olieverlies

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

olieverlies

Bericht door GSluckie »

Hallo.
Motor : GSA van 2010 met 24000 km.
Groot onderhoud gehad op 18000 km met regeling van de kleppen
Al enkele dagen een druppel olie gevonden op de grond onder de motor.
Vandaag geconstateerd dat de achterzijde van de linker cilinder (schakelzijde) tegen het motorvlok van boven tot beneden vettig is.
Andere zijde staat kurkdroog.
Bij het grote onderhoud zijn de kleppen gesynchroniseerd.
Nu pas (na dik 6000 km) heb ik voor de 1e maal wat olie moeten aanvullen omdat het kijkglaasje slechts 1/4 nog gevuld was.
Ik had graag geweten wat het probleem zou kunnen zijn.
Ook de vermoedelijke duurtijd van een reparatie. Moet de motor koud staan om dit te herstellen?
Bedankt voor elke reactie
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: olieverlies

Bericht door Danny »

pakking bougiegat niet goed, peilglas lek, carterontluchting, kleppendeksel, cylindervoetpakking, cylinder koppakking... ??? 't eerste wat je moet doen is twee bussen remmenreiniger kopen en de cylinder helemaal schoon spuiten... dan een ritje maken en alle 10 km eens stoppen tot je ziet waar er ergens olie verschijnt.
miers
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 nov 2005, 19:32

Re: olieverlies

Bericht door miers »

hey,het olieverlies zal waarschijnlijk komen van de distributieketting-spanner die niet vast genoeg staat

heb dit al enkele malen meegemaakt je kan er moeilijk aan om deze een beetje vaster te zetten ik dacht met een platte ringsleutel

op een scharnier (sleutel van 14) eerst de darm van carterventilatie uitbouwen dan lukt het wel

veel suc6

grt marc
Plaats reactie