hulpje...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Danny

hulpje...

Bericht door Danny »

ik zou graag (omdat een technische dag er toch niet van lijkt te komen wegens acuut tijdsgebrek) een soort van technische gids, vraagbaak maken maar dan beperkt en toch duidelijk genoeg om iemand over de streep te trekken en zelf zijn motor een kleine en grote beurt te geven.
Periodiek(e) vervangingen of onderhoud komen ook aan bod.(later?)
gasklepsensor positioneren, hall gevers, synchroniseren etc...
bv alternatorriem vervangen
band herstellen
spiebanen kardanas, speling lagers afstellen
middenbok demonteren smeren
zijpikkel
km teller meenemer of kabel vervangen stc;...
dingen die je dealer bij een beurt nooit kan uitvoeren of je betaalt je blauw... en dingen die je best zelf kan doen en er nog wat van opsteekt ook.
dus gezocht iemand die wat kan fotograferen en ook wat verstand heeft van tekst te schrijven op een duidelijke en vooral verstaanbare manier.
't is geen één twee drie klusje en ik stel voor te beginnen met een 1100/1150 momenteel een veelgebruikt machien en interessant voor velen denk ik.

wie voelt zich geroepen om zoiets in een vorm te gieten...
't zou vooral een erg visuele handleiding moeten worden, foto's moeten de overhand hebben en tekst als backup erbij...

eerst maar eens horen of dit wel een goed idee is?
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Hi Danny,

Persoonlijk vindt ik dit een zeer goed idee. Een paar van die zaken zijn wel reeds beschikbaar op het net (maar dan wel in het engels)

bvb. hier: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/

Sommige van deze zijn echt hilarisch om te lezen (Bvb. OVAD - Oilhead Valve Adjustment for Dummies), maar wel zeer duidelijk uitgelegd: stap per stap en met foto.

Misschien is het zelfs al voldoende om sommige hiervan te vertalen.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Awel, dat vind ik nu eens een goed idee! :D
Ik zou het heel goed kunnen gebruiken, werk zelf gaarne aan motoren, maar heb weinig tijd, daarom doe ik de mijne zolang dat hem in garantie is maar naar de dealer.
Voor foto's kan ik mij wel af en toe vrij maken, je mag mij op de reservelijst zetten (wil ni onder de Maurice z'n duiven schieten). :wink:
Indien het nodig is, ik beschik over zwaar lampen en heb nog wel een statief liggen. Laat maar weten als jullie die nodig hebben.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Maurice schreef:onder mijn duiven schieten :D
kun je niet ik denk dat alle hulp welkom is :wink:
Tiens, edde gij duiven :shock: :lol: :lol: , die moeten toch op stok met die vogelgriep :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik vindt dit een prachtig initiatief, want ik heb totaal geen verstand van het onderhoud zelf te kunnen doen alhoewel ik wel zou willen.
Ik ben zeker niet te lui om mijn handen vuil te maken alleen weet ik niets van motortechniek :!:
Alle hulp is welkom :idea:
Ik kijk er al naar uit wat het resultaat zal zijn.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
PaulM

hulpje

Bericht door PaulM »

zéér goed idee. ik wil wel helpen voor de teksten. Dan heb ik weeral een goede reden om buiten te mogen. :lol:
Laat maar weten waar en wanneer. (die waar is nie zo moeilijk)

Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Je hebt een PMeke :wink:
groetjes Bart

http://groups.msn.com/BMWWorkshops/_hom ... snw?&pps=k

opdeze site heb je een voorbeeld van enkele fotos die ik gemaakt heb :idea:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 09 nov 2005, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Maurice schreef:ff on topic blijven he is een deftige vraag van Danny dus gasten laat jullie eens gaan he :wink:
:oops: 'k Zal 't ni meer doen zulle, is 't goe :oops: :D

On topic, als ge nen GS12 nodig hebt, voor foto's van te pakken, of iets dergelijks, laat maar iets weten, trouwens, ik kan zelf ook foto's pakken, maar dan zit ik weer met een duivenprobleem :lol:

:oops: Nu was ik weer bijkanst bezig zenne :oops: :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
be432081

Bericht door be432081 »

Grandioos , ik zal proberen om ook mijn technische bijdrage te leveren , alwaar ik maar een leek ben op bmw nivo .
verleden winter mijn vorig moto(tje) in zijn naakie gezet en weer operationeel gemaakt , dus moet ook kunnen met een cilinder méér , alhoewel de electronica kan parten spelen.
Mijn RT(zo goed als nieuw) gekocht 3de hands , dus niks garantie en toestanden ,en de prijzen op dit forum voor onderhoud en reparaties doen me soms erg bleek worden .
Als je moto dient om dagin-uit te gaan werken kan ik er in komen dat hij steeds rijklaar moet zijn en dan moet je terugvallen op een dealer.
Anderzijds kan je als hobby-rijder er een bijkomend plezier van maken om te kunnen sleutelen terwijl het weer voor jouw niet meezit.

Echt waar doen zo een topic voor doe het zelvers , velen gaan er baat bij hebben.

Hugo
Midlife-crisis , tis van da
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik wil wel het gedeelte gasklepsensor positionering, synchronisatie en afstelling kleppen voor mijn rekening nemen. Ik zou de foto's van de Amerkanen gebruiken en hun uitleg wat inkorten. Zó dummy zijn we ook niet...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Danny

Bericht door Danny »

yeah uiteindelijk zou ik 't er eigenlijk met de Jürgen willen over hebben om dit ergens permanent toegankelijk te maken een beetje zoals we overal online vinden, alleen vind ik de meeste te uitgebreid of soms niet uitgebreid genoeg, er is ook vaak onvoldoende geimproviseerd...
allez zullen we van de winter eens beginnen,gewoon met een onderhouds beurtje van bv een RT dan kunnen de GS rijders al den helft overslaan :wink:
Laatst gewijzigd door Danny op 10 nov 2005, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

:!: Prima idee, Danny :!: Dit zal voor iedereen welkom zijn.

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
guh

Bericht door guh »

Schitterend initiatief. Ik woon vlakbij (oostmalle), indien ik je kan helpen, laat maar iets weten (heb je gemaild (hotmail adres))
guh

Bericht door guh »

guh schreef:Schitterend initiatief. Ik woon vlakbij (oostmalle), indien ik je kan helpen, laat maar iets weten - ps : je oud hotmail adres werkt niet meer !
Danny

Bericht door Danny »

euh dat is nog altijd up to date hoor...
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Danny das de top maar denk dat je verheet wat daar al bij komt kijken.
Ik ben zelf een leek jij daarin tegen niet, maar om zoiets op pooten te zetten vraagt veel inspanningen.
Ben er zeker van dat dit het meest bezocht zal worden maar ik vrees dan ook dat je met vragen zal bekogeld worden.
In het begin zal het voor u en je helpers tof zijn maar denk dat het je zo ga opslorpen van tijd (uitvoeren,vragen antwoorden reacktie's enz...)
dat je het niet vol houd.
Sorry ik wil nu niet dat je idee in twijfel trekken maar praat eerst met je helpers van doen we het of niet???
Ik sta achter je maar ja wat doe het u met zo een ezel als ik.
K'heb mooi praten ik doe het niet maar jij wel.
Bedoel denk na en beslis dan k'duim alvast er voor.
Grtjs veel KM moto plezier
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Danny

Bericht door Danny »

ben al jaren zo'n ezel dus ik hou 't nog wel effe vol, ik maak het eerder om mijn mailbox wat te ontlasten... kunnen ze die paginakes raadplegen :wink:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

danny da vind ik nu ook es een goe idee !
Foto's kan ik maken en evtueel technische uitwerking (het internetgedeelte) kan ik ook wel mee helpen :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

'k Zal ik voor de koffie en de versnaperingen zorgen, is't goed en eventueel ne Beemer ook :lol: :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
Bruno

Bericht door Bruno »

En ik zal de manuels drukken voor de mensen die liever een papieren versie hebben.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Danny

Bericht door Danny »

voila in December nemen we den Harry zijne RT onderhanden en beginnen we met de basis...
lerak

Bericht door lerak »

Gaan daar dingen bij zijn die ook voor een K-eigenaar interessant zijn?

Karel
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Plaats reactie