Gsa scherm op gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Gsa scherm op gs

Bericht door noek »

Vraagje: past een gsa windscherm op een gs. Zoek er zo een.
Is voor op een gs 1200 van 2009.
Heb je daar geen extra beugel voor nodig?
Alvast bedankt
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door Danny »

ja en ja :mrgreen:
ber1200gs
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2015, 22:18
Woonplaats: Hasselt
Locatie: center of Limburg

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door ber1200gs »

Inderdaad 2xja. Heb het gedaan op mijn 2006 samen met de windgeleiders en dit is echt een wereld van verschil.
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door noek »

Bedankt allen, nu nog een vinden......lijkt moeilijk. Als er iemand op dit forum er een verkoopt,
laat maar weten.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door Den Dirk »

GIVI heeft een vergelijkbaar scherm, 5x goedkoper .... bij RAD te vinden, zonder aanpassingen... :wink:
I like my bike!!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door p@rick »

Den Dirk schreef:GIVI heeft een vergelijkbaar scherm, 5x goedkoper .... bij RAD te vinden, zonder aanpassingen... :wink:
Klopt, Givi heeft een alternatief. Veel goedkoper, van horen zeggen ook doeltreffend, maar mooi kan je ze naar mijn bescheiden mening niet echt noemen. Al kan ik aannemen dat iemand die louter functioneel denkt weinig of geen problemen heeft met deze ruit.
Ik heb eind 2012, begin 2013 ook lang gezocht naar een alternatief voor de standaard GS-ruit. De winddeflectoren links en rechts had ik al, maar de ruit kon en mocht, kortom moést beter. Dan zijn o.a. de vitrine van Wunderlich en het MRA Varioscreen de revue gepasseerd (beiden gelukkig goedkoop op de kop kunnen tikken en nadien zonder verlies kunnen doorverkopen), voordat ik uiteindelijk toch besloot om het dure GSA-scherm te laten monteren. Kost inderdaad een hoop geld, maar vermits ik mijn moto fiscaal inbreng voor woon-werkverkeer kan ik die ruit ook als beroepskost inbrengen en valt mij de uiteindelijke kost – afgerond 1 euro per week bij een afschrijvingsperiode van 5 jaar – bijzonder goed mee. Die prijs heb ik dus graag over voor én een doeltreffende én een mooie ruit op mijn GS.
De oorspronkelijke GS-ruit en de gps-beugel (die ik nadien niet meer nodig had vermits de navigator op de verstevigingsbeugel van de gsa-ruit meereist) heb ik dan nog kunnen verkopen, waardoor ik nog wat extra kon recupereren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Gsa scherm op gs

Bericht door p@rick »

noek schreef:Bedankt allen, nu nog een vinden......lijkt moeilijk. Als er iemand op dit forum er een verkoopt,
laat maar weten.
Een losse GSA-ruit kom je al wel eens tegen, maar je moet dan ook nog eens die beugel hebben en een paar anders bevestigingsmaterialen, en die vind je zelden of nooit apart. Misschien eens informeren bij Bart Frausen (Motorhuis Hasselt, Industrieterrein Kolmen, Alken), die heeft altijd allerlei originele BMW-onderdelen in de aanbieding.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie