Yamaha geeft BMW en Honda een kaakslag van je welste

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

dendinge

Bericht door dendinge »

Blijkbaar hebben jullie nog nooit van een snelschakelsysteem gehoord.
Dit wordt op de motor geplaatst (meestal circuit motoren) zodat je kan opschakelen zonder te ontkoppelen of uw gas af te sluiten.
Sensor onderbreekt de ontsteking zeer kort zodat er geen belasting is op de as en dan schakel je veel sneller, weliswaar enkel opschakelen.
Dus ik denk dat dit wel eens een leuk ding zou kunnen zijn voor zij die net dat beetje meer sportiviteit willen.

Ik ben toch benieuwd, ongeacht wel merk.

Groetjes,

dendinge
Haha....
Harald

Bericht door Harald »

Techniek staat niet stil
de vraag is alleen of het de moeite is voor een
gewone moto op de openbare weg.

Op circuit gelden andere regels en daar is vroeger , elke minuut,
tegenwoordig elke seconde , en binnenkort elk duizendste seconde belangrijk :wink:

Op de baan van flitskast naar flitskast,
heb ik geen behoefte aan een nog sneller optrekkende moto :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Scarto

Bericht door Scarto »

brit schreef:wat een k*treacties! iemand brengt iets 'nieuws' op de motormarkt en nog voor men het gebruikt heeft, ook maar in het echt gezien heeft, ... wordt het zowat de grond ingeboord.

wat halen reacties zoals
'terug iets dat kan breken'
'het is niet voor echte venten'
voor zoden aan de dijk?

als we die toer opgaan kan je dit evengoed toepassen op bmw. 'pfff, die esa! terug iets dat kan breken!'. 'en hé, dat abs op die bmw's, dat is toch echt iets voor venten die niet kunnen remmen hé!'

al bij stilgestaan dat die semi-automatische versnellinsbak een bepaalde groep van personen met een handicap (in combinatie met een zijspan) terug toelaat met de motor te rijden?

nog een geluk dat het bmw-management geen oogkleppen draagt, anders bestond de telelever (vond zijn oorsprong in een moto guzzi! ik kon het zelf ook niet geloven tot ik op de jaarlijkse guzzi oldtimermeeting zo één in het echt zag) en de duolever (is dat niet de hossack-vering?) niet.

o ja, er zijn ook tal van vrouwen die dolgraag met de motor zouden willen rijden maar niet zo 'begaafd' zijn in het werken met een koppelingshendel (begrijpelijk, want bij sommige moto's moet je als de beesten aan die koppeling trekken). zij zullen dergelijke 'uitvinding' met plezier aanschouwen.

oeps, was het vergeten. op basis van bepaalde reacties hier moet je een 'vent' zijn om met de moto te rijden :roll:
Ik sta percies niet alleen met mijn standpunten :!: 8) Geef iedereen de ruimte die hem toekomt. Thx Brit, Witten en andere gelijkgestemden.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

brit schreef:

o ja, er zijn ook tal van vrouwen die dolgraag met de motor zouden willen rijden maar niet zo 'begaafd' zijn in het werken met een koppelingshendel (begrijpelijk, want bij sommige moto's moet je als de beesten aan die koppeling trekken). zij zullen dergelijke 'uitvinding' met plezier aanschouwen.
Wat een sexistische opmerking! Ik ben van mening dat een vrouw veel beter kan leren motorrijden (en minimaal net zo goed kan koppelen) dan een man maar dat ze het zelf niet geloven door "venten" zoals jij die dit soort prietpraat aanvoeren... :evil: :evil:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Xa4 schreef:
J-P schreef:...en nog niets kapot gegaan, gebruikt zelfs geen druppel olie. Probeer dat maar eens met een Beemer :roll: :lol:
euh ... is da dan normaal dat die carenage daar zomaar aan hangt te bengelen ? en die korte voetsteunen, was dat een optie of is da standaard ? :lol: :lol: :lol: :wink:
Dat is driver inflicted, dat was bij jou niet stukgegaan zeg maar... :twisted:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gswa

Bericht door Gswa »

Gewoon eens gaat Afbeelding dat is meestal een goede oplossing om niet te gaan Afbeelding
Groetjes Swa
Relax

Bericht door Relax »

Slecht geslapen, JP?

Brit heeft trouwens wel een punt, maar dat hoeft niet voor iedereen op te gaan.
brit

Bericht door brit »

J-P schreef:Wat een sexistische opmerking! Ik ben van mening dat een vrouw veel beter kan leren motorrijden (en minimaal net zo goed kan koppelen) dan een man maar dat ze het zelf niet geloven door "venten" zoals jij die dit soort prietpraat aanvoeren... :evil: :evil:
ahum, als je de tendens van deze topic volgt (en x aantal posts terug wordt er letterlijk naar gealludeerd) kan je niet anders dan opmaken dat je 'een echte man, vent or whatever van het mannelijk geslacht moet zijn om goed met een motor te kunnen rijden. ik pareer die gedachtegang niet alleen door op te merken dat ook vrouwen dergelijke uitvinding wel zouden kunnen smaken (wat realiteit is: een vriendin van me is gek van de aprilia rsv mille maar tijdens een testrit zette ze na 30 min. de motor langs de kant omdat ze gewoon die lompe koppeling niet meer kon bedienen. helemaal begrijpelijk want ik ben verder gereden met de motor en na amper 20 min. begon ik ook krampen te krijgen), maar eindig ook nog eens met:
oeps, was het vergeten. op basis van bepaalde reacties hier moet je een 'vent' zijn om met de moto te rijden
de consistentie en consequentie in je antwoorden is ver te zoeken vriend.
Beemer

Bericht door Beemer »

Amen :roll:
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zware koppelingen zijn niet alleen een probleem voor sommige vrouwelijke rijders hoor...

Technologie kan best interessant zijn, maar waarom het ik persoonlijk niet altijd kan appreciëren heeft veel, zoniet alles te maken met het feit da'k er zelf geen controle meer over heb.

Als het een systeem is waar ik diagnose-apparatuur van een kwart miljoen voor moet aanschaffen, dan moet ik er niet van hebben. Los van het feit of die evolutie nuttig en praktisch is.
De evolutie indachtig houdt dat natuurlijk in dat ik binnen 15 jaar waarschijnlijk nog steeds met motoren ga rondrijden die meer dan 15 jaar oud zijn wegens voorgenoemde reden.

Dat zulks geen bezwaar zal zijn voor mensen die nooit één sleutel of schroevendraaier richting hun eigen motorfiets mikken, daar kan ik héél goed inkomen. Maar voor de (ambachtelijke ?) sleutelaar is die hele technische evolutie een regelrechte ramp...
Nil volentibus arduum
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Relax schreef:Slecht geslapen, JP?

Brit heeft trouwens wel een punt, maar dat hoeft niet voor iedereen op te gaan.
Ik slaap altijd slecht maar dat doet niet terzake. Ik vond de teneur in het bericht seksistisch en daar blijf ik bij.

Zeg Brit, probeer het voor mij aub bij 2 lettergrepen te houden, ik ben maar een eenvoudige boerenlul (of was het boerelul, even het groene boekje pakken...) :wink:
J-P

Danny

Bericht door Danny »

Maar voor de (ambachtelijke ?) sleutelaar is die hele technische evolutie een regelrechte ramp...
dat van die electrische sturingen -koppeling - is gewoon overbodig maar het motormanagement is toch perfect te doen zelfs thuis
uitlezen van je ketel kan nu makkelijker thuis dan bij de dealer... gewoon een obd kabeltje en 't laptoppeke erbij... :wink:

http://www.digimar.be/scantool/EOBD.html
Patrick V

Bericht door Patrick V »

boerenlul (of was het boerelul, even het groene boekje pakken...)
Laat maar zitten JP tegen dat je dat boekje gevonden hebt is de spelling alweer veranderd. :twisted: :wink:
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Nee hoor, staat hier naast de computer van mijn vrouw. :lol:
J-P

Scarto

Bericht door Scarto »

J-P schreef: Zeg Brit, probeer het voor mij aub bij 2 lettergrepen te houden, ik ben maar een eenvoudige boerenlul (of was het boerelul, even het groene boekje pakken...) :wink:
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is en dat maakt heus niks uit, zolang je uw mening kan verkondigen :!:

Laten we nu eens terug beginnen motorijden ipv van elkaar af te bekken op dit forum.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Amen !!!!!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Martin M. schreef:
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is en dat maakt heus niks uit, zolang je uw mening kan verkondigen :!:
Dat is zo maar bij communicatie is het handig als dat in dezelfde taal gebeurt zodat men elkaar beter begrijpt nietwaar.:wink:
Laten we nu eens terug beginnen motorijden ipv van elkaar af te bekken op dit forum.
Ik zit meer wel dan niet op de motor dus dat gaan we maar niet doen :lol:
J-P

Plaats reactie