Twee weken terug ben ik op het 20.000km onderhoud geweest met met GS.
De dealer wees me erop dat m'n achterband het niet lang meer ging trekken, wegens versleten, tja die Alpen
Vorige vrijdag stoof m'n pa ineens buiten toen ik vertrok, m'n achterband plat... Een mooie nagel.
M'n drukmetertje uit de kast gaan halen, de naald bewoog geeneens. Metertje kapot? Nope, zero druk.
Dan maar met de hand pompen. Tussen vrijdag middag en vandaag, weer haast alle druk weg. Dju, en ik wil deze week twee dagen de Ardennen onveilig maken. Om van (benzine of lucht) pomp naar pomp te rijden had ik geen zin, bovendien is't nog feestdag bovenop.
Dan toch maar een plug steken.
Het ging nog vrij vlot, dankzij wat ik hier al gelezen heb.
Gaatje groot genoeg maken, anders krijg je de plug er ni in, wat ik ook vastgesteld heb na de eerste plug NDK gekregen te hebben.
Alé, hopelijk houdt de plug tot vrijdag, dan gaat de nieuwe slof erop.
Maar nu is m'n herstelkit (van BMW) niet meer compleet. Is dat apart te koop bij de dealer, van anderen heb ik gelezen dat ze bij HG geweest zijn. Zit dat in een doosje of zo? Past dat onder het (GS) zadel?
Merci
GSven
Leuke oefening
Moderator: GVN
En bij mijnen dealer in Wielsbeke. Heb (allez den Danny) ze nodig gehad om die van mij te stoppen in de Schotse vlakten. Zijn 1000 keer beter dan die originele van BMW.Michel schreef:Die bruine zijn afzonderlijk verkrijgbaar bij de betere API-dealerHarald schreef:Den Danny had in Schotland zo van die
bruine wieken bij.
Ik dacht dat die appart te krijgen waren.
En zo'n setje past juist onder het zadel van mijne GS
Stoffel
de schraper en de naald om de koorden erin te proppen en dan een handpompje kopen ipv die patronen want als je eerste herstelling niet ok is dan sta je daar met lege patronen en dan ben je nog geen stap verder...
er zijn voldoende kleine erg handige pompjes in de handel die ergens in passen (onder zadel of tank) BMW heeft er zelfs eentje origineel, ze staken vroeger in de framebuis van een oude boxer
http://www.sierrabmw.bigstep.com/item.j ... ID=1091590
Ik had het geluk om het in de garage te mogen proberen, licht genoeg en lekker droog.
En bovendien een electrische compressor, dus de gasflesjes zijn nog intact.
Vanmorgen nog eens gemeten, 0,1 bar kwijt.
Maar gisteren had ik een digitale meter en vandaag een andere, een analoge. Zal vanavond nog eens meten met de analoge. Als ik niet meer dan 0,1 bar verlies per dag, zal er veel moeten gebeuren om me thuis te houden.
Bedankt voor de nuttige tips voor de wieken.
GSven
En bovendien een electrische compressor, dus de gasflesjes zijn nog intact.
Vanmorgen nog eens gemeten, 0,1 bar kwijt.
Maar gisteren had ik een digitale meter en vandaag een andere, een analoge. Zal vanavond nog eens meten met de analoge. Als ik niet meer dan 0,1 bar verlies per dag, zal er veel moeten gebeuren om me thuis te houden.
Bedankt voor de nuttige tips voor de wieken.
GSven
Bandenreparatie
Motorkledijzaak Hofman in Schoonaarde heeft setjes en apparte wiekskes tegen een redelijke prijs.