Ongeval "had je niet gezien"
Moderator: GVN
-
bochtenpikker
Ongeval "had je niet gezien"
Vorige week op 24 april mijn nieuwe moto gaan ophalen.
Nog niet veel tijd gehad om er mee te rijden, dus combineer ik donderdag jongstleden een bezoek aan een klant in Antwerpen met een mototripje.
Op mijn terugtocht naar huis rij ik door het centrum van Scheldewindeke.
Kom uit een bocht en voor mij rijd een kleine grijze wagen die aan het vertragen is. Ze komt bijna tot stilstand. Ik rem af om te zien wat ze van plan is. Ik kijk in haar spegel om oogcontact te maken. Ik zie een vrouw achter het stuur. Geen richingaanwijzers. Ik steek haar voorbij. Op het moment dat ik die wagen bijna voorbij ben wijkt ze ineens af naar links. Haar wagen raakt de achterkant van mijn moto. Ik zie de wagen op dat moment niet maar voel mijn achterkant onderuit gaan. Ik rol ongeveer 20 meter verder. Mijn (nieuwe) moto komt tot stilstand tegen een gemetste brievenbus.
Ik verga van de pijn maar het eerste wat ik mezelf nog hoor zeggen tegen haar is "uw pinkers stonden NIET aan". De vrouw is zeer verschrokken en geeft toe dat ze "met andere zaken bezig was". Mijn vennoot wordt gebeld en tegen dat die er is hoort hij de vrouw duidelijk zeggen tegen de poltie dat ze niet zeker was of haar richtingaanwijzer aan stond.
Ik word afgevoerd naar het hospital en heb nog geen politie gezien om een verklaring af te leggen. (lang weekend van 1 mei...)
Heb mijn moto nog niet gezien, weet wel via mijn track & trace system dat hij in Lummen bij Touring Wegenhulp staat.
Zelf: schouder in totaal 3x uit de kom geweest, gebroken enkel, knie gekneusd en 3 gebroken ribben.
Straks (is nu zondag) komt mijn verzekeringsagent om morgen in aktie te schieten.
Ben eens benieuwd...
Nog niet veel tijd gehad om er mee te rijden, dus combineer ik donderdag jongstleden een bezoek aan een klant in Antwerpen met een mototripje.
Op mijn terugtocht naar huis rij ik door het centrum van Scheldewindeke.
Kom uit een bocht en voor mij rijd een kleine grijze wagen die aan het vertragen is. Ze komt bijna tot stilstand. Ik rem af om te zien wat ze van plan is. Ik kijk in haar spegel om oogcontact te maken. Ik zie een vrouw achter het stuur. Geen richingaanwijzers. Ik steek haar voorbij. Op het moment dat ik die wagen bijna voorbij ben wijkt ze ineens af naar links. Haar wagen raakt de achterkant van mijn moto. Ik zie de wagen op dat moment niet maar voel mijn achterkant onderuit gaan. Ik rol ongeveer 20 meter verder. Mijn (nieuwe) moto komt tot stilstand tegen een gemetste brievenbus.
Ik verga van de pijn maar het eerste wat ik mezelf nog hoor zeggen tegen haar is "uw pinkers stonden NIET aan". De vrouw is zeer verschrokken en geeft toe dat ze "met andere zaken bezig was". Mijn vennoot wordt gebeld en tegen dat die er is hoort hij de vrouw duidelijk zeggen tegen de poltie dat ze niet zeker was of haar richtingaanwijzer aan stond.
Ik word afgevoerd naar het hospital en heb nog geen politie gezien om een verklaring af te leggen. (lang weekend van 1 mei...)
Heb mijn moto nog niet gezien, weet wel via mijn track & trace system dat hij in Lummen bij Touring Wegenhulp staat.
Zelf: schouder in totaal 3x uit de kom geweest, gebroken enkel, knie gekneusd en 3 gebroken ribben.
Straks (is nu zondag) komt mijn verzekeringsagent om morgen in aktie te schieten.
Ben eens benieuwd...
-
Relax
Re: Ongeval "had je niet gezien"
Succes. Zowel met genezing als met de rest.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Beemerke Beem
Ik wens U een spoedig en volledig herstel toe. Zonder blijvend letsel. De motor is herstelbaar, hopelijk.
-
costerke
Spoedig herstel gewenst. Hopelijk komt het allemaal in orde.
Pinker of gene pinker, U bent achteraan aangereden, dus geen twijfel.
Groeten Rudy.
Pinker of gene pinker, U bent achteraan aangereden, dus geen twijfel.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
weer 'n typisch ongeluk,
normaal moet dat allemaal in orde komen....
je hebt wel allemaal erg pijnlijke zaken voor... pakt maar genoeg pijnstillers!
wel 1 vraagske...hoe kan een schouder 3x uit de kom???... ik weet dat dat enorm pijnlijk is, mijn zoon heeft dat al een aantal malen voorgehad, maar 3x achtereen?
normaal moet dat allemaal in orde komen....
je hebt wel allemaal erg pijnlijke zaken voor... pakt maar genoeg pijnstillers!
wel 1 vraagske...hoe kan een schouder 3x uit de kom???... ik weet dat dat enorm pijnlijk is, mijn zoon heeft dat al een aantal malen voorgehad, maar 3x achtereen?
I like my bike!!
Eerst en vooral een spoedig herstel! De moto komt wel in orde.
Volgens mij ben je ook in recht. Indien men links afslaat moet men het voorbijstekend verkeer laten passeren.
Onlangs was ik ook het slachtoffer van een 'ik had u niet gezien meneer'
Hoewel de schuld overduidelijk was heeft de tegenpartij pas na twee maanden aansprakelijkheid aanvaard...
Ik heb via rechtsbijstand een tweede expert aangesteld en dat blijft duren.
Ongelofelijk maar waar, de twee experten moeten gezamenlijk een bedrag overeenkomen!
Volgens mij ben je ook in recht. Indien men links afslaat moet men het voorbijstekend verkeer laten passeren.
Onlangs was ik ook het slachtoffer van een 'ik had u niet gezien meneer'
Hoewel de schuld overduidelijk was heeft de tegenpartij pas na twee maanden aansprakelijkheid aanvaard...
Ik heb via rechtsbijstand een tweede expert aangesteld en dat blijft duren.
Ongelofelijk maar waar, de twee experten moeten gezamenlijk een bedrag overeenkomen!
Leven is het meervoud van lef...
-
bochtenpikker
@ den dirk:
tijdens het rollen over asfalt: eerste maal
in de ambulance: tweede keer (uitdoen vest)
hospitaal: derde keer (uitdoen trui)
...
Maar da's niks, als de afhandeling maar ok is...
...
Spoedig herstel en welkom in de club....waar iedereen liever geen lidkaart van krijgt ook al is ze gratis....
Hopelijk is de tegenpartij bij een degelijke maatschappij verzekerd anders kan dat nog wat aanslepen..... Moed!!!!
Hopelijk is de tegenpartij bij een degelijke maatschappij verzekerd anders kan dat nog wat aanslepen..... Moed!!!!
-
zoef
Spoedig herstel gewenst
Veel beterschap!
-
YOwan
Sorry Mil, maar ik denk dat je de bal hier serieus misslaat...Mil schreef:Volgens mij ben je ook in recht. Indien men links afslaat moet men het voorbijstekend verkeer laten passeren.
Als iemand links afslaat mag je deze NIET voorbijsteken !
De enige hoop die 'bochtenpikker' heeft, is dat er getuigen zijn die kunnen bevestigen dat de tegenpartij geen pinker gebruikte bij het afslagen, waardoor zij dus een niet te voorzien maneuver uitvoerde.
Anders zou dit wel eens een 'woord tegen woord'-zaak kunnen worden met als eindresultaat elk zijn eigen kosten...
just my two cents...
In alle geval, hopelijk snel weer te been en te baan aan bochtenpikker !...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
aauwauw...ik heb echt compassie met u, maar inderdaad : het is heel belangrijk dat uitgesproken wordt dat de auto in fout was!!!bochtenpikker schreef:@ den dirk:
...
I like my bike!!
-
Man in Black
Spoedig herstel !!
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
John
- Contacteer:
Héél voorzichtig zijn met wat de dokter in zijn rapport schrijft met zulke ongevallen! Heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt in 2009.
Ook de nodige kneuzingen en een aantal gebroken ribben. Maar wat die dokter niet gezien had was dat er een onderste rugwervel geraakt was die me tot de dag van vandaag serieus parten speelt. Zo erg dat ik mijn eigen zaak heb moeten opgeven. De verzekering stuurde me wandelen met 2700 euro, na 5 jaar met advocaten te zijn bezig geweest. Omdat de dokter in kwestie dit niet in zijn rapport had vermeld.
Ook de nodige kneuzingen en een aantal gebroken ribben. Maar wat die dokter niet gezien had was dat er een onderste rugwervel geraakt was die me tot de dag van vandaag serieus parten speelt. Zo erg dat ik mijn eigen zaak heb moeten opgeven. De verzekering stuurde me wandelen met 2700 euro, na 5 jaar met advocaten te zijn bezig geweest. Omdat de dokter in kwestie dit niet in zijn rapport had vermeld.
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt een tiental jaren geleden.
De uitspraak van de rechter was dat degene die het eerst met een maneuver begint altijd voorrang heeft, pinker gebruiken geeft een intentie aan maar is geen maneuver. In mijn geval wou ik een vrachtwagen voorbij steken die, toen ik naast hem reed, uitweek naar links, bijgevolg ikke in het decor zonder de vrachtwagen geraakt te hebben.
Als de wet ondertussen niet veranderd is dan is er geen twijfel mogelijk wie er fout is.
P.S. beterschap en je niet teveel zorgen maken.
De uitspraak van de rechter was dat degene die het eerst met een maneuver begint altijd voorrang heeft, pinker gebruiken geeft een intentie aan maar is geen maneuver. In mijn geval wou ik een vrachtwagen voorbij steken die, toen ik naast hem reed, uitweek naar links, bijgevolg ikke in het decor zonder de vrachtwagen geraakt te hebben.
Als de wet ondertussen niet veranderd is dan is er geen twijfel mogelijk wie er fout is.
P.S. beterschap en je niet teveel zorgen maken.
-
Bart Vercaemer
Je zou wel eens in je recht kunnen zijn.
Maar in zo'n situatie, een auto voor me die vertraagt tot bijna stilstand en geen richtingaanwijzer aanzet, ga ik uit veiligheidsoverweging al niet meer voorbij gaan. Noch links, noch rechts (wat sowieso al niet mag).
In veel gevallen zijn die mensen naar iets op zoek en doen vaak onverwachte dingen zonder erbij na te denken en zonder aanwijzing. Dan verlies ik maar een minuutje van mijn kostbare tijd. Kost me uiteindelijk een stuk minder tijd en geld dan aangetikt te worden, met een kapotte motor en een fysieke herstelperiode tot gevolg.
Ik sta persoonlijk liever effe 'onnodig' stil dan dat ik 100 % in mijn recht op het asfalt lig.
Wat ik hierboven schreef, neemt niet weg dat veel weggebruikers (en ja, ook motorrijders) niet blijken te weten waar die oranje knipperlichtjes links en rechts op het voortuig toe dienen.
Het is natuurlijk moeilijk te controleren en sanctioneren door de politie, maar wat mij betreft mag men daar veel strenger tegen optreden.
Spiegels en richtingaanwijzers lijken meer en meer op overbodige gadgets die men niet gebruikt.
PS: maar toch veel beterschap en succes met de afhandeling van de zaken.
Maar in zo'n situatie, een auto voor me die vertraagt tot bijna stilstand en geen richtingaanwijzer aanzet, ga ik uit veiligheidsoverweging al niet meer voorbij gaan. Noch links, noch rechts (wat sowieso al niet mag).
In veel gevallen zijn die mensen naar iets op zoek en doen vaak onverwachte dingen zonder erbij na te denken en zonder aanwijzing. Dan verlies ik maar een minuutje van mijn kostbare tijd. Kost me uiteindelijk een stuk minder tijd en geld dan aangetikt te worden, met een kapotte motor en een fysieke herstelperiode tot gevolg.
Ik sta persoonlijk liever effe 'onnodig' stil dan dat ik 100 % in mijn recht op het asfalt lig.
Wat ik hierboven schreef, neemt niet weg dat veel weggebruikers (en ja, ook motorrijders) niet blijken te weten waar die oranje knipperlichtjes links en rechts op het voortuig toe dienen.
Het is natuurlijk moeilijk te controleren en sanctioneren door de politie, maar wat mij betreft mag men daar veel strenger tegen optreden.
Spiegels en richtingaanwijzers lijken meer en meer op overbodige gadgets die men niet gebruikt.
R 1200 GS (2006)
-
edargpu
Das tweemaal dikke pech hebben.En de nieuwe motor in de lappenmand en jezelf.Ik wens je een zeer spoedig herstel en een postitieve afhandeling met de dame in kwestie.
Edargpu
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Ik heb de gewoonte aangenomen om in zo'n geval even te toeteren, ervan uitgaande dat de chauffeurBart Vercaemer schreef:Je zou wel eens in je recht kunnen zijn.
enkel met zijn bezorgdheden bezig is. Soms schrikken ze dan en pinken alsnog (soms naar rechts).
Ik sluit me uiteraard aan bij de PS van hierboven.
-
Dirk Pauwels
Da mag niet, toeteren....tstaat er wel op maar je mag het niet gebruiken...willy schreef: Ik heb de gewoonte aangenomen om in zo'n geval even te toeteren, ervan uitgaande dat de chauffeur
enkel met zijn bezorgdheden bezig is. Soms schrikken ze dan en pinken alsnog (soms naar rechts).
Ik sluit me uiteraard aan bij de PS van hierboven.
Ik heb zo'n dubbele klaxon er op staan, ik verschiet er soms zelf van als ik weer eens met de tanktas tegen de klaxon knop kom bij manoevreren
Spoedig herstel!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
John
- Contacteer:
Niet dus! Ik heb toen een Lupo naar de schroothoop gereden door vol in mevr. haar deur te knallen. Onderdorpel, deur en dak iets anders vorm gegeven.als je daarentegen gewoon in haar flank was gereden als ze al aan het afdraaien was, pinker of geen pinker zou je wel in fout zijn vermoed ik.
Dit vrouwtje was toen ook aan't twijfelen omdat ze de weg kwijt was. Zonder knipperlicht een oprit opdraaien aan de overkant van de baan terwijl ik haar en nog enkele koekblikken voorbij stak had dus dit als gevolg.
-
YOwan
Ook hier weer niet akkoord mee....Dirk Pauwels schreef:Aangezien ze je achteraan geraakt heeft, was jij eerder met het manoeuvre begonnen, en ben je wss in je recht. als je daarentegen gewoon in haar flank was gereden als ze al aan het afdraaien was, pinker of geen pinker zou je wel in fout zijn vermoed ik.
Want een andere verkeersregel zegt dat je op een kruising niet mag voorsteken, pinker of geen pinker....
Vrees er dus een beetje voor dat je geen gelijk gaat krijgen (ook al hoop ik voor je van wel).
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
(='.'=)
('')_('')
-
John
- Contacteer:
Wie heeft het over een kruising?
-
YOwan
idd.... indien er een kruispunt is...John schreef:Wie heeft het over een kruising?
bij afdraaien naar een oprit of om te draaien, heeft de tegenpartij uiteraard geen verhaal...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
(='.'=)
('')_('')