K 75 koelventilator radiator defekt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
martin k75

K 75 koelventilator radiator defekt

Bericht door martin k75 »

Hallo,beste K -rijders

ik rij sinds 1,5 jaar met k 75 RT rond en reeds 7000 km met plezier :D gebold. De teller staat nu op 98000 km. Al heel wa kosten gehad :( zoals cardan, rempomp achterremmen, revisie remklauw achter.. een geluk dat ik het zelf kan herstellen, enfin, dat is het risico van een 2e handsaankoop.
Wat mij nu opvalt tijdens een onderhoud is dat de koelventilator vast zit. Ik heb die ventilator nog nooit horen draaien, ofwel was er allang iets nie pluis met die ventilator. Hebben jullie die koelventilator al horen draaien?
Ik heb het boeltje gedemonteerd en het ventilatormotorke is in de soep gedraaid, alles gesmolten, koolborstelhouders zelfs de collector, daar zijn koperlamellen uitgevlogen. Oorzaak kortsluiting,vermoedelijk schroef geblokkeerd door ophoping van asfalt(terre) en steentjes . Dus heren controleer jullie ventilator of ie nog draaid!!!
Ik zal dit wel ergens in okkazie vinden zeker?

groetjes

Martin
sprint

Bericht door sprint »

Wel, als ik op een warme dag voor 't rood licht sta hoor ik dat spel zeker opspringen :lol:

Voor 2de hands zou ik eens gaan kijken bij http://www.knalpot.nl/ of bij http://www.hobbyist.nl/.

Misschien zijn er hier op 't forum wel die iets voor je liggen hebben.
Marnix.

Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

zelfs elke dealer heeft wel een afbraak K staan en verkoopt je die aan 50% van de nieuwprijs... :wink:
gelukkig dat zelf doen de prijs toch wel serieus drukt he... :wink:
andrevh

Bericht door andrevh »

als je niets vindt geef maar een seintje
ik heb nog wel een adres waar dat zeker ligt

groeten
André
frank

Koeling K75RT

Bericht door frank »

Martin,
Als je zelf sleutelt lijkt het me raadzaam alles op termijn stuk voor stuk na te checken.
Ik rij met een ex-police K75RT van 90 en had destijds 43000 km waar ik twijfels had over de echtheid ervan.
Heb aan deze motor al "bijna" alles vervangen wat in slechte staat was.
Enkele "grote" kosten waren de eindaandrijving,cardanas enz..
De K75 is een toffe motor en ik onderhoud hem dan als de beste.
Als je nog vragen....
Succes
Plaats reactie