nieuw lampje voor de benzinemeter gestoken... :mrgreen:
J@n

Bericht door J@n »

..
Mijn vroegere buurman, doctor in de scheikunde bij P&G, wast al jaren zijn auto's met Dreft afwasmiddel... ... ... :-)
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

nieuwe batterij in den blauwe gestoken
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
roadster

Bericht door roadster »

stefke2 schreef:gisteren eigenlijk;
een nieuwe voorband laten leggen. en terwijl we toch bezig waren ook de balhoofdlagers vervangen, vorkolie vervangen, andere remschijven gestoken + nieuwe blokken en gelijk ook een electrisch probleem onder het dashbord opgelost + een nieuw lampje voor de benzinemeter gestoken... :mrgreen:
How zekers...
Uw restwaarde is ineens verdubbeld...
:mrgreen:
R1200GS LC
Droozy

Bericht door Droozy »

Patsen, nu is den blauwen voor jaaaren in topconditie :thumbright:
R100RS/R100R Mystic
jakke

Bericht door jakke »

J@n schreef:

..
Mijn vroegere buurman, doctor in de scheikunde bij P&G, wast al jaren zijn auto's met Dreft afwasmiddel... ... ... :-)
Jaren geleden ging ik regelmatig langs de Car Wash, daar had je na een tijd pas echt last van doffe lak.
Nadien ben in begonnen met "was hem zelf" en met Dreft. Lak is sindsdien nog niet doffer geworden.
En een pak goedkoper dan die zogenaamde Auto Wasmiddelen. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

Joat droozy de K stoat geried veur zondag de K toer
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
ytrez

Bericht door ytrez »

1000km nazicht laten doen voor de R1200RT LC
Inrijcontrole 41,20,-
Oliefilter 15,09,-
Afdichtring 0,47,-
Olie 5W40 52,88,-
Milieubijdrage olie 1,50,-
Olie 75W90 bos pont 4,27,-
Afdichtring 0,47
Totaal 115,88,-

Vrijzetten vermogen :grin: 36,05,-
Klein materiaal 2,07
Alles bij mekaar + btw 186,34,-

Viel me best nog mee eigenlijk :mrgreen:
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

vandaag toch ring vast laten lassen en uitlaat eens gepoetst en terug geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Vandaag mijne R 1200 RT nog eens van t,stal gehaald,en samen met
mijne maat naar de Harley dealer geweest in Roeselare(ikke met de RT,
hij met mijne Harley)om ,m binnen te doen voor een sevicebeurt op
102.000 km,2 nieuwe banden er op,en mischien een nieuwe riem erop,
het is nog altijd de eerste die er nu opligt,om dan in Juni naar de
European HOG Rally te rijden in Jerez de la Frontera(heen en terug
zo,n 5.000 km).
Salu.
Chris.
alfa

Bericht door alfa »

Vandaag mijn batterij uitgelezen naar Ah verlies met auto/motor batterijlader ( dagen stil gestaan) resultaat 3 Ah verlies op 7 dagen.
Nadien gecheckt op Ah opslagverlies , en blijkt batterij nog in goede conditie te zijn .
Batterij werd in winter elke 3 weken volledig opgeladen met batterijlader.
Batterij van fjr 1300 gecheckt die heel de winter aan druppellader hing (2jaar oud) heeft 25 % verlies.
Hoe dat komt kan je bevragen via Pb
BMW R1100R zonder KFR
st1100

wat heb je vandaag aan uw moto gedaan

Bericht door st1100 »

Met welk toestel meet jij jouw accu opslagcapaciteit ? Want dat is niet zo'n simpele meting en je trekt hieruit conclusies , dus de juistheid is toch wel van belang.
Verder kloppen uw conclusies helemaal niet , want je meet enkel nu wat er aan de hand is maar je hebt geen idee van de toestand VOOR de winter , voor het zelfde geld is de batterij van uw fjr nu beter dan voor de winter , door het werk van een intelligente druppellader (laden/onlaadproces werkt sulfatatie weg)
Om de paar weken opladen kan zeer zeker ook , alleen als je het vergeet is uw capaciteitsverlies groter veel veel groter , dan na een winter druppellader. Het capaciteitsverlies veroorzaakt door een druppellader is namelijk klein.

En by the way , de cellen van een batterij staan in serie , een laadstroom kan enkel door alle cellen vloeien .
alfa

Bericht door alfa »

st1100 schreef:
En by the way , de cellen van een batterij staan in serie , een laadstroom kan enkel door alle cellen vloeien .
Meet T° van eerst cel aan + kant en meet een cel in midden bij werking van druppellader.
Is verschillend en dat zal de levensduur van batterij verminderen.
Bij een oplading van batterijlader is T° van cellen evenveel en geeft een stabiele werking van batterij .
Druppellader is en oplossing voor mensen die geen tijd of van gemak houden maar is niet de beste oplossing.
Met batterijlader werken vergt wel een strikte naleving of batterij zal ook sneuvelen maar is de beste om batterij in conditie te houden.
BMW R1100R zonder KFR
st1100

Bericht door st1100 »

Ok , we blijven rond de pot draaien. Nog eens met welk fancy apparaat meet jij de opslagcapaciteit van uw accu.

De moeite om de temperatuur te meten , van die batterij bij het gebruik van een druppellader , kan je jezelf besparen. Want met een laadstroom van 30 milli ampere is die exact de omgevingstemperatuur.
alfa

Bericht door alfa »

st1100 schreef:Ok , we blijven rond de pot draaien. Nog eens met welk fancy apparaat meet jij de opslagcapaciteit van uw accu.
Op werk hebben "fancy" apparatuur genoeg maar om dat zelf uit testen dat batterij Ah opslagverlies heeft kan je gemakkelijk nagaan.
Meestal zijn die batterijen al te ver door en kan je bij volledige geladen batterij maar paar keer starten dan weet je al hoe laat het is.
Batterijen met Ah verlies zal de oplader sneller op links staan en als je dan uw lichten eens opzet en lader springt terug naar midden .
Is batterij al met 25% verminderd.
Laat een batterij(19Ah) praktisch leeg lopen door lichten op te zetten en hang er een batterijlader aan ,
die geeft aan hoeveel Ah/uur die oplaat vb. 4 Ah als die na 2 uur volledig op links staat is batterij om zeep.
dan is de opslag capaciteit van Ah minder dan 10Ah
st1100 schreef: De moeite om de temperatuur te meten , van die batterij bij het gebruik van een druppellader , kan je jezelf besparen. Want met een laadstroom van 30 milli ampere is die exact de omgevingstemperatuur.
Intern kan je dat met keuken gerief niet meten, is een T°meter met 3 cijfers achter de graden.
En daar zit het hem juist in druppellader is te zwak om cellen gelijkmatig op T° te houden.
In het begin is dit nog niet merkbaar , dit krijgt een sneeuwbal effect en cellen gaan elkander tegenwerken en Ah opslagverlies is ingezet.
Ps; Hoe komt het dat u nu wel normaal communiceert?
BMW R1100R zonder KFR
st1100

Bericht door st1100 »

Als jij beweert dat een autolader beter is dan een druppellader , dan zeg ik dat dat dikke zever is. Ik kan dat neerschrijven zoals nu , of ik kan dat ludiek zeggen met een fragment van tv , de boodschap blijft hetzelfde.

Ik had in een volgende post eventueel nog kunnen zetten dat een accu nominaal met 1/10 van z'n capaciteit geladen moet worden. Dus als voor een motoaccu die in de grote orde van 10à20 Ah liggen , is dat dus 1 a 2 Ampere maximum laadstroom. Als jij liever een autolader gebruikt die 10 a 20 A leveren , doe je maar , ik doe niet mee. Natuurlijk is de temperatuur in alle cellen gelijk , namelijk overal veel te veel :shock: Maar die kans heb ik niet meer gekregen want je hebt alles weg gedaan :-o

Ik wil altijd bijleren natuurlijk , leg me die methode dan maar eens uit om makkelijk zelf uw Ah opslagverlies te bepalen , en welke apparatuur heb je op uw werk dan wel gebruikt om die te meten. En je hebt de motor tot daar geduwd dan om de capaciteit na drie dagen stilstaan te kunnen bepalen :?:
Plaats reactie