Yamaha geeft BMW en Honda een kaakslag van je welste
Moderator: GVN
-
J-P
- Contacteer:
En ik ben van het principe dat ik mijn gedacht zeg. Heb wel eens op een CB750A Hondamatic gereden en dat is slaapverwekkend. Ik wil AKTIEF motorrijden, wakker zijn en blijven is het devies. En hoe meer foefkes erop, hoemeer er kapot kan... allemaal goed voor de dealer 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Hééé mijn aller beste vrienden ik heb die titel zo op gemaakt juist omdat ik wist dat er veel kommentaar zou zijn en dat is het ook.
Bij deze wil ik mijn oprechte excuses aan bieden.
Het is er mij niet om te doen BMW(zeker) of Honda & Jamaha in een slecht daglicht te plaatsen.
Op het terein rijden we allen vriendelijk veilig naast elkaars als broeders en zusters Dat zal zeker ook zo blijven.
Bmw werdt vroeger anders bekeken maar al een lange tijd kijkt men wel MEER en MEER naar BMW. Het is dan ook een reeks om na te kijken.
Ieder merk pakt wel eens uit dat de konkurenten doet nadenken.
Het stoort mij toch dat BMW (sorry) niet eerst was.Op gebied van toering staan we toch aan de top (Pan-europ oeps die op de gielen).Het komfort is dan ook zijn beste troef wezen de zithouding-windscherm-verbruik-laadruimte enz....
Maar spijtig dat ook zijn aankoopprijs mee omhoog ga.
Dat zal nu ook weer stof doen opwaaien hahahah oeps mijn eerste wagen was zo een dafke en amai ik reed meer achteruit dan vooruit was toch even snel ( de jeugd héééé
)
Bij deze wil ik mijn oprechte excuses aan bieden.
Het is er mij niet om te doen BMW(zeker) of Honda & Jamaha in een slecht daglicht te plaatsen.
Op het terein rijden we allen vriendelijk veilig naast elkaars als broeders en zusters Dat zal zeker ook zo blijven.
Bmw werdt vroeger anders bekeken maar al een lange tijd kijkt men wel MEER en MEER naar BMW. Het is dan ook een reeks om na te kijken.
Ieder merk pakt wel eens uit dat de konkurenten doet nadenken.
Het stoort mij toch dat BMW (sorry) niet eerst was.Op gebied van toering staan we toch aan de top (Pan-europ oeps die op de gielen).Het komfort is dan ook zijn beste troef wezen de zithouding-windscherm-verbruik-laadruimte enz....
Maar spijtig dat ook zijn aankoopprijs mee omhoog ga.
Dat zal nu ook weer stof doen opwaaien hahahah oeps mijn eerste wagen was zo een dafke en amai ik reed meer achteruit dan vooruit was toch even snel ( de jeugd héééé
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
En wat denk je van het CVT systeem bij Audi en VW ?? Is hetzelfde principe van de Dafkes hoor... en bij de motoren moet het ook te doen zijn, een riemaandrijving hebben ze al, dus, enkel voor en achter een variabel loopkrans...R1100RS schreef:nissan gebruikt bij hun automaten(autos) ook het systeem van vario.
door dit systeem krijg je geen schokken meer iedere keer hij van versnelling veranderd
Maar ja, geef me dan maar de goede kling, klang, klong van de boxer... onverslijtbaar, liever de mechanische zekerheid buiten een op hol geslagen computer die bij hitte of koude misschien uw schakelingen verkeerd doet met alle gevolgen vandien...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

honda is er ook mee bezig blijkbaar ...
http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... -dn-01.htm
is nog concept maar al in een ver stadium
ne moto met tiptronic of zoiets zekers
http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... -dn-01.htm
is nog concept maar al in een ver stadium
ne moto met tiptronic of zoiets zekers
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Niemand hoeft zich hier te excuseren en iedereen heeft - gelukkig - een eigen mening en we leven in een landje waar je ze - nog
- vrij mag verkondigen...
Eén vaststelling moet ik de laatste tijd doen en dat is als je 't forum doorneemt (en ook iedere dealer kan dit beamen) dan is er continu gezeur over attributen op motoren die eigenlijk niks met motorrijden te maken hebben... 't is allemaal gadget en prul... ik vermoed dat basic brommers veel meer bevrediging geven... 't is maar een vaststelling he
Eén vaststelling moet ik de laatste tijd doen en dat is als je 't forum doorneemt (en ook iedere dealer kan dit beamen) dan is er continu gezeur over attributen op motoren die eigenlijk niks met motorrijden te maken hebben... 't is allemaal gadget en prul... ik vermoed dat basic brommers veel meer bevrediging geven... 't is maar een vaststelling he
Laatst gewijzigd door Danny op 08 nov 2005, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bananatuffer
jaja, de gps'ers hebben zelfs extra forums en zo, bomvol problemenDanny schreef:Eén vastselling moet ik de laatste tijd doen en dat is als je 't forum doorneemt (en ook iedere dealer kan dit beamen) dan is er continu gezeur over attributen op motoren die eigenlijk niks met motorrijden te maken hebben... 't is allemaal gadget en prul... ik vermoed dat basic brommers veel meer bevredinging geven... 't is maar een vaststelling he
De servo-abs van bmw heeft zelfs den televies gehaald
Klapperende schermen, slechte software, afbrekende koffers, ...
Gelukkig werkt bmw deze trend tegelijkertijd ook tegen, olieverbruik blijft als vanouds!!
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
Iron Gonzo
hola bob nieuwe plannen op til 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Synchro Bob
- Contacteer:
't Is een Military Police 50/5 van '72. Ik heb een bod gedaan en ik zie wel hoe het afloopt.John schreef:Mét blauwe mistlampjes?
Effe terug on topic: met slechts 4 versnellingen is dit zo goed als een "automatic". In 4de kan die alles aan tussen 50 en 140 Km/u
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
J-P
- Contacteer:
Welnee, qua kwaliteit en lage kost per km blijft de Pan onovertroffen, daar maak ik me geen zorgen over. 82.000 km in de afgelopen 2 jaar op mijn STX1300 (allez ja, van mijn werk) en nog niets kapot gegaan, gebruikt zelfs geen druppel olie. Probeer dat maar eens met een Beemerpatrickrt schreef:on topic wat dacht je van het antwoord van BMW,
de nieuwe gt op ons K forum
van kaakslagen gesproken, deze wordt de rechtstreekse concurent van de pans en fjr's![]()
J-P
euh ... is da dan normaal dat die carenage daar zomaar aan hangt te bengelen ? en die korte voetsteunen, was dat een optie of is da standaard ?J-P schreef:...en nog niets kapot gegaan, gebruikt zelfs geen druppel olie. Probeer dat maar eens met een Beemer![]()
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
brit
wat een k*treacties! iemand brengt iets 'nieuws' op de motormarkt en nog voor men het gebruikt heeft, ook maar in het echt gezien heeft, ... wordt het zowat de grond ingeboord.
wat halen reacties zoals
'terug iets dat kan breken'
'het is niet voor echte venten'
voor zoden aan de dijk?
als we die toer opgaan kan je dit evengoed toepassen op bmw. 'pfff, die esa! terug iets dat kan breken!'. 'en hé, dat abs op die bmw's, dat is toch echt iets voor venten die niet kunnen remmen hé!'
al bij stilgestaan dat die semi-automatische versnellinsbak een bepaalde groep van personen met een handicap (in combinatie met een zijspan) terug toelaat met de motor te rijden?
nog een geluk dat het bmw-management geen oogkleppen draagt, anders bestond de telelever (vond zijn oorsprong in een moto guzzi! ik kon het zelf ook niet geloven tot ik op de jaarlijkse guzzi oldtimermeeting zo één in het echt zag) en de duolever (is dat niet de hossack-vering?) niet.
o ja, er zijn ook tal van vrouwen die dolgraag met de motor zouden willen rijden maar niet zo 'begaafd' zijn in het werken met een koppelingshendel (begrijpelijk, want bij sommige moto's moet je als de beesten aan die koppeling trekken). zij zullen dergelijke 'uitvinding' met plezier aanschouwen.
oeps, was het vergeten. op basis van bepaalde reacties hier moet je een 'vent' zijn om met de moto te rijden
wat halen reacties zoals
'terug iets dat kan breken'
'het is niet voor echte venten'
voor zoden aan de dijk?
als we die toer opgaan kan je dit evengoed toepassen op bmw. 'pfff, die esa! terug iets dat kan breken!'. 'en hé, dat abs op die bmw's, dat is toch echt iets voor venten die niet kunnen remmen hé!'
al bij stilgestaan dat die semi-automatische versnellinsbak een bepaalde groep van personen met een handicap (in combinatie met een zijspan) terug toelaat met de motor te rijden?
nog een geluk dat het bmw-management geen oogkleppen draagt, anders bestond de telelever (vond zijn oorsprong in een moto guzzi! ik kon het zelf ook niet geloven tot ik op de jaarlijkse guzzi oldtimermeeting zo één in het echt zag) en de duolever (is dat niet de hossack-vering?) niet.
o ja, er zijn ook tal van vrouwen die dolgraag met de motor zouden willen rijden maar niet zo 'begaafd' zijn in het werken met een koppelingshendel (begrijpelijk, want bij sommige moto's moet je als de beesten aan die koppeling trekken). zij zullen dergelijke 'uitvinding' met plezier aanschouwen.
oeps, was het vergeten. op basis van bepaalde reacties hier moet je een 'vent' zijn om met de moto te rijden
YOO
Grtz, Philip!
Voila, eindelijk iemand die 't snapten hé, dat abs op die bmw's, dat is toch echt iets voor venten die niet kunnen remmen hé!'
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser