Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Heeft iemand ervaring met andere luidsprekers dan de standaard die geleverd worden bij BMW?
Ik ben op zoek naar luidsprekers die op de originele plaats passen en een goede klank geven en mischien toch een beetje bestand tegen water.(R1150RT 2002)
Of zet ik toch beter de originele?
Heb absoluut géén ervaring met specifieke luidsprekers op een RT, maar ik heb wel ervaring als monteur van muziekinstallaties in auto's e.d, en weet bv. dat sommige merken speciale luidsprekes in hun gamma hebben voor montage in boten, deze kunne dus zeker tegen een beetje water
Grtz, Philip!
P.S. Wel letten op dezelfde Ohm's
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Ik heb Sony luidsprekers gestoken op mijn R1150RT. Die van BMW zijn evenmin 'waterdicht'. En mijn Sony speakers geven geen krimp. Type Sony XS-HT170CN. Die BMW speakers zijn ook 2-wegs maar gesplitst.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Goede klank geven die speakers haast nooit. Origineel of niet. Of je moet ze aan de achterzijde afdichten door bvb een stukje buis oid met een plaatje op gelijmt. Maar dat is een omslachtige karwij als er al de plaats voor is. Tien keer beter is speakers in je helm. En ook daar weer hoe groter hoe beter. Er bestaan al wel koptelefoons met kleinere speakertjes die ook een zéér goede basrespons geven maar mijn ervaring is altans dat ze ook veel sneller doorslaan als per ongeluk je volume te hard staat.