bagage

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
philson
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2014, 18:40
Woonplaats: zonnebeke
Locatie: west-vlaanderen

bagage

Bericht door philson »

hallo,
wij vertrekken halfweg juni voor een trip naar Schotland.Dit is de eerste keer dat wij een reis met de motor ondernemen.Ik rij met een k1600gt sport en zouden graag tips hebben ivm bagage.
Hoe verdelen jullie die,nemen jullie extra zakken mee op topkoffer of zijkoffers? misschien hebben jullie fotos van hoe jullie u moto klaarzetten met bagage.Eventuele andere tips zijn ook welkom.

bedankt op voorrand, grt Philip
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: bagage

Bericht door p@rick »

philson schreef:hallo,
wij vertrekken halfweg juni voor een trip naar Schotland.Dit is de eerste keer dat wij een reis met de motor ondernemen.Ik rij met een k1600gt sport en zouden graag tips hebben ivm bagage.
Hoe verdelen jullie die,nemen jullie extra zakken mee op topkoffer of zijkoffers? misschien hebben jullie fotos van hoe jullie u moto klaarzetten met bagage.Eventuele andere tips zijn ook welkom.

bedankt op voorrand, grt Philip
Extra tassen op de zijkoffers bieden natuurlijk een hoop extra bagageruimte, maar zijn toch o zo diefstalgevoelig...
Best is op voorhand alles klaarleggen wat je wil meenemen, en daar dan de helft van meenemen, da's vaak nog meer dan genoeg.
Ik zag onlangs een leuk youtube-filmpje over hoe je je bagage per dag redelijk kreukvrij en heel plaatsbesparend kon 'oprollen', maar ben de link blijkbaar kwijtgespeeld...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: bagage

Bericht door p@rick »

Ha, (terug-)gevonden...

http://youtu.be/vxj3s22PPNs" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
philson
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2014, 18:40
Woonplaats: zonnebeke
Locatie: west-vlaanderen

Re: bagage

Bericht door philson »

Das een goeie :grin:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: bagage

Bericht door Koppel!! »

Alleen of met duo? Indien alleen kan je altijd een roltas achterop binden, dan heb je ruim voldoende mee. Indien met duo, ik vermoed dat je een topkoffer hebt, daar kan je de lichtere dingen qua gewicht in kwijt, de zwaarste items komen dan mooi tussen links en rechts verdeeld in de zijkoffers te liggen. Een kg of twee verschil tussen links en rechts is geen ramp, 10kg ga je echter voelen.

Kwestie van meenemen, alle lege ruimtes gebruiken (sokken in schoenen proppen, kleine zipzakjes gebruiken om kledij vacuum te houden...) en dan moet 't toch lukken? Een volledige kleerkast ga je sowieso niet meekrijgen, begin dus zoals hierboven vermeld met te schrappen wat je niet echt nodig hebt. "Dat zou mogelijk wel is handig kunnen zijn indien..." is niet voldoende om op 't lijstje te belijven staan, enkel wat mee moet mag erop, en heb je plek over kan je nog kijken wat je graag nog extra mee wilt hebben.
Tanktas gebruik ik voor alle electro spullen (GSM, fototoestel, action cams...) met daar bovenop nog m'n landkaarten en first need gear, dingen die je direct kan nodig hebben zoals Petzl lampke, Leatherman, 2e paar handschoenen, enkele repen voeding etc.
Reservekledij voor onderweg (extra fleece, of regenpak oid) moet je kunnen aangeraken zonder je hele opzet af te breken, spullen die je pas 's avonds op de camping of in 't hotel nodig hebt steek je 't verste weg.

Mvg, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Flat Twin Power

Re: bagage

Bericht door Flat Twin Power »

p@rick schreef:
philson schreef:hallo,
Extra tassen op de zijkoffers bieden natuurlijk een hoop extra bagageruimte, maar zijn toch o zo diefstalgevoelig...
Best is op voorhand alles klaarleggen wat je wil meenemen, en daar dan de helft van meenemen, da's vaak nog meer dan genoeg.
Extra tassen op de zijkoffers zijn bij een GSA of ander model met koffers met een plat bovenste vlak een optie maar op een GT of RT denk ik toch niet dat dit handig is door de afgeronde vorm van de koffers en het risico op krassen door daar iets op te leggen.
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: bagage

Bericht door GVN »

philson schreef: ...zouden graag tips hebben ivm bagage.
Een flesje wasproduct in combinatie met sneldrogende onderlijfjes (bv. van het merk Craft), maakt al een halve wereld van verschil. Met een drietal kun je dan "eeuwig op reis".
Ik ben vorig jaar 9 dagen naar Schotland geweest. Mijn vrouw een zijkoffer, ik een zijkoffer en de topkoffer bleef leeg (voor de helmen).
Uiteraard moet je enkel naar Schotland gaan als de zon schijnt :grin:
http://www.craft.se/products.html?tx_md ... %5D=Active" onclick="window.open(this.href);return false;

Ergste is tegenwoordig de elektronica: mijn tanktas zat vol laders e.d. (gopro, headset, reflexcamera, gsmladers, gps,...)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: bagage

Bericht door RBee »

Flat Twin Power schreef:denk ik toch niet dat dit handig is door de afgeronde vorm van de koffers en het risico op krassen door daar iets op te leggen.
Je kan door iemand op het forum hier, er een beschermende folie laten op kleven :idea: :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: bagage

Bericht door GSrijder »

Ik neem mee: voor elke dag een proper stuk ondergoed en kousen. 1 max 2 paar thermo onderkleding ( 1 paar draag je dagelijks )
1 lange broek, t-shirt per 2 dagen, 1 paar schoenen, een softshell die kan dienst doen als avond jas of onder de motor vest als het frisser is.

Wanneer je op reis bent met de moto en zeker een doortrek reis dan kun je gerust 's avonds 2 dagen of mee na elkaar hetzelfde ragen, je bent toch telkens op een andere locatie.
Electronische spullen zoals laders etc gaan in de topkoffer samen met een banden reparatie kit een een medicijnkitje. Bij een terras stop verdwijnt daar ook de tanktas in ( klein model ) waar zonnebril, fototoestel, action cam inzit.

Gaat de vrouw mee: Haar wijsmaken dat het een motorreis is en ze er zich moet bij neerleggen dat ze niet voor elke avond een ander kleedje en ander paar schoenen kan meenemen. De meeste hotels hebben zelfs een haardroger. Dat nam de mijne ook makkelijk mee tot ergernis van mezelf. Strings nemen maar 1/4 plaats in van een slip :-)

Wat altijd meegaat is een plastic zakje om de vuile was apart in te steken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: bagage

Bericht door Koppel!! »

Plastic zakje voor vuile was ademd niet, doorvaar is een helmhoes perfect bruikbaar, voor de rest gebruikt ik die dingen toch niet.

Terrasstop is simpel bij mij, als de motor niet in m'n onmiddelijk zichtveld staat, dan stop ik er niet. En daar wijk ik niet af, voor 't schoonste terras ter wereld nog niet. En dan kan m'n tanktas ook op de motor blijven zitten, ik heb 'm toch in 't oog :wink:

Als je voor langere tijd onderweg bent hoef je maar drie of vier paar ondergoed mee te nemen, wassen is simpel, zelfs al is er geen wasmachine. Doe al je vuil ondergoed tegelijk aan en ga onder de douche staan, beetje voor beetje uitkleden en uitspoelen, kleren proper en gij proper. Drogen kan in 't slechtste geval al rijdende, ergens onder een bagaganet gespannen :mrgreen:

Sowieso geen katoenen T-shirts meenemen, droogt niet snel en blijft nat eens bezweet. Enkel goed in de woestijn als ge een emmer water over uw hoofd kunt gieten eerst.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: bagage

Bericht door WernerVS »

Ik heb vorig jaar ook van die sneldrogende handdoeken meegenomen .
Neemt totaal geen plaats in en droogt zeer goed .

Zo iets dus : http://www.bol.com/nl/p/coghlan-s-sneld ... country=BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de mijne voor 2€50 bij Action gekocht .
R1150GSA
philson
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2014, 18:40
Woonplaats: zonnebeke
Locatie: west-vlaanderen

Re: bagage

Bericht door philson »

Bedankt alvast voor jullie reacties, dus alles kan in de 3 koffers. Geen extra zakken op de moto. :thumbright: :thumbright:
Plaats reactie